additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

UNRWA Launches $164 Million Humanitarian, Early Recovery Appeal For Gaza

الأونروا تطلق نداء للمساعدة الإنسانية في قطاع غزة بقيمة ١٦٤ مليون دولار

QNA

Gaza: The United Nations Relief and Works Agency for Palestine refugees in the Near East (UNRWA) launched a $164 million humanitarian and early recovery appeal following the hostilities in Gaza in May 2021.

UNRWA explained in a statement on Tuesday that this updated appeal incorporates the immediate emergency response actions implemented by UNRWA in Gaza and the West Bank between 10 and 31 May, as well as early recovery needs of Palestine refugees in Gaza and the West Bank, including East Jerusalem, until 31 December 2021. It supersedes the initial $38m Flash Appeal that was issued on 19 May 2021.

“The impact of this conflict on Palestine refugees like that of the three preceding rounds of violence has been devastating,” said UNRWA commissioner-General Philippe Lazzarini. “The trauma suffered by Gazas population, including some 1.4 million Palestine refugees, will continue to reverberate for a long time,” he added.

The air strikes have caused substantial damage to physical infrastructure, including homes and UNRWA installations and water and sanitation networks in refugee camps.

UNRWA said that the appeal outlines the needs for emergency shelter repairs, humanitarian assistance to displaced families and emergency repairs and maintenance of UNRWA installations. Also, funds will be required to temporarily subsidize rental payments for those Palestine refugee families whose shelters have been completely destroyed or damaged in the form of Transitional Shelter Cash Assistance.

An alarming number of Gazas citizens, particularly children, display physical and psychological signs of severe distress and are at risk of developing mental health disorders. The appeal outlines funds required for mental health and psychosocial support activities, including for desperately needed recreational and stress alleviation activities in a safe environment, as well as psychosocial assistance and referrals to more specialized mental health services, where needed.

Other funding is requested for education in emergencies, environmental health, protection and emergency preparedness. The Agency reiterates that the implementation of activities related to reconstruction in Gaza requires the smooth flow of goods and materials through the only designated entry point, Kerem Shalom Crossing.

قنا

غزة: أطلقت وكالة الأمم المتحدة لإغاثة وتشغيل اللاجئين الفلسطينيين في الشرق الأدنى /الأونروا/ نداءً للمساعدة الإنسانية والتعافي المبكر من أجل قطاع غزة بقيمة 164 مليون دولار، في أعقاب الأعمال العدائية التي وقعت في مايو من هذا العام.

وأوضحت /الأونروا/ في بيان اليوم، أن هذا النداء المحدث يتضمن إجراءات الاستجابة الفورية لحالات الطوارئ التي نفذتها /الأونروا/ في غزة والضفة الغربية خلال الفترة الواقعة بين 10 و31 مايو الماضي، بالإضافة إلى احتياجات التعافي المبكر للاجئين في غزة والضفة الغربية، بما فيها القدس الشرقية، حتى 31 ديسمبر 2021، مشيرة إلى أن هذا النداء يحل محل النداء العاجل الأولي البالغ 38 مليون دولار، والذي صدر في 19 مايو 2021.

وقال السيد فيليب لازاريني المفوض العام للوكالة “إن تأثير هذا الصراع على لاجئي فلسطين كما هي جولات العنف الثلاث السابقة – كان مدمرا”، مضيفا أن “الصدمة التي عانى منها سكان غزة، بما في ذلك حوالي 1.4 مليون لاجئ من فلسطين، سيستمر صداها في التردد لفترة طويلة”.

وقد تسببت الضربات الجوية في قطاع غزة بإلحاق أضرار جسيمة بالبنية التحتية المادية، بما في ذلك المنازل، ومنشآت /الأونروا/، وشبكات المياه والصرف الصحي في مخيمات اللاجئين.

وذكرت /الأونروا/، أن هذا النداء يحدد احتياجات الإصلاح الطارئ للملاجئ، والمساعدات الإنسانية للعائلات النازحة والإصلاحات الطارئة وصيانة منشآت وكالة الغوث، وأيضا، ستكون هناك حاجة إلى أموال لدعم إعانات الإيجار بشكل مؤقت لعائلات لاجئي فلسطين الذين دمرت مساكنهم بالكامل أو تضررت وذلك على شكل معونات نقدية للمأوى الانتقالي.

وحسب البيان، يظهر عدد مقلق من مواطني غزة، وخاصة الأطفال، علامات جسدية ونفسية على الضيق الشديد وهم معرضون لخطر الإصابة باضطرابات نفسية، يحدد النداء الأموال المطلوبة لأنشطة الصحة العقلية والإسناد النفسي الاجتماعي، بما في ذلك الأنشطة الترفيهية والمخففة للتوتر إلى جانب المساعدة النفسية الاجتماعية والإحالات إلى خدمات الصحة العقلية الأكثر تخصصا، حيثما كانت هناك حاجة لها.

وأشارت إلى الحاجة لتمويل آخر للتعليم في حالات الطوارئ، والصحة البيئية، والحماية والاستعداد للطوارئ، مجددة التأكيد على أن تنفيذ الأنشطة المتعلقة بإعادة الإعمار في غزة يتطلب التدفق السلس للبضائع والمواد من خلال نقطة الدخول الوحيدة المخصصة، وهي معبر كرم أبو سالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format