🌍 World

‘We’ll be back’: Italy prison escapees promise to return

‘سنعود’: هاربون من السجن في إيطاليا يعدون بالعودة

AFP
Rome: Two inmates who escaped from a prison in Rome last week left guards a courtesy note, saying they had business to take care of but would be back shortly, a newspaper reported Tuesday.

The two cousins, Davad Zukanovic, 40, and Lil Ahmetovic, 46, broke out of Rebibbia prison overnight on June 2 by scaling a wall using a water hose left in a courtyard.

But before they escaped, they left a note in their cell explaining they had personal reasons for needing to flee, said the Repubblica daily.

They were driven by “the need to protect their children from a nasty business they had got themselves into,” the daily said, paraphrasing the contents of the letter.

The inmates specified that only they could make things right, as their wives were also both in jail.

At the end of the signed note, Zukanovic and Ahmetovic promised to return in about 15 days once everything was sorted, the paper said.

The men were serving sentences until 2029 for non-violent crimes, including fraud and receiving stolen goods.

وكالة الأنباء الفرنسية

روما: ذكرت صحيفة يوم الثلاثاء أن سجينين فرا من سجن في روما الأسبوع الماضي تركا للحراس مذكرة من باب حسن النية قالا فيها أن لديهما أعمالاً يجب الاهتمام بها لكنهما سيعودان قريباً.

وكان القريبين (دافاد زوكانوفيتش) (40 عاماً) و(ليل احمدوفيتش) (46 عاماً) قد فرّا من سجن (ريبيبيا) ليل الثاني من يونيو الماضي بتسلق جدار باستخدام خرطوم مياه بقي في الباحة.

لكن قبل أن يهربا، تركا مذكرة في زنزانتهم توضح أن لديهم أسباباً شخصية لحاجتهم إلى الفرار، بحسب صحيفة (ريبوبليكا) اليومية.

وقالت الصحيفة وهي تعيد صياغة محتوى الرسالة إن الدافع وراء ذلك هو “الحاجة إلى حماية أطفالهما من أعمال قذرة كانا قد أقحما نفسيهما فيها.”

وحدد السجناء أنهم وحدهم القادرون على تصحيح الأمور، لأن زوجتيهما أيضاً في السجن.

وذكرت الصحيفة أنه في نهاية المذكرة الموقعة ، وعد (زوكانوفيتش) و(احمدوفيتش) بالعودة في غضون 15 يوماً بمجرد الانتهاء من كل شيء.

وكان الرجلان يقضيان أحكاماً حتى عام 2029 بتهمة ارتكاب جرائم غير عنيفة، بما في ذلك الاحتيال وتلقي سلع مسروقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format