additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle🦠Coronavirus

Do food or drug allergies prevent you from receiving the covid vaccine?

هل تمنع حساسية الأكل أو الأدوية من الحصول على لقاح كورونا؟

Doha: Dr. Abdul Latif Al Khal, chair of the National Strategic Group on Covid-19 Virus and Head of Infectious Diseases Division at Hamad Medical Corporation, said that those who are allergic to specific foods or medicines do not have anything to prevent them from receiving vaccination, but it is preferable to get vaccinated at the Transitional Disease Center during the presence of doctors.”

Dr. Al Khal also explained in remarks broadcast on Qatar TV last night for the program “Our Lives” that based on several studies of vaccinated women it is not true that they are more likely to contract the virus or premature birth or the fetus developing deformities, but coronavirus infection during pregnancy has complications in pregnancy more than other periods.”

Dr. Al Khal came to the conclusion that vaccinations are safe, safe globally based on incoming medical releases, and the accompanying side symptoms often disappear within two days of obtaining the dose, but those who develop moderate to severe symptoms if infected with the virus, the infection will be more severe, so vaccination with its side symptoms is lighter than the infection of the real virus, and the effectiveness of the Pfizer-BioNTech and Moderna vaccines is equal and the degree of safety is the same.

On returning to travel, Dr. Al Khal pointed out that the situation is now better than last summer, many countries have a desire to receive tourists, where the presence of vaccines has made this difference in travel policies, pointing out that the decision to allow countries to receive tourists belongs to the receiving country itself.

He advised anyone who wishes to travel to be vaccinated with the full two doses with his family to protect themselves from Coronavirus infection during their journey and it is also important to go to countries with very good health service infrastructure in case he or a member of his family gets infected, especially for the elderly and chronically ill, the older the person the less effective the vaccine, travel should not be to infested countries their options should be from green list countries.

الدوحة: أكد الدكتور عبد اللطيف الخال-رئيس المجموعة الاستراتيجية الوطنية للتصدي لفيروس كوفيد-19 ورئيس قسم الأمراض المعدية بمؤسسة حمد الطبية أن من لديهم حساسية من الأكل أو الحساسية من الأدوية لا يوجد ما يمنع حصولهم على التطعيم ولكن يفضل الحصول على التطعيم في مركز الأمراض الانتقالية خلال تواجد الأطباء”.

كما أوضح د. الخال في خلال تصريحات له بثها تلفزيون قطر مساء أمس لبرنامج “حياتنا” أنه بناء على عدة دراسات الحاصلات على التطعيم ليس صحيحا أنهن أكثر عرضة للإصابة بالفيروس أو بالولادة المبكرة أو إصابة الجنين بتشوهات، بل الإصابة بكورونا خلال الحمل له تعقيدات ومضاعفات في الحمل أكثر من غيرها”.

وعرج الدكتور الخال في ختام حديثه مؤكدا أنَّ التطعيمات آمنة، وهي آمنة على مستوى العالم بناء على النشرات الطبية الواردة، والأعراض الجانبية المصاحبة في غالب الأمر تختفي خلال يومين من الحصول على الجرعة، أما من تصيبهم أعراض متوسطة إلى شديدة هؤلاء لو أصابهم الفيروس فستكون إصابتهم أبلغ، لذا التطعيم مع أعراضه الجانبية أخف وطأة من الإصابة بالفيروس الحقيقي، كما أنَّ فاعلية لقاحي فايزر- بايونتيك وموديرنا متساويتان ونفس درجة الأمان.

وحول العودة للسفر، أشار الدكتور الخال إلى أن الوضع الآن أفضل من ما كان عليه الحال في الصيف الماضي، فالكثير من الدول لديها الرغبة في استقبال السياح، حيث وجود اللقاحات أحدث هذا الاختلاف في سياسات السفر، لافتا إلى أنَّ قرار السماح للدول باستقبال السياح تعود للدولة المستقبلة نفسها.

ونصح كل من لديه الرغبة في السفر أن يكون قد حصل وأفراد أسرته على جرعتي اللقاح لحماية أنفسهم من الإصابة بالفيروس خلال رحلتهم ومن المهم أيضا أن يتوجه للدول التي تمتلك بنية تحتية للخدمات الصحية جيدة جدا في حال أصيب هو أو أحد أفراد أسرته، خاصة بالنسبة لكبار السن والمصابين بأمراض مزمنة، فكلما تقدم بالشخص العمر كلما قلت فاعلية اللقاح، كما يجب عدم السفر للدول الموبوءة، وتكون خياراتهم من الدول الموجودة على القائمة الخضراء.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format