additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government📚Education

QNL Signs MoUs With Russian Institutions

مكتبة قطر الوطنية توقع مذكرات تفاهم مع مؤسسات روسية

QNA

Doha: Qatar National Library (QNL) has signed two memoranda of understanding with two Russian cultural institutions, the Peter the Great Museum of Anthropology and Ethnography (known as the Kunst Kamera), which is the oldest museum in Russia, and St. Petersburg Museum of Islamic Culture, which is the newest museum in the country.

This signing of the MoUs comes on the sidelines of the participation of the QNL’s delegation in the 24th St. Petersburg International Economic Forum (SPIEF) 2021, which took place on 25 June 2021.

The two MoUs pave the way for the digitization of the two collections of historical photographs relating to the Gulf region in both museums for publication in Qatar Digital Library (www.QDL.qa) and the collections of historical photographs of the Middle East and the Islamic world for publication in the Middle East Digital Library (https://DLMEnetwork.org/library). The institutions will cooperate in transcribing, translating and publishing the memoirs and writings of Russian travelers who visited the Gulf region in the beginning twentieth century.

On this occasion, Director of Strategic Planning and Projects Affairs at QNL Lulwa Al-Nuaimi said that these two MoUs will result in the development of our collections of digital historical documents published on the Qatar Digital Library for all people of the world to browse easily and free of charge. This embodies the firm commitment to disseminate and preserve the history of the region and the Arab and Islamic heritage, looking forward to cooperating in achieving this great goal, hoping that this will be the beginning of a series of cooperation projects between the two cultural institutions.

QNL’s participation in the SPIEF 2021culminated in holding several high-level strategic meetings, participating in seminars on many issues and topics in the library sector, in addition to concluding two memoranda of understanding with a number of Russian museums, as well as book dedications, and official visits to ancient Russian libraries.

QNL’s delegation participated in many important discussion seminars, most notably: (Transformation of Libraries and Books in the Digital Age) presented by Director of Research Affairs and Learning Services Abeer Saad Al Kuwari, in which Lulwa Al Naimi, and Dr. James Onley, Director of Historical Research and Partnerships, participated, in addition to speakers from several Russian cultural institutions.

With the aim of supporting Arabic language learning, QNL delegation dedicated 73 books on many topics to the Arabic Language Center in Russia. These books have been carefully selected by librarians to support students learning Arabic in Russia, they also included some references on Qatar’s culture and heritage, which helps students in Russia to learn more about Qatar.

Regarding strengthening communication and relations with Russian libraries and archives, the library team visited the Russian National Library, the Scientific Library of Saint Petersburg State University, the Presidential Library, and the Historical Archive, and The Russian State Naval Archive, which contains an important collection of documents on the Gulf region, collected from several visits made by the Imperial Russian Navy to the region from 1899 to 1903.

قنا

الدوحة: وقعت مكتبة قطر الوطنية مذكرتي تفاهم مع مؤسستين ثقافيتين روسيتين هما متحف بطرس الأكبر للأنثروبولوجيا والإثنوغرافيا /المعروف باسم كونست كاميرا/، وهو أقدم متحف في روسيا، ومتحف سانت بطرسبورغ للثقافة الإسلامية، وهو أحدث متحف في روسيا.

ويأتي هذا التوقيع على هامش مشاركة وفد من المكتبة في منتدى سانت بطرسبورغ الاقتصادي الدولي 2021 الذي أقيم خلال الفترة من 2 إلى 5 يونيو الجاري.

وتمهد المذكرتان الطريق لرقمنة مجموعتي الصور الفوتوغرافية التاريخية المتعلقة بمنطقة الخليج في كلا المتحفين لنشرها في مكتبة قطر الرقمية (www.QDL.qa) ومجموعات الصور الفوتوغرافية التاريخية عن الشرق الأوسط والعالم الإسلامي لنشرها في مكتبة الشرق الأوسط الرقمية (https://DLMEnetwork.org/library)، وستتعاون المؤسسات الشريكة في نسخ وترجمة ونشر مذكرات وكتابات الرحالة الروس الذين زاروا منطقة الخليج في مطلع القرن العشرين.

وقالت السيدة لولوة النعيمي، مديرة شؤون التخطيط الاستراتيجي والمشاريع بمكتبة قطر الوطنية في تصريح بهذه المناسبة، “إن هاتين المذكرتين، ستثمران عن تنمية وتطوير مجموعاتنا من الوثائق التاريخية الرقمية المنشورة على مكتبة قطر الرقمية لكي يتصفحها كل سكان العالم بسهولة ومن دون أي مقابل، وهو ما يجسد التزامنا الراسخ وعنايتنا الكبيرة بنشر وحفظ تاريخ المنطقة والتراث العربي والإسلامي، وإذ نتطلع إلى التعاون معًا في تحقيق هذا الهدف العظيم نأمل أن يكون ذلك بداية لسلسلة من مشاريع التعاون بيننا وبين المؤسسات الثقافية الروسية”.

وكانت مكتبة قطر الوطنية، قد توجت مشاركتها في منتدى سانت بطرسبورغ الاقتصادي الدولي 2021 بإقامة العديد من الاجتماعات الاستراتيجية رفيعة المستوى، والمشاركة في الندوات النقاشية بشأن العديد من القضايا والموضوعات في قطاع المكتبات، بالإضافة إلى إبرام مذكرتي تفاهم مع عدد من المتاحف الروسية، فضلًا عن إهداءات الكتب، والزيارات الرسمية للمكتبات الروسية العريقة.

وشارك وفد المكتبة في العديد من الندوات النقاشية المهمة، من أبرزها الندوة النقاشية بعنوان /تحول المكتبات والكتب في العصر الرقمي/ التي أدارتها السيدة عبير سعد الكواري، مدير شؤون البحوث وخدمات التعلُّم، وشاركت فيها السيدة لولوة النعيمي، مدير شؤون التخطيط الاستراتيجي والمشاريع، والدكتور جيمس أونلي، مدير شؤون البحوث التاريخية والشراكات، بالإضافة إلى متحدثين من عدة مؤسسات ثقافية روسية، ناقشوا خلالها المشهد التكنولوجي المتغير في المكتبات حول العالم والتحول الذي طرأ عليها في عالم رقمي بامتياز.

وقالت السيدة عبير سعد الكواري، إن منتدى سانت بطرسبورغ الاقتصادي الدولي 2021، كان فرصة رائعة للتواصل والتعاون مع نظرائنا في المؤسسات الثقافية الروسية، وأتاحت هذه الندوة للمشاركين من مختلف دول العالم استعراض وتبادل أفضل الممارسات في عالم المكتبات والمعلومات لجذب أفراد المجتمع وإحداث التغيير المطلوب، معربة عن التطلع إلى التعاون مع المؤسسات الروسية لتحسين التجربة التي يحظى بها الزوار والرواد في رحاب المكتبة.

وضمن برنامج المشاركة وبهدف دعم تعلم اللغة العربية، أهدى وفد المكتبة إلى مركز اللغة العربية في روسيا 73 كتابًا حول العديد من الموضوعات والتخصصات، حيث انتقى أخصائيو المكتبة هذه الكتب بعناية فائقة لدعم الطلاب الذين يتعلمون اللغة العربية في روسيا، وشملت الكتب المهداة بعض المراجع عن الثقافة والتراث في قطر، الأمر الذي يساعد الطلاب في روسيا على معرفة المزيد عن دولة قطر.

وبهدف تعزيز التواصل والعلاقات مع المكتبات والأرشيفات الروسية، قام فريق المكتبة بزيارة إلى المكتبة الوطنية الروسية، والمكتبة العلمية في جامعة سانت بطرسبورغ الحكومية، والمكتبة الرئاسية، والأرشيف التاريخي، فضلا عن زيارة أرشيف الأسطول البحري الروسي الذي يحتوي على مجموعة مهمة من الوثائق عن منطقة الخليج تم جمعها من عدة زيارات قام بها الأسطول البحري الروسي الامبراطوري للمنطقة من عام 1899 حتى عام 1903.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format