😎 LifeStyle🌍 World🦠Coronavirus

5 things to know about IATA’s Travel Pass app right now

٥ أشياء يجب معرفتها حول تطبيق “ترافل باس” من اتحاد النقل الجوي الدولي

thepointsguy 

This post contains references to products from one or more of our advertisers. We may receive compensation when you click on links to those products. Terms apply to the offers listed on this page. For an explanation of our Advertising Policy, visit this page.

If you’ve been plugged into travel news during the pandemic, you’ve probably heard the term “vaccine passport” or “immunity passport” more than once. After all, these digital health passports will likely be a crucial part of the travel industry as it rebounds.

Right now, the U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) provides a physical vaccination card that tells you key facts about your inoculation, including the date you received the vaccine and the type you received.

But the industry is searching for ways to convert this information into a digital health passport you could display on your phone. In addition to details about the COVID-19 vaccine, it could track and organize other pieces of health information too, such as recent coronavirus test results and other inoculations needed for travel, such as the yellow fever vaccine.

Many people have questions about digital health passports and how they will play a role in travel.

To find out more about what digital health passports might look like, TPG spoke with Nick Careen, a senior vice president at the International Air Transport Association (IATA), the trade association of airlines around the world. IATA is developing a Travel Pass app that will host both verified COVID-19 test results and vaccine information.

This interview has been edited for clarity.

For more TPG news delivered each morning to your inbox, sign up for our daily newsletter.

What is the IATA Travel Pass and how will it work?

Careen: What the Travel Pass is designed to do is to digitize [paper COVID-19 results], so instead of having to show up at the airport with your piece of paper and queue up in a line and wait for someone to validate it, and then subsequently get through a check-in process and then onboard an aircraft, we’re proposing that you would be able to do that electronically. It’s digitizing an existing manual process as it stands today.

Can the app be standardized?

Careen: There is no standard in place in terms of what the key elements of a certificate would look like nor even the digitalization of a certificate … from one country to another, and no one is following any level of consistency whatsoever.

The first step is to work with our two regulators. And that is ongoing work. That is anticipated to come to completion at some point between now and May, where the World Health Organization (WHO) will, hopefully, at that point, have settled on a digital version of what a health vaccination certificate would need to look like for COVID-19.

What if you’ve already been vaccinated?

Careen: We’re going to need to have processes in place that would allow consumers to upload their current vaccination status. That may take multiple forms that could be an [optical character recognition that] formats pictures or PDF files. Those types of things will need to be incorporated into the app to [accommodate] those who have been vaccinated prior to a standard being released.

How will the app weed out fake COVID-19 results or vaccine certificates?

Careen: Given the variations [of COVID-19 test results and vaccine certificates] out there and the way it’s being dealt with [using] a piece of paper, it’s difficult. It’s very difficult to ask any normal check-in agent in an airline environment to validate what’s real and what isn’t. We simply don’t have that capability, and we do our best to train them as much as possible [about] things to look for, but it is wrought with risk.

There needs to be a certified list of registered labs to issue that [testing] certificate. That [certificate] would need to be matched against your digital identity and the app that makes it foolproof. [Your results] would reside on your app as a verifiable credential, and that would eliminate the issues around fraudulent testing. Subsequently, when we get to the vaccination piece, it would work the same way.

How will travelers add information to the app?

Careen: In this case, what we’re thinking is you would take a picture or a scan of that particular credential, which would, in this case, be a CDC vaccination card with your name on it. We would need to verify that against your digital credential that has been created in the app to make sure that the content is accurate. There has to be some verification in the background that we would interrogate against your name and location to ensure that the certificate was valid. But again, we don’t set those standards — the government does.

Source: thepointsguy

موقع ذا بوينت غاي

إذا كنت تتابع أخبار السفر أثناء الوباء، فربما تكون قد سمعت بمصطلح “جواز سفر اللقاح” أو “جواز سفر المناعة” أكثر من مرة. حيث من المرجح أن تكون جوازات السفر الصحية الرقمية هذه جزءًا مهمًا من صناعة السفر أثناء انتعاشها.

توفر المراكز الأمريكية لمكافحة الأمراض والوقاية منها في الوقت الحالي، بطاقة تطعيم مليئة بالحقائق الأساسية حول التطعيم، بما في ذلك تاريخ تلقيك اللقاح والنوع الذي تلقيته.

لكن الصناعة تبحث عن طرق لتحويل هذه المعلومات إلى جواز سفر صحي رقمي يمكنك عرضه على هاتفك. بالإضافة إلى التفاصيل حول لقاح كوفيد-19، وتحقيق امكانية تتبع وتنظيم أجزاء أخرى من المعلومات الصحية أيضًا، مثل نتائج اختبار فيروس كورونا الأخير والتطعيمات الأخرى اللازمة للسفر، مثل لقاح الحمى الصفراء.

كثير من الناس لديهم أسئلة حول جوازات السفر الصحية الرقمية وما دورهم في السفر.

لمعرفة المزيد حول الشكل الذي قد تبدو عليه جوازات السفر الصحية الرقمية، تحدث موقع ذا بوينت غاي مع نيك كارين، نائب الرئيس الأول في الاتحاد الدولي للنقل الجوي، وهو الاتحاد التجاري لشركات الطيران في جميع أنحاء العالم. يعمل الاتحاد الدولي للنقل الجوي على تطوير تطبيق “ترافل باس” الذي سيستضيف نتائج اختبار كوفيد-19 التي تم التحقق منها ومعلومات اللقاح.

ما هي بطاقة سفر الاتحاد الدولي للنقل الجوي وكيف ستعمل؟

نيك كارين: تم تصميم “ترافل باس” لرقمنة نتائج اختبارات كوفيد-19 الورقية، لذلك بدلاً من الذهاب إلى المطار مع اختبار كوفيد-19 ورقي والانتظار في طابور وانتظار شخص ما للتحقق من صحتها خلال اجتياز عملية تسجيل الوصول ومن ثم على متن طائرة، نقترح أن تتمكن من القيام بذلك إلكترونيًا.

هل يمكن توحيد معايير التطبيق؟

نيك كارين: لا يوجد معيار فيما يتعلق بما ستبدو عليه العناصر الرئيسية للشهادة ولا حتى رقمنة الشهادة بين بلد إلى آخر، ولا أحد يتبع أي مستوى من التطابق على الإطلاق.

الخطوة الأولى هي العمل مع المنظمتين بشكل مستمر. ومن المتوقع أن يكتمل في وقت ما بين الآن وحتى مايو، حيث نأمل، في تلك المرحلة، أن تستقر منظمة الصحة العالمية على نسخة رقمية لما يجب أن تبدو عليه شهادة التطعيم الصحي لكوفيد-19.

ماذا لو تلقيت اللقاح مسبقاً؟

نيك كارين: سنحتاج إلى عمليات تطبيقية تسمح للمستهلكين بتحميل حالة اللقاح الحالية الخاصة بهم. وقد يتخذ ذلك أشكالًا متعددة يمكن أن تكون عبارة عن التعرف البصري على الأحرف الذي يعمل على تنسيق الصور أو ملفات بي دي إف. ويجب ادراج هذه الأشياء في التطبيق لاستيعاب أولئك الذين تم تطعيمهم قبل إصدار المعيار.

كيف سيتخلص التطبيق من نتائج كوفيد-19 أو شهادات اللقاح المزيفة؟

نيك كارين: من الصعب جداً أن تطلب من أي وكيل تسجيل عادي في شركة طيران التحقق مما هو حقيقي وما هو ليس كذلك نظرًا للاختلافات في نتائج اختبار كوفيد-19 وشهادات اللقاح الموجودة والطريقة التي يتم التعامل بها باستخدام قطعة من الورق. ونحن ببساطة لا نمتلك هذه الإمكانية، ونبذل قصارى جهدنا لتدريبهم قدر الإمكان حول الأشياء التي يجب البحث عنها، ولكنها مصحوبة بالمخاطر.

حيث يجب أن تكون هناك قائمة معتمدة بالمخابر المسجلة لإصدار شهادة اختبار كوفيد-19.  ويجب مطابقة هذه الشهادة مع هويتك الرقمية والتطبيق الذي يجعلها مضمونة. ستبقى النتائج موجودة في التطبيق باعتبارها بيانات اعتماد يمكن التحقق منها، وسيؤدي ذلك إلى القضاء على المشكلات المتعلقة بالاختبار الاحتيالي. بعد ذلك، عندما نصل إلى فقرة التطعيم، ستعمل بنفس الطريقة.

كيف سيضيف المسافرون معلومات إلى التطبيق؟

نيك كارين: في هذه الحالة، ما نفكر فيه هو أنك ستلتقط صورة أو مسحًا ضوئيًا لبيانات الاعتماد المحددة، والتي ستكون، في هذه الحالة، بطاقة تطعيم عليها اسمك من مراكز السيطرة على الأمراض والوقاية منها. سنحتاج إلى التحقق من ذلك مقابل بيانات الاعتماد الرقمية التي تم إنشاؤها في التطبيق للتأكد من دقة المحتوى. ويجب أن يكون هناك بعض التحقق في خلفية المعلومات حيث سنتأكد من اسمك وموقعك للتأكد من أن الشهادة كانت صالحة. لكن مرة أخرى، نحن لا نضع تلك المعايير – الحكومة تفعل ذلك.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format