additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured🌍 World👮‍♂️ Government

Qatar Will Stand in Solidarity with Europe: Energy Minister

وزير الطاقة: قطر ستقف متضامنة مع أوروبا

QNA

Doha: HE Minister of State for Energy Affairs Saad bin Sherida Al Kaabi stressed that Qatar will stand “in solidarity with Europe” and will not divert gas contracts to other customers, even if it means losing on possible financial gains.

His Excellency told CNN that even though Qatar’s LNG contracts with Europe and the UK were divertible ones, Qatar’s commitment to Europe means “we’re not going to divert contracts and will keep them in Europe, even if there is financial gain for us to divert away, we would not do that,” before adding “that’s in solidarity with what’s going on in Europe.”

On the possibility for Europe to replace Russian gas, Al Kaabi said that replacing Russian gas is “not practically possible.” He highlighted that Russia supplies 30 to 40 percent of Europe’s gas needs, something the continent cannot replace.

HE the Minister of State rejected imposing sanctions on Russias energy sector, adding that Qatar was not choosing sides in the Ukrainian crisis. His Excellency added that it was to keep the energy sector out of politics, due to the negative ramifications doing so would have on development. He added that doing so could affect prices the way it did and cause a lot of volatility.

His Excellency noted that the Ukrainian crisis had a negative impact on energy transition, highlighting that the use of coal has reached its highest levels ever, as all parties involved are prioritizing their energy security ahead of any long-term gains they are trying to reach. HE the Minister maintained however that the energy sector could do that in a responsible manner.

Commenting on the role the US could play in the future of energy production, His Excellency said that the US wis certainly one of the biggest suppliers, given the abundance of LNG the country has.

On the prospects of Europe buying fuel jointly from large suppliers, His Excellency said that he is yet to see a decision regarding that, noting that this never happened in the past. His Excellency added that many parties in Europe were speaking with Qatar and other large LNG producers because they want to diversify their supply.

On whether Qatar could turn its back on its Asian partners, HE the Minister of State for Energy Affairs said that QatarEnergy was the biggest company in terms of signing long-term contracts with partners in Asia, with many of those agreements signed over the past three years.

His Excellency also told CNN that there is a desire to diversify the buyers of Qatari gas, revealing that the plan is to have half of the customers of the Qatari gas be located to the East of the Suez Canal, with the other half to its West. Currently, 80-85% of Qatar gas buyers are in Asia, with 15-20% of customers located to the West of the Suez Canal.

قنا

الدوحة: أكد سعادة المهندس سعد بن شريدة الكعبي، وزير الدولة لشؤون الطاقة، أن قطر ستقف متضامنة مع أوروبا، ولن تحول عقود الغاز إلى عملاء آخرين، حتى لو كان ذلك يعني خسارة مكاسب مالية محتملة.

وقال سعادة وزير الدولة لشؤون الطاقة، في تصريحات لشبكة / سي. إن. إن/ الأمريكية، “العقود الذي نزود بموجبها الغاز الطبيعي المسال إلى أوروبا هي عقود قابلة للتحويل سواء كان في قارة أوروبا أو في المملكة المتحدة.. والتزاما منا تجاه الأوروبيين في هذه الظروف سنحتفظ بالكميات القابلة للتحويل داخل أوروبا”، مضيفا “حتى لو كانت هناك مكاسب مالية لنا نتيجة تحويل هذه الكميات، فلن نفعل ذلك، وذلك تضامنا مع ما يحدث في أوروبا”.

وفي تعليقه عن سؤال تأثير ذلك على علاقات الدوحة مع موسكو في ظل تفاقم الأزمة سيما بعد فرض عقوبات غربية شديدة على قطاع الطاقة الروسي، قال سعادة المهندس سعد بن شريدة الكعبي، “إن استبدال أوروبا للغاز الروسي أمر غير ممكن عمليا”، مشيرا إلى أن نحو 30 إلى 40 بالمئة من إجمالي التزويد بالغاز يأتي من روسيا، ما يعني أنه لا يمكن لأوروبا أن تستبدل هذا الغاز.

وأعرب سعادته عن رفضه لفرض عقوبات على قطاع النفط والغاز الروسي، مؤكدا أن قطر لا تنحاز إلى جانب معين في الأزمة الأوكرانية.

كما لفت سعادته إلى ضرورة أن يبقى قطاع الطاقة بعيدا عن السياسة لأن ذلك يعيق التنمية، ويمكن أن يؤثر على الأسعار بالطريقة التي حصلت، ويتسبب بالكثير من التقلبات، معتبرا أنه “لذلك فإن إبقاء قطاع الطاقة بعيدا عن القرارات السياسية والعقوبات السياسية هو أفضل للنمو البشري والتنمية حول العالم”.

وبين سعادة المهندس سعد بن شريدة الكعبي، وزير الدولة لشؤون الطاقة، أن للأزمة الأوكرانية تأثيرها السلبي على عملية التحول الطاقي، حيث وصل استخدام الفحم إلى أعلى مستوياته على الإطلاق، فالجميع ينظرون، وبحق، إلى أمن طاقتهم قبل المكاسب الأخرى طويلة المدى التي يحاولون الحصول عليها، قائلا في السياق ذاته “لكن أعتقد أنه يمكن، كصناعة طاقة، القيام بذلك بطريقة مسؤولة”.

وفي تعليقه عن سؤال بشأن الدور الذي ستلعبه الولايات المتحدة في مستقبل إنتاج الطاقة، قال سعادته إن الولايات المتحدة ستكون حتما واحدة من أكبر المزودين إن لم تكن أكبر مزود في مرحلة ما، مشيرا إلى مشاريع توسعة محطات الغاز الطبيعي المسال، بالإضافة إلى وفرة الغاز الطبيعي المسال في هذا البلد.

وحول توقعاته بوجود خطة أوروبية مشتركة لشراء الوقود من موردين كبار مثل قطر للطاقة، أوضح سعادة وزير الدولة لشؤون الطاقة، أنه يفكر فقط في كيفية قيام أوروبا بذلك، مضيفا في السياق ذاته “أنا لم أر بعد قرارا أوروبيا للشراء بصفة مشتركة، ولم يحدث ذلك في الماضي.. لكن الجميع يتحدثون معنا ومع موردي الغاز الطبيعي المسال الآخرين لأنهم يريدون تنويع إمداداتهم من الغاز “.

وفي إجابته عن سؤال بخصوص إمكانية أن تدير قطر ظهرها لشركائها الآسيويين، نوه سعادته إلى أن قطر للطاقة كانت الشركة الوحيدة، أو ربما أكبر شركة من حيث النسبة المئوية التي وقعت صفقات طويلة الأجل مع العملاء الآسيويين، حيث تم توقيع عديد الصفقات في السنوات الثلاث الماضية.

وعلى صعيد آخر، أعرب سعادة المهندس سعد بن شريدة الكعبي، في تصريحاته لشبكة /سي. إن. إن/، عن الرغبة في تنويع المشترين من الغاز المسال القطري في ظل وجود الإمدادات ، قائلا “خطتنا هي أننا نريد أن يكون نصف عملائنا شرق السويس والنصف الآخر غربها”، وموضحا أن إمدادات قطر متجهة بنسبة بين 80 و85 بالمئة إلى الدول الآسيوية حاليا، في حين أن النسبة المتجهة لغرب السويس تتراوح بين 15 و20 بالمئة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button