💉 Health🦠Coronavirus

Mask-Wearing May Not Be Needed in Summer: UK health official

مسؤولة صحية بريطانية: إرتداء الكمامات قد لا يكون ضرورياً في الصيف المقبل 

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: People in England may not need to wear face masks over the summer months if COVID-19 infections drop sufficiently, but they are likely to be required again in the winter, Deputy Chief Medical Officer Jenny Harries said on Wednesday.

“It’s quite possible over the summer months – as we did last year – when we see rates drop, that we would not need to be wearing masks all that time,” Harries said at a news conference. according to Reuters.

“I think summer period, generally, we think is a much safer period for us, with less need for interventions. But I think that doesn’t rule it out as we go into the winter periods again,” she added.

Last Monday, People must learn to live with the coronavirus just as they do with flu in the long term due to the availability of a vaccine, Prime Minister Boris Johnson said on Monday, adding there are no supply issues affecting vaccine distribution at the moment.

“The only reason I’m able to say, we must learn to live with Covid-19 as we live with flu, in the long term is of course because we have this vaccination program and the capability to evolve our vaccines,” he told parliament.

A Reuters count yesterday showed that more than 112.05 million people have been infected with covid-19 worldwide, while the total number of deaths from the virus has reached 2.5 million and 586,784 since the first cases were detected in China in December 2019.

الشرق

الدوحة: قالت جيني هاريس نائبة كبير المسؤولين الطبيين في إنجلترا أمس إن المواطنين في بلادها قد لا يحتاجون لوضع كمامات للوقاية من فيروس كورونا “كوفيد-19” خلال شهور الصيف إذا انخفضت حالات الإصابة بشكل كبير لكن استخدامها سيكون ضرورياً مرة أخرى في الشتاء على الأرجح.

وأضافت في مؤتمر صحفي، بحسب رويترز، “من المحتمل جداً خلال شهور الصيف، كما فعلنا العام الماضي، عندما نرى المعدلات تنخفض، ألّا نحتاج إلى وضع الكمامات طوال الوقت”.

وتابعت قائلة “أعتقد أن فترة الصيف بشكل عام هي فترة أكثر أماناً لنا ولا تحتاج لكثير من التدخل . لكن أعتقد أن هذا لا يعني أن نستبعدها (وضع الكمامات) عندما ندخل مجدداً في فترات الشتاء”.

والإثنين الماضي رأى رئيس وزراء بريطانيا بوريس جونسون أنه يتعين على الناس التعايش مع كورونا على المدى الطويل مثلما يفعلون تماماً مع الإنفلونزا في ظل توافر لقاح، مضيفاً أنه لا توجد مشاكل في الإمدادات تؤثر على الجرعات في الوقت الراهن.

وقال أمام البرلمان “السبب الوحيد الذي يجعلني استطيع قول … إننا لا بد أن نتعلم التعايش مع كوفيد كما نعيش مع الإنفلونزا… على المدى الطويل هو بالطبع لأن لدينا هذا البرنامج للتطعيم والقدرة على تطوير لقاحاتنا”.

أظهر إحصاء لرويترز أمس أن ما يزيد على 112.05 مليون شخص أُصيبوا بكورونا على مستوى العالم، في حين وصل إجمالي عدد الوفيات الناتجة عن الفيروس إلى مليونين و586784 منذ اكتشاف أولى حالات الإصابة في الصين ديسمبر 2019.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format