😎 LifeStyle🦠Coronavirus

Tickets Prices & “Covid-19 passport” .. Check out the travel sector 2021 updates

اسعار تذاكر الطيران و”جواز كوفيد-١٩”.. تعرف على جديد قطاع السفر ٢٠٢١

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Dr. Nadine Itani, head of the Middle East Aviation Research Center expected ticket prices to rise in the coming months, with the tourism and travel market recovering again, considering that Qatar Airways’ announcement of starting a “digital passport” experiment is a pioneering step.

Today, Qatar Airways announced that it will start testing the new and innovative mobile application for the IATA electronic traveler document, “Digital Passport”, in cooperation with the International Air Transport Association (IATA), starting next March, when the first phase of Qatar Airways flights between Doha and Istanbul.

Dr. Nadine Itani said during “The Pulse of the Economy” program on Qatar TV yesterday’s evening, Tuesday, that the increase in ticket prices was the result of the shrinking market size and this leads to less competition and we will witness a rise in prices in the near future, explaining that in economic terms; several factors are involved in determining ticket prices, but according to supply and demand, the more demand for aviation increases, we may witness high prices. She added.

She saw that what happened in the Coronavirus pandemic “Covid-19” and its impact on the air transport sector led to the closure of most of the world’s airports and the suspension of aircraft from operating, saying that the aircraft were operating at a very low capacity and this operational capacity could not achieve profits for companies, which led to large losses and closure and the bankruptcy of a large number of companies, there are more than 44 companies in the world that have officially subscribed and registered for bankruptcy in the countries in which they are registered.

Special prices from “Qatar Airways” for student tickets. Learn about the advantages and conditions

Dr. Itani continued: This issue will be reflected in the long-term level of high-ticket prices. Why? Because the size of the market has shrunk in the sense that the number of carriers and airlines has decreased, and this leads to less competition, and less competition means higher prices. In addition, most of the financial aid that airlines got from governments was more than half of it in the form of loans, and these loans have to be paid by airlines, and there are also benefits, and all this increases the costs of airlines and leads to an inflation in the cost structure of these companies.

She pointed out that the losses of airlines and travel and tourism agencies in the Arab world amounted to 115 billion dollars during the year 2020, while global losses amounted to 370 billion dollars, noting that in the first stage, that is, during the next few months, airlines are collapsing to use smart operational strategies and to stimulate demand trying to create a kind of offers to maintain the demand for air transport, but in the long term we will definitely witness a rise in airline prices.

Dr. Itani considered that the vaccine and the start of vaccination and receiving doses were among the signs of good that the air transport and aviation sector had been waiting for, and indications of a return to recovery were awaiting the vaccine and also with strictness regarding medical examinations such as the “PCR” and “Rapid Test”, but unfortunately with the mutation of Covid-19 and the emergence of a new fast-spreading strain increased by 70%, led to a loss of confidence in travel and air transport again, especially by governments that closed their crossings and airports and returned to mandatory quarantine’s procedures, restrictions, and others, confirming that the vaccine in addition to the electronic document are currently relying on it to recover and the launch of the tourism and travel market again.

الشرق

الدوحة: توقعت الدكتورة نادين عيتاني رئيسة مركز الشرق الأوسط لبحوث الطيران ارتفاع أسعار التذاكر خلال الشهور المقبلة، مع تعافي سوق السياحة والسفر من جديد، معتبرة أن إعلان الخطوط الجوية القطرية البدء بتجربة “جواز السفر الرقمي”، خطوة رائدة.

واليوم أعلنت “القطرية” أنها ستبدأ بتجربة تطبيق الهواتف المحمولة الجديد والمبتكر الخاص بوثيقة إياتا الإلكترونية للمسافر، “جواز السفر الرقمي”، وذلك بالتعاون مع الاتحاد الدولي للنقل الجوي (إياتا) اعتباراً من مارس المقبل، حيث تبدأ المرحلة الأولى على رحلات القطرية بين الدوحة واسطنبول.

وقالت الدكتورة نادين عيتاني خلال برنامج نبض الاقتصاد على تلفزيون قطر مساء اليوم الثلاثاء إن ارتفاع أسعار التذاكر كان نتيجة تقلص حجم السوق وهذا يؤدي إلى منافسة أقل وفي المستقبل القريب سنشهد ارتفاعاً في الأسعار، موضحة أنه من الناحية الاقتصادية تدخل عدة عوامل في تحديد أسعار التذاكر، مضيفة: ولكن بحسب العرض والطلب كلما زاد الطلب على الطيران ربما سوف نشهد أسعاراً مرتفعة.

ورأت أن ما حصل في جائحة كورونا “كوفيد 19” وتأثيرها على قطاع النقل الجوي أدى إلى إغلاق معظم مطارات العالم وإيقاف الطائرات عن التشغيل، قائلة إن الطائرات كانت تعمل بسعة منخفضة جداً ولا تستطيع هذه السعة التشغيلية أن تحقق أرباحاً للشركات مما أدى إلى خسائر كبيرة وإغلاق وإفلاس عدد كبير من الشركات.. هناك أكثر من 44 شركة على مستوى العالم اكتتبت وسجلت رسمياً إفلاسها في الدول المسجلة بها.

وتابعت: هذا الموضوع سوف ينعكس على المستوى طويل الأمد إلى ارتفاع أسعار التذاكر لماذا؟ لأن حجم السوق تقلّص بمعنى أن عدد الناقلات وشركات الطيران انخفض وهذا يؤدي إلى منافسة أقل، ومنافسة أقل يعني أسعار مرتفعة أضف إلى ذلك أن معظم المساعدات المالية التي حصلت عليها شركات الطيران من الحكومات كان أكثر من نصفها على شكل قروض، وهذه القروض على شركات الطيران أن تدفعها وأيضاً هناك الفوائد وهذا كله يزيد من تكاليف شركات الطيران ويؤدي إلى تضخم في هيكلية التكاليف لهذ الشركات..

ولفتت إلى أن حجم خسائر شركات الطيران ومكاتب السفر والسياحة في العالم العربي بلغ 115 مليار دولار خلال العام 2020، بينما بلغت الخسائر عالمياً 370 مليار دولار، مشيرة إلى أنه في المرحلة الأولى أي خلال الأشهر القليلة المقبلة تتداعى شركات الطيران على استعمال استراتيجيات تشغيلية ذكية، ولتحفيز الطلب تحاول خلق نوع من العروض للمحافظة على الطلب على النقل الجوي، ولكن في المدى الطويل سوف نشهد ارتفعاً في أسعار الطيران حتماً..

واعتبرت أن اللقاح والبدء في التطعيم وتلقي الجرعات كان من بوادر الخير التي كان ينتظرها قطاع النقل الجوي والطيران ومؤشرات العودة إلى التعافي كانت بانتظار اللقاح وأيضاً بالتشدد فيما يتعلق بالفحوصات الطبية مثل الـ”بي سي آر” والـ”رابيد تيست”، ولكن للأسف مع تحور كوفيد 19 وظهور سلالة جديدة سريعة الانتشار بنسبة 70% أدى إلى فقدان الثقة في السفر والنقل الجوي من جديد، وخصوصاً من قبل الحكومات التي قامت بإغلاق معابرها ومطاراتها والعودة إلى الإجراءت والقيود والحجر الإلزامي وغيرها، مؤكدة أن اللقاح بالإضافة إلى الوثيقة الإلكترونية يعول عليهما حالياً للعودة إلى التعافي والانطلاق بسوق السياحة والسفر من جديد.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format