💉 Health😎 LifeStyle

Using smartphones before bed increases cancer risk

استخدام الهواتف الذكية قبل النوم يزيد من خطر الإصابة بالسرطان

QNA – WGOQatar Translations 

Doha: Using a smartphone when you go to sleep increases the risk of colorectal cancer, a team of scientists in Spain has revealed.

According to their research data, scientists from the Barcelona Institute of Global Health have confirmed that people who constantly use their smartphones when they go to sleep are more likely to develop colon and bowel cancer. This is due to the blue light emitted from computer screens and those phones known to negatively affect vision and eyes faster.

Scientists analyzed data from 2,000 people to study the effects of this light on health, finding that people who are exposed to the effect of blue light, whether using smartphones or by computers, are 60 percent more likely to develop colon cancer than those at lower exposure rate.

They explained that this light can limit the production of melatonin in the body, which is called the “sleep hormone”, as its concentration in the body usually increases at night, giving us a feeling of sleepiness and desire for healthy sleep, and that reduced production in the body weakens the effect of sleep stimulation, leading to a malfunction in the biological clock, all of which has a very negative effect on a person’s hormonal balance, which scientists associate with an increased risk of cancer by emphasizing that colorectal cancer is associated with night work and disorders of that hour.

To avoid the risk of these two types of cancer, scientists advised that you should exercise for at least 30 minutes a day, maintain a healthy weight, focus on eating fiber in vegetables and legumes, warn against smoking, not over-consume red meat, as well as avoid sausages.

قنا 

مدريد: كشف فريق من العلماء في إسبانيا أن استخدام الهاتف الذكي عند الخلود إلى النوم يزيد من خطر الإصابة بسرطان القولون والمستقيم.

وأكد العلماء، وهم من معهد برشلونة للصحة العالمية، ووفقا لبياناتهم البحثية، أن الأشخاص الذين يستخدمون هواتفهم الذكية باستمرار عند الخلود إلى النوم هم أكثر عرضة للإصابة بسرطان القولون والأمعاء..مرجعين ذلك إلى الضوء الأزرق المنبعث من شاشات الكمبيوتر وتلك الهواتف المعروف بكونه يؤثر سلبا على الرؤية وعلى العينين بشكل أسرع.

وحلل العلماء بيانات 2000 شخص بهدف دراسة تأثيرات هذا الضوء على الصحة، فوجدوا أن الأشخاص الذين يتعرضون لتأثير الضوء الأزرق سواء عن طريق استخدام الهواتف الذكية أو عند طريق أجهزة الكمبيوتر معرضون لخطر الإصابة بسرطان القولون بنسبة 60 في المئة أكثر من الأشخاص الأقل تعرضا.

واوضحوا انه يمكن أن يحد هذا الضوء من إنتاج الميلاتونين في الجسم، والذي يُطلق عليه اسم /هرمون النوم/، إذ يزداد تركيزه في الجسم عادة في الليل، مما يمنحنا الشعور بالنعاس والرغبة في النوم السليم، وإن انخفاض إنتاجه في الجسم يضعف تأثير تحفيز النوم، مما يؤدي إلى حدوث خلل في الساعة البيولوجية، وكل هذا له تأثير سلبي للغاية على التوازن الهرموني للشخص، والذي يربطه العلماء بزيادة خطر الإصابة بالسرطان من خلال تأكيدهم على أن الإصابة بسرطان القولون والمستقيم يرتبط بالعمل الليلي واضطرابات تلك الساعة.

ولتفادي مخاطر الإصابة بهذين النوعين من السرطان نصح العلماء بضرورة ممارسة التمارين لمدة 30 دقيقة على الأقل في اليوم، والحفاظ على وزن صحي، والتركيز على تناول الألياف الموجودة في الخضراوات والبقوليات، كما حذروا من التدخين، وعدم الإكثار في استهلاك اللحوم الحمراء، وكذلك تجنب النقانق.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format