💉 Health🩺 Health🦠Coronavirus

Dr. Anthony Fauci Says Pandemic Will End with Safe and Effective Vaccine

الدكتور أنتوني فاوتشي يؤكد أن فيروس كورونا سينتهي بلقاح آمن وفعال

QNA

Doha: The Director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases in the US Dr. Anthony Fauci, a member of the White House coronavirus task force, spoke at virtual WISH 2020 in a special interview with The BMJs Editor in Chief, Fiona Godlee.

Discussing the reasons why the pandemic has reached current proportions in the US, Dr. Fauci said: “The US is a very large country, and heterogeneous in so many ways; demographically, geographically, but particularly in the level of infection that we have in different places. It’s a federalist society where an awful lot of responsibility can and is given to the states. What we had was not a uniform approach when we had the shutdown.

“When we decided to open up the economy, some states did it in a way that was not appropriate jumping over stage 1 or disregarding it completely,” he said. “We have done well in some respects, but it is patchy and not uniformly well as a country I think the lesson for countries like the UK is to try and have a unified approach that’s centrally mandated.”

Commenting on ‘long COVID’, he said: “We’re starting to see emerging information That’s why we need to take this disease with a degree of humility and commit to preventing infection, through universal wearing of masks, avoiding crowds, distance, outdoor-better-than-indoor, washing hands, and doing everything we can to get a vaccine because it is not to be taken in a trivial way at all.”

Dr. Fauci explained why he continues to see patients: “If you ask me what my underlying identity is that always grounds me in the reality of what we need to do and gives me insight into the kind of emphasis we need, its my identity as a physician. It really helps me to understand disease pathogenesis but also to understand the impact that has on them and it inspires me.”

He concluded: “I believe the pandemic will end with an effective and safe vaccine that ultimately will be widely distributed throughout the world. But that is going to happen together with public health measures. I don’t think it’s going to be like measles where it’s 98 percent effective even though it’s a highly transmissible virus. But you have got to roll out the vaccine together with public health measures until the overall protection umbrella of protection essentially is all over the world. It’s probably going to take a year or two to happen.”

WISH, an initiative of Qatar Foundation, is dedicated to capturing and disseminating the best evidence-based ideas and practices with a mission to create a healthier world through global collaboration. Virtual WISH 2020 is featuring more than 100 sessions and 300 global speakers to discuss evidence-based content and innovations addressing some of the worlds most pressing health challenges.

قنا

الدوحة: أكد الدكتور أنتوني فاوتشي مدير المعهد الوطني للحساسية والأمراض المعدية في الولايات المتحدة الأمريكية، وعضو فريق العمل المعني بفيروس كورونا (كوفيد-19) في البيت الأبيض، أن الجائحة ستنتهي بلقاح آمن وفعال، سيوزع بشكل واسع حول العالم، لافتا إلى أن ذلك سيتم بالتوازي مع إجراءات صحية عامة.

وأعرب فاوتشي خلال جلسة خاصة ضمن فعاليات مؤتمر القمة العالمي للابتكار في الرعاية الصحية “ويش 2020” عن اعتقاده بأن اللقاح سيكون بمستوى فاعلية لقاح الحصبة التي تبلغ 98 بالمئة بالرغم من أنه فيروس سريع العدوى. لكن يتوجب نشر اللقاح بالتوازي مع إجراءات صحية عامة حتى تكتمل مظلة الحماية حول العالم، وهذا من شأنه أن يستغرق عاما أو عامين.

وحول احتمالية طول أمد جائحة كورونا (كوفيد-19)، شدد الدكتور فاوتشي على ضرورة التواضع عند التعامل مع هذا المرض، والالتزام بالوقاية منه، من خلال ارتداء الكمامات، وتجنب الحشود، والإبقاء على مسافة آمنة، والاهتمام بالخروج إلى الهواء الطلق، وغسل اليدين، والسعي من أجل الحصول على لقاح وعدم إهمال هذه الأمور.

وفي سياق مقارنته بين تفشي وباء “إيدز” خلال ثمانينيات القرن الماضي وجائحة كورونا اليوم، قال الدكتور فاوتشي كلما اشتدت الضغوطات، يجب العمل وفق أسلوب مدروس بعناية ومبني على الأدلة والعلم والشعور باحتياجات الآخرين، لافتا إلى أن من المشاكل التي واجهها الأطباء في الماضي كانت تصميم الاختبارات السريرية وإتاحتها، حيث استخدموا نماذج موجهة نحو أمراض غير شبيهة إطلاقا بمرض نقص المناعة المكتسب “إيدز”، وأنه مع اكتمال الاختبارات السريرية، يصبح من الضروري تجربتها على الأفراد مع الالتزام بالمبادئ الأساسية وأصول العلم، والإبقاء على فكر منفتح ومرن عند التعامل مع البشر.

وفسر الدكتور فاوتشي الأسباب الكامنة وراء بلوغ الجائحة الحالية نسبا مرتفعة في الولايات المتحدة، بأن أمريكا دولة ذات مساحة كبرى للغاية، ومتنوعة ديمغرافيا وجغرافيا، كما أنها مجتمع اتحادي يقع فيه قدر هائل من المسؤولية على عاتق الولايات.

وتابع “عندما قررت أمريكا فتح الاقتصاد من جديد، قامت بذلك بعض الولايات بشكل غير ملائم.. فقفزت فوق المرحلة الأولى أو أهملتها كليا. ولم يكن الأداء متجانسا على مستوى الدولة”، مشيرا إلى أن إهمال الإصابة التي لا تبدي عوارض يشكل جزءا رئيسيا من عملية تفشي المرض. وهذا هو السبب الكامن وراء تفشي المرض في أوساط المجتمع، وأسوأ ما فيه صعوبة إجراءات التحديد والعزل ومتابعة الاختلاط.

وتناول الدكتور فاوتشي قضية التفاوت العرقي في مجال الصحة، مبينا أنها حالة مؤسفة بالفعل، ليس فقط عندما يتعلق الأمر بفيروس (كوفيد-19)، ولكن كذلك بالأمراض الأخرى.

وأوضح أن الأمريكيين الأفارقة يشكلون نحو 13 بالمئة من سكان الولايات المتحدة، لكنهم يشكلون زهاء 40 – 45 بالمئة من مجمل الحالات الجديدة للإصابة بالمرض. وهذه الشريحة السكانية مصابة بشكل مضاعف، حيث إن الوظائف التي يضطلعون بها تضعهم في خط المواجهة الأول لجهة الاختلاط مع الآخرين، لذا فإن احتمال إصابتهم أكبر. كما أن الأمريكيين الأفارقة يشكون من الحالات المرضية الكامنة بنسبة عالية، على غرار السكري، وارتفاع الضغط، وأمراض القلب والأوعية الدموية، والسمنة، ما يجعل النتائج أخطر، وذلك نتيجة عقود من المخرجات الصحية على المستوى الاجتماعي.

و”ويش” مبادرة من مؤسسة قطر، تسعى لتبني أفضل الأفكار والممارسات المستندة على الأدلة، ونشرها، من أجل إنشاء عالم أكثر صحة من خلال التعاون الدولي. ويشتمل مؤتمر ويش 2020 الافتراضي على أكثر من 100 ندوة و300 متحدث لمناقشة المحتوى القائم على الأدلة والابتكارات التي تتصدى للتحديات الصحية الأكثر إلحاحا في العالم .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format