additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle🌍 World

Here’s a list of the world’s most expensive and cheapest cities for newcomers

إليكم قائمة بأغلى وأرخص مدن العالم بالنسبة للوافدين

Ashgabat in Turkmenistan is the most expensive city in the world for foreign workers, according to this year’s Mercer Cost of Living Ranking.

According to CNN, the annual report ranks 209 cities based on the relative cost of expenses, including housing, mobility, food and entertainment, with New York City used as the baseline for comparison.

Turkmenistan’s capital, which ranked second on last year’s list, is an atypical case in the top 10, mostly involving trade centers such as Hong Kong, Tokyo, Zurich and Singapore.

Mercer cited Turkmenistan’s ongoing financial crisis, which has led to food shortages and hyperinflation, as the reason for the high cost of living in Ashgabat over the past years.

The biggest change in Mercer’s survey may be Beirut’s advancing from the 45th position as the most expensive city for international workers in 2020 to become the third most expensive city of 2021.

Mercer attributes this progress to Lebanon’s economic recession, exacerbated by the COVID-19 pandemic and Beirut port explosion in August last year.

At the same time, with the Euro rising by nearly 11% against the US dollar, European cities have been rated relatively more expensive than their US counterparts.

This led New York City to exit Mercer’s top 10 cities, while Paris rose from 50th in 2020 to 33rd in 2021.

Cheapest cities
For the cheapest cities for foreign workers, Mercer’s ranking referred to Tbilisi in Georgia (207th), Lusaka in Zambia (208) and Bishkek in Kyrgyzstan (209).

This year’s rankings have also been influenced by changing business models in the wake of the pandemic, said Vince Cordova, one of Mercer’s international mobility leaders. From travel restrictions, the broad adoption of the home-based business model and the status of Covid-19, which varies from country to country, some companies resort to international remote employment rather than transporting workers to another country.

“As the types of international tasks change, this leads to changes in demand for certain goods and services,” Cordova said.

Cordova also mentioned the impact of China’s “rapid but uneven” recovery from Covid-19 on this year’s results, saying, “It is the only major economy that has grown in 2020,” noting that this has led chinese cities to reach higher rankings.

The 10 most expensive cities in the world for newcomers for 2021:

  • Ashgabat, Turkmenistan
  • Hong Kong, China
  • Beirut, Lebanon
  • Tokyo, Japan
  • Zurich, Switzerland
  • Shanghai, China
  • Singapore
  • Geneva, Switzerland
  • Beijing, China
  • Berne, Switzerland

تُعد عشق آباد في تركمانستان أغلى مدينة في العالم بالنسبة للعمال الأجانب، وفقاً لمسح “ميرسر” (Mercer) لتكاليف المعيشة لهذا العام.

ويصنف التقرير السنوي – بحسب موقع سي إن إن – 209 من المدن بناءً على تكلفة النفقات النسبية، بما في ذلك السكن، والتنقل، والطعام، والترفيه، مع استخدام مدينة نيويورك كخط الأساس للمقارنة.

وتُعد عاصمة تركمانستان، التي احتلت المرتبة الثانية ضمن قائمة العام الماضي، حالة غير نموذجية بالمراكز العشرة الأولى، والتي تتضمن في الغالب مراكز تجارية مثل هونغ كونغ، وطوكيو، وزيورخ، وسنغافورة.

واستشهدت “ميرسر” بالأزمة المالية المستمرة في تركمانستان، والتي أدت إلى نقص الغذاء، والتضخم المفرط، باعتبارها السبب وراء ارتفاع تكلفة المعيشة في عشق آباد على مدى الأعوام الماضية.

وقد يكون أكبر تغيير في استطلاع “ميرسر” تقدم بيروت من المرتبة الـ45 لأغلى مدينة للعمال الدوليين في عام 2020 لتتحول إلى ثالث أغلى مدينة لعام 2021.

ويعزو “ميرسر” هذا التطور إلى الكساد الاقتصادي في لبنان، والذي تفاقم بسبب جائحة فيروس كورونا “كوفيد -19″، وانفجار مرفأ بيروت في أغسطس من العام الماضي.

وفي الوقت نفسه، مع ارتفاع اليورو بنسبة 11% تقريباً مقابل الدولار الأمريكي، تم تصنيف المدن الأوروبية بأنها أغلى نسبياً من نظيراتها في الولايات المتحدة.

وأدى ذلك إلى خروج مدينة نيويورك من قائمة المدن العشرة الأولى لـ”ميرسر”، بينما ارتفعت باريس من المرتبة الـ50 في عام 2020 إلى المرتبة 33 في عام 2021.

أرخص مدن
وبالنسبة لأرخص المدن للعمال الأجانب، فقد أشار ترتيب “ميرسر” إلى تبليسي في جورجيا (المرتبة 207)، ولوساكا في زامبيا (208)، وبيشكيك في قيرغيزستان (209).

وقال أحد قادة التنقل الدولي في “ميرسر”، فينس كوردوفا إن تصنيفات هذا العام قد تأثرت أيضاً بنماذج الأعمال المُتغيرة في أعقاب الجائحة. ومن قيود السفر، والتبني الواسع لنموذج العمل من المنزل، ووضع “كوفيد-19” الذي يختلف من بلد إلى آخر، تلجأ بعض الشركات للتوظيف الدولي عن بُعد بدلاً من نقل العمال إلى بلد آخر.

وقال كوردوفا: “مع تغير أنواع المهام الدولية، يؤدي هذا إلى إحداث تغييرات في الطلب على سلع وخدمات معينة”.

وذكر كوردوفا أيضاً تأثير تعافي الصين “السريع ولكن غير المتكافئ” من “كوفيد-19” على نتائج هذا العام، وقال: “إنه الاقتصاد الرئيسي الوحيد الذي حقق نمواً في عام 2020″، مشيراً إلى أن ذلك أدى إلى تسلق المدن الصينية لمرتبات أعلى.

أغلى 10 مدن في العالم بالنسبة للوافدين لعام 2021:

  • عشق آباد، تركمانستان
  • هونغ كونغ، الصين
  • بيروت، لبنان
  • طوكيو، اليابان
  • زيوريخ، سويسرا
  • شانغهاي، الصين
  • سنغافورة
  • جنيف، سويسرا
  • بكين، الصين
  • برن، سويسرا
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format