💰 Business

QIIB launches Corporate Cash Deposit Cards

الدولي الإسلامي يطلق بطاقة الإيداع النقدي للشركات

The Peninsula

Doha: QIIB yesterday announced the launch of its Corporate Cash Deposit Cards which allows the bank’s corporate customers to make cash deposits round the clock in specific ATMs across the country.

QIIB has urged its corporate customers to use the various alternative channels provided by the bank for making cash deposits.

The new card is linked to the company’s account with the QIIB and allows the card holder to directly deposit cash in the ATM without the need to visit the branch.

As the card is exclusively used for cash deposits, and in order to eliminate all risks related thereto, the cardholder cannot inquire about the account balance or carry out any withdrawals or transfers.

In a statement, QIIB Deputy CEO Jamal Abdullah Al Jamal, said: “We have efficiently invested in alternative channels that now provide various options to our corporate and individual customers. In fact, our customers can now benefit from most banking services without the need to visit the branches. These are the new generation services that we worked on to provide to various categories of our customers”.

He added: “The Corporate Cash Deposit Card is a qualitative addition to our corporate alternative channels that are constantly being enhanced. We hope that our customers use the card and the other services that we provide through alternative channels, especially in today’s circumstances that require concerted efforts from the bank and its customers.

This is in order to achieve everyone’s interest and at the same time keep the highest levels of safety, which definitely necessitate, the use of alternative channels in the field of banking, instead of visiting branches to avoid gatherings. Gathering is no longer required with the alternative solutions that we provide, including this new card”.

Al-Jamal also stressed that QIIB is keen to facilitate customers’ access to the cash deposit card by following simple, easy and fast procedures at QIIB Corporate Branch at the Grand Hamad Street, after they have filled in the prescribed form available on the bank’s website.

It may be noted that in February, QIIB launched its upgraded version of the corporate online banking platform with innovative features. The upgraded platform opens up new horizons for the bank’s corporate customers who can benefit from exceptional banking services that meet their aspirations in terms of various business solutions.

source: thepeninsulaqatar.com


الدوحة – العرب

أعلن «الدولي الإسلامي» عن إطلاق بطاقة الإيداع النقدي للشركات التي تتيح لعملاء البنك من الشركات إيداع المبالغ النقدية على مدار الساعة في أجهزة الصراف الآلي المحددة للخدمة في خطوة تهدف إلى تسهيل الإيداع النقدي للعملاء، وحثهم على استخدام القنوات البديلة التي يوفرها البنك على تنوعها.

والبطاقة الجديدة مرتبطة بحساب الشركة لدى «الدولي الإسلامي»، وبإمكان حاملها إيداع المبالغ النقدية بشكل مباشر في جهاز الصراف الآلي بشكل فوري، ودون الحاجة إلى زيارة الفرع.

ولأن البطاقة مخصصة للإيداع النقدي حصراً، وبهدف تخفيض المخاطر إلى درجة الصفر، فإنه ليس بإمكان حامل البطاقة الاستعلام عن رصيد الشركة، أو القيام بعمليات السحب أو تحويل الأموال.

قنوات بديلة

وتعليقاً على إطلاق بطاقة الإيداع النقدي للشركات من «الدولي الإسلامي»، صرح السيد جمال عبدالله الجمال -نائب الرئيس التنفيذي- قائلاً: «لقد استثمرنا بشكل فعال في القنوات البديلة، التي باتت توفر خيارات واسعة جداً لعملائنا من الشركات والأفراد، وفي الحقيقة، أصبح بإمكان عملائنا الحصول على معظم الخدمات المصرفية دون الحاجة لزيارة الفروع، وهو ما يمثل الجيل الجديد من الخدمات التي عملنا كثيراً لتوفيرها مختلف فئات عملائنا».

وأضاف: «إن بطاقة الإيداع النقدي للشركات تشكل إضافة نوعية إلى قنواتنا البديلة المخصصة للشركات، والتي تتعزز باستمرار، ونأمل مع العملاء أن يتفاعلوا مع البطاقة، ومع بقية الخدمات التي نوفرها عبر القنوات البديلة، خصوصاً في هذه الظروف التي تتطلب تضافر جهود البنك والعملاء من أجل تحقيق مصلحة الجميع، وفي الوقت نفسه الوصول إلى أقصى درجات السلامة، والتي تتطلب بالتأكيد في مجال الخدمات البنكية الاستخدام الكثيف للقنوات البديلة، دون زيارة الفروع تفادياً للتجمعات، حيث إنه لم يعد هناك من ضرورة لذلك مع الحلول البديلة التي قمنا بطرحها، ومنها هذه البطاقة الجديدة.

حرص

وأكد الجمال أن «الدولي الإسلامي» حرص على تسهيل حصول عملاء البنك من الشركات على بطاقة الإيداع النقدي بإجراءت بسيطة وسهلة وسريعة عبر فرع الشركات في «الدولي الإسلامي» بشارع حمد الكبير، وذلك بعد أن يكون العميل قد قام بملء الاستمارة اللازمة، والتي يتم الحصول عليها من الموقع الإلكتروني للبنك.

يذكر أن «الدولي الإسلامي» كان أطلق في فبراير الماضي تحديثه الجديد لمنصة الإنترنت المصرفي للشركات عبر موقعه الإلكتروني بمميزات مبتكرة، تفتح آفاقاً واسعة أمام عملاء البنك من الشركات للاستفادة من خدمات مصرفية استثنائية تلاقي تطلعاتهم في مجال حلول الأعمال المختلفة.

المصدر: alarab.qa


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close