🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

The world records highest number in covid cases in a week

العالم يسجل أعلى إصابات بكورونا خلال أسبوع

News Agencies

The World Health Organization (WHO) has reported the highest number of new cases of the new Covid-19 virus in one week since the pandemic began, and while the United States plans to issue a travel warning to 80% of the world’s countries due to the virus, India has continued to set records for infected people. According to Al Jazeera Net.

At a press conference, WHO Director-General Tedros Adhanom Gebresus said 5.2 million new cases had been recorded, the eighth consecutive weekly increase, and the number of deaths had increased for the fifth week in a row.

He expressed concern about the “alarmingly” high number of cases and hospitalizations among people between the ages of 25 and 59, noting that the increase may be caused by the more contagious mutated strains and the fact that there is more social mixing among this age group. “We have the means to control this pandemic within months if we use it consistently and fairly,” said who director-general.

Climate change activist Greta Tonberg was a virtual guest at the press conference from Sweden, harshly criticizing “vaccine nationalism” and saying it was immoral for rich countries to offer their younger citizens vaccinations over vulnerable groups in developing countries.

While one in four high-income populations have been vaccinated to prevent Covid-19, only one in more than 500 in the poorest countries received a vaccine dose, Tonberg said.

While the United States has allowed all its residents to receive the coronavirus vaccine after half of adults have been vaccinated, Washington plans to warn against travel to 80 % of the world because of the virus. The U.S. State Department strongly recommended that U.S. citizens reconsider all overseas flights, as the Coronavirus pandemic continues to pose unprecedented risks to travelers.

This week, the ministry said it would issue “Level 4” warnings not to travel to about 80% of countries. The ministry added that this did not mean “a reassessment of the current health situation in a particular country, but reflects an amendment to the travel advice system.

As of Monday, the United States has provided coronavirus vaccine to the entire (French) population, and the State Department’s warning comes as President Joe Biden announced that everyone in the United States is eligible for the Coronavirus vaccine after providing enough vaccines.

Biden tweeted urging U.S. citizens to receive the vaccine and protect themselves and their families. The U.S. Centers for Disease Control and Prevention said health authorities had granted some 211.6 million doses of coronavirus vaccine as of Monday morning.

China’s National Health Commission announced yesterday that no deaths related to Coronavirus have been recorded in the past 24 hours, while 10 cases of coronavirus have been reported, one of which has been recorded in the southwestern province of Yunnan, bringing the total to 90,520, and the death toll remained at 4,636.
In its daily report, the Commission stated that the 9 cases of cases from abroad were three in Shanghai, two in Fujian and one in Zhejiang, Hubei, Sichuan and Shaanxi, bringing the total number of cases received to 5,524, of which 5,283 were discharged from hospitals after recovery.

In India, new cases of Coronavirus on Tuesday decreased from record levels the previous day, but remained above the 200,000 level for the sixth day in a row, reaching 259,170 cases in the past 24 hours.

Ministry of Health data showed a record high number of deaths, with 1,761 people dying of the virus, bringing the total to 180,530. British Prime Minister Boris Johnson’s office on Monday announced the cancellation of a planned visit to India next week over concerns about the Coronavirus.

وكالات

أعلنت منظمة الصحة العالمية، أنه تم الإبلاغ في جميع أنحاء العالم عن تسجيل أكبر عدد من حالات الإصابة الجديدة بفيروس كورونا المستجد “كوفيد-19” خلال أسبوع واحد منذ بدء الجائحة، وبينما تعتزم الولايات المتحدة إصدار تحذير من السفر إلى 80% من دول العالم بسبب الفيروس، استمرت الهند في تسجيل أرقام قياسية بأعداد المصابين. بحسب “الجزيرة نت”.

وقال تيدروس أدهانوم غيبريسوس مدير عام منظمة الصحة العالمية، في مؤتمر صحفي، إنه تم تسجيل 5.2 مليون حالة إصابة جديدة، وهي الزيادة الأسبوعية الثامنة على التوالي، كما ارتفع عدد الوفيات للأسبوع الخامس على التوالي.

وعبر عن قلقه من ارتفاع عدد الحالات “بشكل مرعب” ودخول المستشفيات بين الأشخاص الذين تتراوح أعمارهم بين 25 و59 عاما، مشيرا إلى أن الزيادة قد يكون سببها السلالات المتحورة الأكثر عدوى وحقيقة أن هناك المزيد من الاختلاط الاجتماعي بين هذه الفئة العمرية. وقال مدير عام منظمة الصحة العالمية، “لدينا الإمكانيات اللازمة للسيطرة على هذه الجائحة في غضون أشهر إذا استخدمناها باستمرار وبإنصاف”.

وحلت جريتا تونبرغ ناشطة تغير المناخ ضيفة افتراضية على المؤتمر الصحفي من السويد، موجهة انتقادا لاذعا إلى “قومية اللقاحات”، وقالت إن من غير الأخلاقي أن تقدم الدول الغنية مواطنيها الأصغر سنا في التطعيم على الفئات المعرضة للخطر في الدول النامية.

وقالت تونبرغ إنه في حين تم تطعيم واحد من كل 4 من سكان الدول مرتفعة الدخل للوقاية من “كوفيد-19″، تلقى واحد فقط من بين أكثر من 500 في الدول الأشد فقرا جرعة لقاح.

وفي وقت سمحت الولايات المتحدة لجميع سكانها اعتبارا من الاثنين بتلقي اللقاح المضاد لكورونا بعد الانتهاء من تطعيم نصف البالغين، تعتزم واشنطن التحذير من السفر إلى 80% من دول العالم بسبب الفيروس. وأوصت وزارة الخارجية الأمريكية بشدة مواطني الولايات المتحدة بإعادة النظر في جميع رحلات السفر إلى الخارج، لأن جائحة كورونا ما تزال تشكل مخاطر غير مسبوقة على المسافرين.

وقالت الوزارة إنها ستصدر هذا الأسبوع تحذيرات من “المستوى الرابع” بعدم السفر لنحو 80% من البلدان. وقالت الوزارة إن هذا لا يعني “إعادة تقييم الوضع الصحي الحالي فى دولة معينة، ولكنه يعكس تعديلا في نظام تقديم النصائح بشأن السفر”.

اعتبارا من أمس الاثنين أتاحت الولايات المتحدة لقاح كورونا لجميع السكان (الفرنسية) ويأتي تحذير الخارجية في وقت أعلن الرئيس الأمريكي جو بايدن أن كل شخص في الولايات المتحدة بات مؤهلا للحصول على اللقاح المضاد لفيروس كورونا بعد توفير كميات كافية من اللقاحات.

وحث بايدن في كلمة عبر تويتر المواطنين الأمريكيين على تلقي اللقاح وحماية أنفسهم وعائلاتهم.بدورها، قالت المراكز الأمريكية لمكافحة الأمراض والوقاية منها إن السلطات الصحية منحت نحو 211.6 مليون جرعة لقاح واق من فيروس كورونا حتى صباح أمس الاثنين.

وأعلنت اللجنة الوطنية للصحة في الصين،امس، عدم تسجيل أي حالة وفاة مرتبطة بفيروس كورونا خلال الـ24 ساعة الماضية، بينما تلقت تقارير عن 10 إصابات بكورونا واحدة منها بعدوى محلية تم تسجيلها في مقاطعة يونان جنوب غربي البلاد، ما رفع إجمالي المصابين إلى 90 ألفا و520 حالة، وظل عدد الوفيات عند 4636 شخصا.

وذكرت اللجنة -في تقريرها اليومي- أن حالات الإصابة الوافدة من الخارج الـ9 جاءت بواقع 3 حالات في شنغهاي وحالتين في فوجيان وحالة واحدة في كل من تشجيانغ وهوبي وسيتشوان وشنشي، ما رفع إجمالي الحالات الوافدة إلى 5524 حالة غادر منها 5283 حالة المستشفيات بعد شفائها.

في الهند، تراجعت حالات الإصابة الجديدة بفيروس كورونا اليوم الثلاثاء عن المستويات القياسية التي بلغتها في اليوم السابق، لكنها ظلت فوق مستوى الـ200 ألف لليوم السادس على التوالي، إذ بلغت الحالات 259 ألفا و170 إصابة خلال الساعات الـ24 الماضية.

وأظهرت بيانات وزارة الصحة ارتفاعا قياسيا في عدد الوفيات، إذ توفي 1761 مصابا بالمرض ليصل الإجمالي إلى 180 ألفا و530. وكان مكتب رئيس الوزراء البريطاني بوريس جونسون أعلن الاثنين إلغاء زيارة كانت مقررة للهند الأسبوع المقبل لمخاوف متعلقة بفيروس كورونا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format