additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

World Bank Group: Chinese Economy to Grow by 8.5 Percent in 2021

البنك الدولي يتوقع تعافي الاقتصاد الصيني بنسبة ٨,٥ بالمئة في ٢٠٢١

QNA

Beijing: The World Bank Group said, in its latest Global Economic Prospects, that the Chinese economy is on track to grow by 8.5 percent in 2021, up 0.6 percentage point from a previous projection.

“While there are welcome signs of global recovery, the pandemic continues to inflict poverty and inequality on people in developing countries around the world,” said World Bank Group President David Malpass.

According to the report, the global economy is expected to expand 5.6 percent in 2021, up 1.5 percentage points from a previous projection, largely due to strong rebounds from a few major economies.

However, global output will be about 2 percent below pre-pandemic projections by the end of this year. Per capita income losses will not be unwound by 2022 for about two-thirds of emerging markets and developing economies.

قنا

بكين: كشفت بيانات صادرة عن مجموعة البنك الدولي اليوم ، في أحدث توقعاتها الاقتصادية ، أن الاقتصاد الصيني في طريقه للنمو بنسبة 8.5 بالمئة خلال العام الجاري، بزيادة 0.6 نقطة مئوية عن التوقعات السابقة.

وقال السيد ديفيد مالباس رئيس مجموعة البنك الدولي: “في حين أن هناك علامات إيجابية بشأن التعافي العالمي، إلا أن جائحة كورونا (كوفيد-19) تواصل إحداث الفقر والتفاوتات بين الشعوب في الدول النامية في جميع أنحاء العالم”.

ووفقا للتقرير نصف السنوي، فمن المتوقع أن يتوسع الاقتصاد العالمي بنسبة 5.6 بالمئة عام 2021، بزيادة 1.5 نقطة مئوية عن التوقعات السابقة، ويرجع ذلك بدرجة كبيرة إلى الانتعاش القوي لعدد قليل من الاقتصادات الكبرى.

كما أظهر التقرير أنه على الرغم من التعافي، فإن الناتج العالمي سيكون أقل بنحو 2 بالمئة من توقعات ما قبل (كوفيد-19) بحلول نهاية العام الجاري، مشيرا إلى أنه حتى عام 2022 لن يتم التخلص من خسائر الدخل الفردي لحوالي ثلثي الأسواق الناشئة والاقتصادات النامية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format