additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🦠Coronavirus

Reducing gap between vaccine doses may negatively impact efficacy

تقليص المدة الزمنية بين الجرعات يؤثر سلبًا على فعالية اللقاح

Doha: Reducing gap between first and second vaccine doses may negatively impact vaccine efficacy, Head of Vaccination at Ministry of Public Health (MoPH) said.

“The latest research does not show any negative impact on vaccine efficacy if the gap is slightly extended by 2-3 weeks. However, significant reduction of the number of days between the two doses may result in the vaccine offering lower protection. It is understandable that many people are eager to get their second dose and become fully vaccinated as quickly as possible, but I encourage people to be patient and wait to have the second dose at the optimal time for their own wellbeing and to benefit properly from the vaccine,” Dr Soha Al Bayat, Head of Vaccination at the Ministry of Public Health said.

The clinical research is clear that maximum protection against COVID-19 is achieved when a gap of 21 days, for Pfizer-BioNTech, and 28 days, for Moderna, is maintained between the first and second doses.

الدوحة: أكدت الدكتورة سهى البيات رئيس قسم التطعيمات بإدارة حماية الصحة ومكافحة الأمراض الانتقالية بوزارة الصحة العامة أن تقليص المدة الزمنية بين الجرعتين الأولى والثانية من اللقاح المضاد لفيروس كورونا، قد يؤثر سلبًا على فعالية اللقاح. وقالت، في تصريح صحفي نشرته الوزارة، إن الأبحاث الطبية تظهر أن توفير الحد الأقصى من الحماية ضد «كوفيد-19» يتم تحقيقه عند أخذ الجرعة الثانية من لقاح فايزر-بيونتيك بعد مرور 21 يومًا من الجرعة الأولى، ومرور 28 يومًا لأخذ الجرعة الثانية من لقاح موديرنا.

وبينت أن الأبحاث الأخيرة لا تظهر وجود أي تأثير سلبي على فعالية اللقاح عند تمديد الفترة الزمنية بشكل بسيط بين الجرعتين الأولى والثانية بما يقارب 2 إلى 3 أسابيع. ومع ذلك، قد يؤدي تقليص المدة الزمنية بشكل كبير بين الجرعتين إلى توفير حماية أقل للأشخاص.

وقالت: نتفهم رغبة الكثيرين في الحصول على الجرعة الثانية والتطعيم الكامل بأسرع ما يمكن، ولكنني أدعو الأفراد للتحلي بالصبر وانتظار الحصول على الجرعة الثانية في موعدها المحدد للحفاظ على صحتهم وتحقيق الفائدة القصوى من اللقاح.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format