🇶🇦 DOHA

Weekend will continue to remain cold: QMD

أرصاد قطر: تستمر الأجواء الباردة في عطلة نهاية الأسبوع

Tribune News Network

Doha: People in Qatar should continue to keep sweaters handy, especially those in the Southern region, as the Qatar Meteorology Department on Wednesday said the prevailing cold weather is expected to continue over the weekend.

Minimum temperatures will range between 20 and 13 degree Celsius, especially during the nights and early mornings, while the maximum temperatures will oscillate between 22 and 26 degree Celsius, it added. 

A cold spell is currently sweeping over Qatar, with the onset of Almerbania season that is characterised by a noticeable drop in temperatures and strong winds.

Last week, the QMD said cloud cover was expected to gradually build up from the start of this week, increasing chances of scattered rain in some place.

Source: qatar-tribune

شبكة تريبيون الإخبارية – ترجمة WGOQatar

الدوحة: يجب على الناس في قطر الاستمرار في إبقاء البلوزات في متناول اليد، وخاصة في المنطقة الجنوبية، حيث قالت إدارة الأرصاد الجوية القطرية يوم الأربعاء إنه من المتوقع أن يستمر الطقس البارد السائد خلال عطلة نهاية الأسبوع.

وأضافت أن درجات الحرارة الدنيا ستتراوح بين 20 و13 درجة مئوية خاصة خلال الليل والصباح الباكر بينما ستتذبذب درجات الحرارة القصوى بين 22 و 26 درجة مئوية .

تجتاح قطر حالياً موجة برد، مع بداية موسم المربعانية الذي يتميز بانخفاض ملحوظ في درجات الحرارة ورياح قوية.

وفي الأسبوع الماضي، قالت إدارة الأرصاد إنه من المتوقع أن يتراكم الغطاء السحابي تدريجياً اعتباراً من بداية هذا الأسبوع، مما يزيد من فرص هطول الأمطار المتناثرة في مكان ما.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format