additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

6 Information on the third dose “crisis” against Covid

٦ معلومات عن “أزمة” الجرعة الثالثة ضد كورونا

The rise in infections with the Delta strain of covid-19 virus spread across dozens of countries and Pfizer and BioNTech’s demand for a third booster dose, has caused controversy among doctors and specialists and growing concern among people around the world after positive signs of vaccination campaigns, but there is information to know about scientific facts and the opinion of epidemiologists.

* What is the booster dose of the vaccine?

Boosters are an additional dose of the vaccine given to maintain the protection that the vaccine creates against the disease, and are commonly used to promote many vaccines, because immunity can fade over time. For example, a flu vaccine needs a booster dose each year, and a diphtheria vaccine every 10 years, according to a report on The Conversation. Boosters are often similar to the original vaccine. However, in some cases, the enhanced dose is modified to enhance protection against new viral mutations, such as seasonal flu vaccine, al-Jazeera Net reported.

* Pfizer’s demand and its reasons

Pfizer BioNTech requested a third dose of its Coronavirus vaccine, after its data recorded a decrease in the immune capacity of the first and second doses.

Pfizer and BioNTech said in a joint statement that they noted that there were encouraging results from trials on a third dose of the current vaccine and that they were moving “to provide this data to the U.S. Food and Drug Administration, the European Drug Agency and other regulatory authorities.”

“Preliminary data from the study show that an immunization dose given 6 months after the second dose provides high levels of antibodies against the virus,” including against the beta mutation that appeared in South Africa. These levels are “5 to 10 times higher” than those seen after receiving the first two doses, al-Hurra reported.

* U.S. rejection

In a joint statement with the Centers for Disease Control and Prevention, the U.S. Food and Drug Administration said that vaccinated Americans do not currently need to take a third dose of Pfizer’s vaccine, asserting in a joint statement that “fully vaccinated people are protected from serious complications and death, including from infections of new mutations currently prevalent such as Delta,” according to CNN.

* European Medicines Agency awaits

In response to a query from the German news agency DPA, the European Medicines Agency said yesterday that so far, insufficient data on the period of protection from studies and vaccination campaigns have not been collected, so it sees no basis yet for booster doses of the Coronavirus vaccine.

According to Deutsche Welle, the data will be evaluated quickly as soon as available, adding that the agency is in contact with manufacturers regarding boosters to take regulatory steps as soon as possible, if necessary.

* Opinions of epidemiologists

“The idea of giving a booster dose has been present in vaccine and epidemiology since ancient times and is not a new idea,” Said Dr. Darrar Belawi, an infectious disease treatment consultant, told Al-Hurra.

“Evidence and research have shown that Pfizer or some other vaccine doses are capable of dealing with COV, and the idea of a third dose is on the table because antibodies to the virus are low in patients and the elderly,” Belawi said, noting that “mutations have reduced the effectiveness of vaccines by 20 to 30 percent, but Pfizer vaccine doses and some vaccines are still able to deal with mutations.”

“The third dose is a reminder, which reminds the immune system to form antibodies and strengthen immunity, and this happens with regular vaccines, and this is an old concept,” epidemiologist Dr. Ahmed Al-Tasa said. “There are studies that show that immunity decreases after a year of vaccination” and that “the higher the level of antibodies, the better and stronger the response to Delta mutation and other mutations,” said Dr. Rola Hosseini, a specialist in bacterial diseases.

* Third dose and Delta strain

The Delta strain, first discovered in India, is the dominant strain of Coronavirus in the United States, according to the CDC.

Earlier last month, the results of a U.S. study showed that Pfizer and Moderna vaccines against Corona could protect against Covid-19 for years and possibly life.

“The findings add to growing evidence that most people vaccinated with messenger RNA vaccines may not need boosters (additional doses), as long as the virus and new strains of it do not develop much,” the New York Times said of the study, published recently in Nature Magazine.

تسبب إرتفاع الإصابات بسلالة دلتا من فيروس كورونا “كوفيد 19” المنتشرة في عشرات الدول ومطلب شركتي فايزر وبايونتيك بجرعة ثالثة معززة، حالة من الجدل بين الأطباء والمختصون وقلق متزايد لدى الناس حول العالم بعد المؤشرات الإيجابية لحملات التطعيم، إلا أن هناك معلومات يجب أن تعرفها عن الحقائق العلمية ورأي علماء الأوبئة.

* ما جرعة اللقاح المعززة؟

المعززات هي جرعة إضافية من اللقاح تعطى للحفاظ على الحماية التي يكونها اللقاح ضد المرض، ويتم استخدامها بشكل شائع لتعزيز العديد من اللقاحات، لأن المناعة يمكن أن تتلاشى بمرور الوقت. على سبيل المثال، يحتاج لقاح الإنفلونزا إلى جرعة معززة كل عام، ولقاح الدفتيريا كل 10 سنوات، وذلك وفقاً لتقرير في موقع ذا كونفرزيشن. وغالباً ما تكون المعززات مماثلة للقاح الأصلي. ومع ذلك -في بعض الحالات- يتم تعديل الجرعة المعززة لتعزيز الحماية ضد المتحورات الفيروسية الجديدة، مثل لقاح الإنفلونزا الموسمية، بحسب موقع الجزيرة نت.

* مطلب فايزر وأسبابه

طلب تحالف فايزر بيونتيك ترخيص جرعة ثالثة من لقاحه المضاد لفيروس كورونا، بعدما سجلت بياناتها انخفاضاً في القدرة المناعية للجرعتين الأولى والثانية.

وتقول فايزر وبيونتيك في بيان مشترك إنهما لاحظتا أن هناك نتائج مشجعة للتجارب الجارية على جرعة ثالثة من اللقاح الحالي، وأنهما تتجهان “لتقديم هذه البيانات إلى إدارة الغذاء والدواء الأمريكية ووكالة الأدوية الأوروبية وسواهما من السلطات التنظيمية”.

وأضافت الشركتان: “تظهر البيانات الأولية للدراسة أن جرعة تحصين تعطى بعد 6 أشهر على الجرعة الثانية توفر مستويات عالية من الأجسام المضادة للفيروس”، بما في ذلك ضد المتحور “بيتا” الذي ظهر في جنوب أفريقيا. وهذه المستويات “أعلى بنسبة 5 إلى 10 مرات” من تلك التي شوهدت بعد تلقي الجرعتين الأوليين، بحسب موقع الحرة.

* رفض أمريكي

رأت إدارة الدواء والغذاء الأمريكية في بيان مشترك لها مع مراكز السيطرة على الأمراض والوقاية منها، أن الأمركيين المطعمين ليسوا بحاجة في الوقت الحالي، لأخذ جرعة ثالثة من لقاح فايزر، مؤكدين في بيان مشترك أن “الأشخاص الذين تم تطعيمهم بالكامل محميون من المضاعفات الخطيرة والوفاة، بما في ذلك من عدوى المتغيرات الجديدة المنتشرة حالياً مثل دلتا”، بحسب موقع شبكة “سي إن إن”.

* وكالة الأدوية الأوروبية تترقب

قالت وكالة الأدوية الأوروبية، أمس رداً على استفسار من وكالة الأنباء الألمانية (د.ب.أ)، إنه حتى الآن، لم يتم جمع بيانات كافية عن فترة الحماية من الدراسات وحملات التطعيم، ولذلك فإنها لا ترى أي أساس حتى الآن لجرعات تعزيزية من اللقاح المضاد لفيروس كورونا.

وأضافت، بحسب موقع دويتشه فيله، إنه سيتم تقييم هذه البيانات بسرعة بمجرد توافرها، مضيفة أن الوكالة على اتصال مع المصنعين فيما يتعلق بالمعززات، من أجل اتخاذ خطوات تنظيمية في أسرع وقت ممكن، إذا لزم الأمر.

* آراء علماء الأوبئة

أوضح الدكتور ضرار بلعاوي مستشار علاج الأمراض المعدية في حديثه لموقع “الحرة” أن “فكرة إعطاء جرعة معززة موجودة في علم اللقاحات والوبائيات منذ القدم وهي ليست بفكرة جديدة” وأن “الهدف منها هو زيادة نسبة الأجسام المضادة في جسم المتلقح وتعزيز المناعة ومحاولة السيطرة على المتحورات التي يمكن أن تخرج من الفيروس”.

وأكد بلعاوي أن “البراهين والأبحاث أثبتت أن جرعتي اللقاح من فايزر أو بعض اللقاحات الأخرى قادرة على التعامل مع فيروس كورونا، وفكرة الجرعة الثالثة مطروحة لأن الأجسام المضادة للفيروس تكون منخفضة عند المرضى وكبار السن”، مشيراً إلى أن “المتحورات خفضت من فعالية اللقاحات بنسبة 20 إلى 30 في المئة، لكن ما زالت جرعتي اللقاح من فايزر وبعض اللقاحات قادرة على التعامل مع المتحورات”.

من جانبه قال الأخصائي في علم الوبائيات الدكتور أحمد الطسة إن “الجرعة الثالثة هي جرعة تذكيرية، تقوم بتذكير جهاز المناعة لإنشاء مضادات وتقوية المناعة، وهذا يحصل باللقاحات العادية، وهذا مفهوم قديم”، كما أكدت الدكتورة رولا حصني المتخصصة في الأمراض الجرثومية أن “هناك دراسات تثبت أن المناعة تنخفض بعد سنة من التطعيم” وأنه “كلما كان مستوى الأجسام المضادة مرتفعا، كلما كانت مواجهة متحور دلتا والمتحورات الأخرى أفضل وأقوى”.

* الجرعة الثالثة وسلالة دلتا

تعد سلالة دلتا التي اكتشف في الهند للمرة الأولى، هي السلالة السائدة من فيروس كورونا في الولايات المتحدة، وفقاً لمركز السيطرة على الأمراض والوقاية منها.

وفي وقت سابق من الشهر الماضي، أظهرت نتائج دراسة أمريكية أن لقاحي فايزر وموديرنا ضد كورونا قد يوفران الحماية من مرض كوفيد-19 لسنوات وربما مدى الحياة.

وقالت صحيفة “نيويورك تايمز ” حول الدراسة التي نشرت في مجلة “نيتشر” مؤخراً، “تضيف النتائج إلى الأدلة المتزايدة على أن معظم الأشخاص الذين تم تطعيمهم بلقاحات الحمض النووي الريبوزي الرسول (mRNA) قد لا يحتاجون إلى معززات (جرعات إضافية)، طالما أن الفيروس والسلالات الجديدة منه لا تتطور كثيراً.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format