😎 LifeStyle

Do not block seats, doors of Metro trains: Qatar Rail

قطر ريل: لا تعرقل الطريق إلى المقاعد و أبواب المترو

Qatar Rail has advised Doha Metro passengers to properly use seats and not to block doors when a train stops at a station.

This is the latest in a series of advisories issued by Qatar Rail on etiquette and the dos and don’ts while travelling on the Metro.

The Doha Metro has been a big draw among commuters ever since operations started on the Red Line South on May 8.

While people have hailed the service and many are using it regularly, the authorities have been tweeting guidelines – over the past few days – on proper passenger conduct.

In the latest of such posts on the dedicated Doha Metro & Lusail Tram Twitter page, Qatar Rail said on Thursday: “We want every person on the Metro to have a pleasant experience every time they travel.

“Please respect the comfort of your fellow passengers by not standing on, sleeping on, or blocking out seats on the Metro with bags.”

Another tweet urged people to “please allow your fellow passengers to get off and on the train safely, by ensuring you do not obstruct the doors when the Metro stops at a station.”

On Wednesday, Qatar Rail had urged passengers to be considerate while reiterating that “seats are for sitting only”.

It also stressed that eating on board the Metro is strictly prohibited.

A report published in *Gulf Times recently mentioned how a number of people had noticed that some co-passengers were not aware that eating inside the train was prohibited, leaving the couch or the floor with leftover items such as potato chips.

A passengers said he saw small icons being flashed on the digital screen that food was not allowed inside the train but a woman who was feeding her daughter “was seemingly not aware of it, or maybe, just ignoring it”.

A day before, Qatar Rail advised that children must remain seated during a ride and must not be allowed to stand on the seats of Metro trains at any time.

Meanwhile, Qatar Rail on Thursday reminded people about the Metrolink feeder bus service.

“Want to use the Metro but don’t want to drive or take a taxi to get there? Check out Metrolink – our useful feeder bus service. Visit our website or download the app to find your route!”

نصحت شركة قطر للسكك الحديدية ركاب مترو الدوحة باستخدام المقاعد بشكل صحيح وعدم إغلاق الأبواب عند توقف القطار في إحدى المحطات.

هذا هو الأحدث في سلسلة من الاستشارات الصادرة عن قطر للسكك الحديدية بشأن الآداب والنصائح والنواهي أثناء السفر في المترو.

كان مترو الدوحة نقطة جذب كبيرة بين المسافرين منذ بدء العمليات على الخط الأحمر الجنوبي في 8 مايو.

 بينما أشاد الناس بالخدمة وكان الكثيرون يستخدمونها بانتظام ، فإن السلطات كانت تبلور الإرشادات – على مدار الأيام القليلة الماضية – بشأن سلوك المسافرين المناسب.

في أحدث هذه المنشورات على صفحة Twitter Metro و Lusail Twitter الخاصة بالدوحة ، قالت Qatar Rail يوم الخميس: “نريد أن يتمتع كل شخص في المترو بتجربة ممتعة في كل مرة يسافر فيها.

 “الرجاء احترام راحة زملائك من المسافرين من خلال عدم الوقوف على مقاعد في المترو أو النوم عليها أو حجبها عن طريق الحقائب.” وحثت تغريدة أخرى الناس على “السماح للركاب بالركوب في القطار بأمان ، من خلال ضمان عدم عرقلة الأبواب عندما يتوقف المترو في المحطة. “

في يوم الأربعاء ، حثت شركة قطر للسكك الحديدية الركاب على أن يكونوا متيقظين مع التأكيد على أن “المقاعد مخصصة للجلوس فقط”.

وأكد أيضا أن الأكل على متن المترو ممنوع منعا باتا. ذكر تقرير نُشر في * Gulf Times مؤخرًا كيف لاحظ عدد من الأشخاص أن بعض المسافرين لا يعلمون أن تناول الطعام داخل القطار محظور ، وترك بقايا مثل رقائق البطاطس على الأريكة أو الأرض.

 قال أحد الركاب إنه رأى أيقونات صغيرة يتم وميضها على الشاشة الرقمية بأن الطعام غير مسموح به داخل القطار ولكن المرأة التي كانت تطعم ابنتها “لم تكن على ما يبدو على علم بذلك ، أو ربما تتجاهلها”.

 قبل يوم واحد ، نصحت قطر للسكك الحديدية أنه يجب على الأطفال البقاء في مقاعدهم أثناء الركوب ويجب عدم السماح لهم بالوقوف على مقاعد قطارات المترو في أي وقت.

في غضون ذلك ، ذكّرت شركة قطر للسكك الحديدية الناس يوم الخميس عن خدمة الحافلات في Metrolink.

 “هل تريد استخدام المترو ولكن لا ترغب في القيادة أو ركوب سيارة أجرة للوصول إلى هناك؟ راجع Metrolink – خدمة الحافلات المغذية المفيدة لدينا.

تفضل بزيارة موقعنا على الإنترنت أو قم بتنزيل التطبيق للعثور على طريقك! “

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X