🌍 World

Legendary broadcaster Larry King dies at age 87

وفاة المذيع الأسطوري لاري كينج عن عمر ناهز ٨٧ عامًا

Agencies

New York: The family of legendary American broadcaster Larry King confirmed that he died in a Los Angeles hospital yesterday morning at the age of 87 after a long struggle with the disease.

a condolence statement issued by Ora TV was posted on King’s Twitter account, which the broadcaster was a founder of.

The statement recalled King’s achievements during his 63-year career, including a remarkable interview with thousands of prominent people, including U.S. and foreign presidents. King, who had been suffering from serious problems for years, celebrated his 87th birthday in hospital on November 19. Earlier this month, King was reportedly hospitalized again after being diagnosed with the new Coronavirus and was put on ventilators. King, who gained widespread fame by presenting a personal on-air program on CNN from 1985 to 2010, has been collaborating since 2013 with RT.

 وكالات

نيويورك: أكدت عائلة المذيع الأمريكي الأسطوري لاري كينج أنه فارق الحياة في مستشفى في مدينة لوس أنجلوس صباح أمس عن عمر ناهز 87 عامًا بعد صراع طويل مع المرض.

ونشر على حساب كينج في «تويتر» بيان تعزية صدر عن شركةOra TV التلفزيونية الذي كان المذيع من مؤسسيها.

وذكّر البيان بالإنجازات التي حققها كينج خلال حياته المهنية التي استمرت 63 عامًا، بما في ذلك مقابلة رائعة مع ألوف الأشخاص البارزين، منهم رؤساء أمريكيون وأجانب. واحتفل كينج الذي كان يعاني على مدى سنوات من مشاكل خطيرة، في المستشفى بعيد ميلاده ال87 في 19 نوفمبر الماضي. وفي وقت سابق من الشهر الجاري، وردت أنباء عن نقل كينج إلى المستشفى مجددًا، بعد تشخيص إصابته بفيروس كورونا المستجد، وتم توصيله بأجهزة التنفس الاصطناعي. وكان كينج الذي كسب شهرة واسعة بتقديم برنامج شخصي على الهواء على شبكة «سي إن إن» خلال الفترة ما بين 1985 و2010، يتعاون منذ عام 2013 مع شبكة RT

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format