additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🚘 Cars👮‍♂️ Government🇶🇦 DOHA👩🏽‍💻 Projects

Kahramaa Installs its 19th Fastest Electric Car Charger in Qatar at Katara

كهرماء تفتتح محطتها الـ ١٩ لشحن المركبات الكهربائية في الحي الثقافي كتارا

QNA

Doha: Qatar General Electricity and Water Corporation (Kahramaa) has unveiled the 19th charging station for electric cars at Katara.

“We are glad of this cooperation between Kahramaa and Katara. This is the nineteenth station we have installed, which is the fastest charger for electric vehicles in the State of Qatar with a capacity of 180 KW and with a direct current system that has the ability to fully charge a car in less than 10 minutes,” HE Kahramaa President Eng Essa bin Hilal Al-Kuwari, said.

“Kahramaa has set-up several pilot stations to identify the best quality and evaluate the most suitable for Qatar. Nineteen stations have been installed and they include the Kahramaa building station in Mesaieed – a solar station. Two stations to charge electric buses at Mowasalat Company Building, one for fast charging and the other for night charging, as models for different bus stations. Kahramaa is continuously working to complete installation and operation of 8 new stations in collaboration with other institutions in Qatar like Ministry of Transport and Communications, Qatar Foundation and Qatar Museums,” His Excellency added.

Kahramaa is about to award a general tender for installation and operation of 100 electric charging stations around Qatar. The charging stations will be installed at vital locations such as intersections, shopping malls, government buildings, hotels, as well as Metro station parking during 2021. The stations capacities will vary according to the location.

Around 20 percent of the stations will be implemented with renewable and clean energy systems.

This tender comes within the framework of the joint work plan between the Ministry of Transport and Communications and the Qatar General Electricity and Water Corporation (Kahramaa) to establish an integrated network of stations, in coordination with a number of institutions in the country such as the Ministry of Municipality and Environment, the General Traffic Department and others.

Kahramaa, through the national program “Tarsheed”, seeks to provide a healthy and safe environment for future generations in line with Qatar Vision 2030, by promoting sustainability and reducing harmful carbon emissions, in order to achieve the commitment to Qatar National Strategy 2018-2022 to reduce one million tons annually of harmful carbon emissions in the State of Qatar.

قنا

الدوحة: أعلنت المؤسسة العامة القطرية للكهرباء والماء /كهرماء/، من خلال البرنامج الوطني للترشيد وكفاءة الطاقة “ترشيد”، عن انتهائها من تشغيل وتركيب المحطة رقم 19 لشحن المركبات الكهربائية في مؤسسة الحي الثقافي /كتارا/.

وبمناسبة الافتتاح، صرح سعادة المهندس عيسى بن هلال الكواري، رئيس كهرماء “إننا سعداء بهذا التعاون المثمر بين كهرماء وكتارا، التي تربطنا معها مذكرة تفاهم تهدف لتحقيق أهداف الاستدامة وفقا لرؤية قطر 2030، وفيما يتعلق بمحطة اليوم، فهي المحطة التاسعة عشر من ضمن سلسلة المحطات التي قمنا بتركيبها، ونعلن من خلالها عن تركيب وتشغيل أسرع شاحن للمركبات الكهربائية في دولة قطر بسعة 180 كيلو واط، وبنظام التيار المباشر DC، حيث يستطيع هذا الجهاز الانتهاء من شحن المركبة في أقل من 10 دقائق”.

وأضاف سعادته “تنضم هذه المحطة إلى عدد من المحطات التي تم تشغيلها بالفعل في أماكن متعددة وحيوية في الدولة، وذلك ضمن المرحلة الأولى لاستكمال البنية التحتية لشبكة محطات شحن المركبات الكهربائية في الدولة، وهي مرحلة تركيب وتشغيل عدد من المحطات التجريبية”، حيث نفذت كهرماء عددا من المحطات التجريبية للوقوف على أجود الأنواع واختبار أعلى المواصفات الملائمة لدولة قطر وطرق التشغيل المتبعة في مناطق مختلفة من الدولة، وتم الانتهاء من 19 محطة شحن تمثل نماذج فاعلة للاسترشاد في كافة قطاعات الدولة، وهي تتضمن محطة مبنى كهرماء في مسيعيد كنموذج لمحطات الطاقة الشمسية، وهي أول محطة في الدولة تعمل على استخدام وتخزين الطاقة الشمسية، بالإضافة إلى محطتين لشحن الحافلات الكهربائية لمبنى شركة مواصلات، إحداهما للشحن السريع والأخرى للشحن الليلي، كنماذج لمحطات الحافلات المختلفة، علما بأن العمل جاري حاليا على استكمال تركيب وتشغيل 8 محطات جديدة بالتعاون مع عدد من المؤسسات في الدولة، تتضمن وزارة المواصلات والاتصالات، ومؤسسة قطر، ومتاحف قطر”.

جدير بالذكر أن كهرماء في طور الانتهاء من ترسية مناقصة عامة لتركيب وتشغيل 100 محطة لشحن المركبات الكهربائية في جميع أنحاء دولة قطر، وتعد هذه المناقصة نواة للبنية التحتية الأولى لمحطات شحن المركبات الكهربائية في الدولة، حيث يتم تركيب وتشغيل 100 محطة للشحن الكهربائي في أماكن حيوية، سواء في التقاطعات المرورية، والمجمعات التجارية، والأبنية الحكومية، والفنادق، بالإضافة إلى عدد من المواقف التي تخدم محطات الريل، وذلك خلال العام الحالي 2021، وتختلف سعة المحطات بحسب الأماكن التي توجد فيها ووفقا للمواصفات والمعايير التي وضعتها كهرماء للشحن الكهربائي في الدولة.

وتأتي هذه المناقصة في إطار خطة العمل المشتركة بين وزارة المواصلات والاتصالات والمؤسسة العامة القطرية للكهرباء والماء /كهرماء/ لإنشاء شبكة متكاملة من المحطات، وذلك بالتنسيق مع عدد من المؤسسات في الدولة كوزارة البلدية والبيئة والإدارة العامة للمرور وغيرها.

وستتوفر محطات أخرى للشحن الكهربائي في مناطق خدمية وحيوية، ومنها على سبيل المثال وليس الحصر مشروع تجميل قلب الدوحة، بالتعاون مع هيئة الأشغال العامة، لدعم مسيرة الدولة في خطواتها نحو الاستدامة وتحقيق التوازن الاقتصادي والبيئي لمشاريع البنية التحتية، فضلا عن دعم النمو الاقتصادي وتحقيق الفائدة القصوى للموارد الطبيعية من توفير وتصدير للغاز، للاستفادة من عوائده، وتقليل البصمة الكربونية لدولة قطر، وتنويع مصادر الطاقة، وسوف يتم تنفيذ نحو 20% من المحطات بنظم الطاقة المتجددة والنظيفة.

وتسعى /كهرماء/ من خلال البرنامج الوطني “ترشيد” إلى توفير بيئة صحية وآمنة للأجيال القادمة بالتوافق مع رؤية قطر 2030، وذلك من خلال تعزيز الاستدامة وخفض الانبعاثات الكربونية الضارة، تحقيقا لالتزامنا بالاستراتيجية الوطنية لدولة قطر 2018 – 2022 بخفض مليون طن سنويا من نسبة الانبعاثات الكربونية الضارة في دولة قطر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format