additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🦠Coronavirus

Vaccine validity for quarantine exemption extended to 9 months

تمديد الإعفاء من الحجر الصحي بعد جرعتي اللقاح إلى ٩ أشهر

Dina Al Sabbagh – WGOQatar 

Doha: Children aged from 12 to 15 years are to be offered the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine in Qatar and the validity for quarantine exemption of all vaccines administered in Qatar will be extended from the previously approved six months to nine months in moves announced by the Ministry of Publish Health today.

​​The Ministry also confirmed today that all people aged over 30 will be eligible to receive the vaccine after the Eid holiday.

Extending the opportunity for children aged 12 to 15 years to take the Pfizer vaccine comes shortly after Pfizer said that its study of the vaccine’s use in participants 12 to 15 years old found that it was ‘safe and extremely effective in preventing COVID-19 cases’, and the US Food and Drug Administration approved the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine for 12- to 15-year-olds in the US.

Offering the vaccine to 12-15-year-olds in Qatar will help to ensure a return to greater normality when the school year starts this coming September. Parents will be able to register their children to take the vaccine through the Ministry of Public Health website (www.moph.gov.qa) from Sunday 16 May, after which they will be contacted by the Primary Health Care Corporation.

In addition to this, following a range of global studies looking at the effectiveness of the vaccine, the Ministry of Public Health also announced the validity for quarantine exemption of all vaccines administered in Qatar will be extended from the previously approved six months to nine months from today onwards. The extension means that vaccinated people will have longer to take advantage of the additional privileges announced through the Lifting of Restrictions plan published earlier this week.

It also means that fully vaccinated people are exempt from quarantine requirements following travel abroad (except for six specific countries) and following exposure to a COVID-19 positive case for a period of nine months – starting 14 days after receiving the second dose.

Today’s news comes in the week when Qatar announced that more than half the eligible population has been vaccinated with at least one vaccine dose as well as setting out a route map to the gradual lifting of restrictions.

Speaking about today’s announcement, Chair of the National Health Strategic Group on COVID-19 and Head of Infectious Diseases at Hamad Medical Corporation, Dr. Abdullatif Al Khal said: “We now have very strong scientific evidence that shows that the Pfizer vaccine is safe and effective for 12-15-year-olds and we want to ensure that every child in this age group has the opportunity to get vaccinated soon.

“Getting our young people vaccinated will not only protect them against the virus but will give us the opportunity to have less restrictions in schools in the future and may significantly reduce the interruptions to the education system that we have seen at times during the pandemic. It will also allow our younger people to have greater freedoms to socialise and participate in activities going forward.

“Global evidence is also clear that the protection the COVID-19 vaccines provide is lasting beyond 6 months which is very encouraging news for everyone. Today’s announcement extending the validity of the vaccine from 6 months to 9 months should give everyone much greater piece of mind.”

دينا الصباغ – WGOQatar 

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة العامة اليوم عن عزمها توفير التطعيم للفئة العمرية بين 12 – 15 عاماً في قطر بلقاح كورونا (كوفيد – 19) الذي تنتجه شركة فايزر – بيونتيك، كما أعلنت الوزارة اليوم عن عزمها البدء في إتاحة التطعيم للأشخاص فوق عمر 30 عاماً بعد فترة وجيزة من عطلة عيد الفطر. كما أكدت أيضاً تمديد فترة صلاحية الإعفاء من الحجر الصحي للأشخاص الذين يتمّ تطعيمهم باللقاحات المعتمدة داخل دولة قطر من ستة أشهر إلى تسعة أشهر .

ويأتي الإعلان عن منح الأطفال الذين تتراوح أعمارهم بين 12 – 15 عاماً فرصة الحصول على لقاح فايزر – بيونتيك بعد وقت قصير من نشر شركة فايزر لنتائج دراسة أجرتها تثبت أن اللقاح المذكور آمن وفعال إلى حد كبير في الوقاية من العدوى بفيروس كورونا (كوفيد – 19) للفئة العمرية 12 – 15 عاماً، وبعد موافقة إدارة الغذاء والدواء الأمريكية على تطعيم الأطفال الذين تتراوح أعمارهم بين 12 – 15 عاماً في الولايات المتحدة الأميريكية بلقاح فايزر – بيونتيك.

وسوف يساعد توفير التطعيم بلقاح فايزر – بيونتيك للأطفال الذين تتراوح أعمارهم بين 12 – 15 عاماً في دولة قطر في دعم عملية العودة إلى الأوضاع الطبيعية عند بدء العام الدراسي الجديد في شهر سبتمبر 2021 . وسيكون بإمكان أولياء أمور الأطفال من هذه الفئة العمرية تسجيل أطفالهم للحصول على التطعيم عبر الموقع الإلكتروني لوزارة الصحة العامة (www.moph.gov.qa) اعتباراً من يوم الأحد الموافق 16 مايو الجاري، وسيتم بعد ذلك التواصل معهم من قِبل موظفي مؤسسة الرعاية الصحية الأولية لحجز مواعيد التطعيم لأطفالهم.

بالإضافة إلى التعديل الجديد الذي شمل الفئة العمرية المشار إليها، وفي ظل سلسلة من الدراسات العالمية التي أُجريت حول فعالية اللقاح، أعلنت وزارة الصحة العامة أيضاً عن تمديد فترة صلاحية الإعفاء من الحجر الصحي للأشخاص الذين يتمّ تطعيمهم باللقاحات المعتمدة داخل دولة قطر من ستة أشهر إلى تسعة أشهر وذلك اعتباراً من اليوم، ويعني هذا التمديد أن الأشخاص الذين تلقوا اللقاح ستكون أمامهم فترة أطول للاستفادة من المميزات الإضافية الخاصة الوارد ذكرها في خطة الرفع التدريجي للقيود الاحترازية المفروضة والتي تمّ الإعلان عنها مطلع الأسبوع الحالي، كما يعفي هذا التمديد الأشخاص الذين يتلقون كلا الجرعتين من اللقاح من متطلبات الحجر الصحي اللاحقة للسفر إلى خارج الدولة (باستثناء 6 دول تمّ تحديدها) ومن متطلبات الحجر الصحي اللاحقة للتعرض لحالة مصابة بفيروس كورونا (كوفيد – 19)، ويسري هذا الإعفاء لمدة تسعة أشهر – تبدأ بعد 14 يوماً من تاريخ تلقي الجرعة الثانية من اللقاح.

ويأتي الإعلان عن هذه المستجدات خلال الأسبوع الذي أعلنت فيه دولة قطر أن أكثر من نصف سكان الدولة المؤهلين لتلقي التطعيم قد حصلوا على جرعة واحدة من اللقاح على الأقل والإعلان عن خطتها للرفع التدريجي للقيود المفروضة بسبب جائحة كورونا (كوفيد – 19).

وفي تعليق له حول المستجدات التي تمّ الإعلان عنها قال الدكتور/ عبداللطيف الخال، – رئيس المجموعة الاستراتيجية الوطنية الصحية للتصدي لفيروس كورونا (كوفيد – 19) ورئيس قسم الأمراض المعدية بمؤسسة حمد الطبية: ” لدينا الآن دلائل علمية تثبت أن تطعيم الأطفال الذين تتراوح أعمارهم بين 12 – 15 عاماً بلقاح فايزر – بيونتيك المضاد لفيروس كورونا (كوفيد – 19) آمن وفعال، لذا فإننا نسعى إلى منح هذه الفئة العمرية الفرصة لتلقي هذا اللقاح في أسرع وقت ممكن، فتطعيم صغار السنّ لا يوفر لهم الحماية من أخطار الفيروس فحسب بل سيساعد أيضاً إلى حد كبير في التخفيف من القيود الاحترازية المفروضة في المدارس مستقبلاً فضلاً عن أنه يحدّ من فرص حدوث انقطاع أو تأثير على النظام التعليمي والذي لمسناه في بعض المراحل أثناء الجائحة، كما يتيح التطعيم بهذا اللقاح لصغار السنّ فرصة الحصول على هامش أكبر من الحرّية للمخالطة والمشاركة في الفعاليات والنشاطات الاجتماعية”.

وأضاف الدكتور الخال:” وتشير نتائج الدراسات والأبحاث العالمية أيضاً إلى أن لقاحات كورونا (كوفيد – 19) توفر الحماية لفترة تزيد على ستة أشهر مما يعدّ خبراً مفرحاً ومشجعاً للجميع، كما يعتبر الإعلان اليوم عن تمديد فترة سريان مفعول اللقاح من ستة أشهر إلى تسعة أشهر مدعاة للمزيد من الطمأنينة لدى الجميع”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format