additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🏆 Sport🌍 World

Maradona doctors face premeditated murder charge over star’s death

الطاقم الطبي لمارادونا يواجه تهمة القتل العمد مع سبق الإصرار

AFP

Buenos Aires: Seven people under investigation over the November death of Argentine footballing legend Diego Maradona face charges of premeditated murder, AFP has learned from a judicial source.

The accused — which include Maradona’s neurosurgeon Leopoldo Luque, psychiatrist Agustina Cosachov and psychologist Carlos Diaz — face eight to 25 years in prison if found guilty.

The indictment is based on findings by a board of experts into Maradona’s death from a heart attack last year, a source from the San Isidro Attorney General’s Office, which is leading the investigation, said Wednesday.

That report concluded that the footballing icon received inadequate medical care and was left to his fate for a “prolonged, agonizing period” before his death, which came just weeks after undergoing brain surgery on a blood clot.

“After so many injustices, the case has come full circle,” the source told AFP.

The accused are prohibited from leaving the country and must appear ahead of an inquiry between May 31 and June 14.

The legal proceedings were prompted by a complaint filed by two of Maradona’s five daughters against Luque, who they blamed for their father’s deteriorating condition after the brain surgery.

Prosecutors believe Maradona’s death was not the result of malpractice or negligent actions of his doctors, but that they knew the former soccer star would die and did nothing to prevent it.

The prosecutors obtained a series of messages and audio that show that the medical team were aware that Maradona was using alcohol, psychiatric medication and marijuana in the last months of his life.

Among the conclusions of the report, the medical board said that “the signs of life risk” shown by the former Naples and Barcelona star were ignored, and that his care in his final weeks was “plagued by deficiencies and irregularities”.

The recriminations and accusations over Maradona’s death are taking place alongside another case, over his disputed inheritance, involving his five children, his brothers and Matias Morla, his former lawyer.

Maradona is an idol to millions of Argentines after he inspired the South American country to only their second World Cup triumph in 1986.

أ ف ب

بوينس آيرس: يخضع سبعة أشخاص للتحقيق في قضية وفاة أسطورة كرة القدم الأرجنتيني دييغو مارادونا في تشرين الثاني/نوفمبر الماضي، حيث يواجهون اتهامات بالقتل العمد مع سبق الإصرار، بحسب ما علمت وكالة فرانس برس من مصدر قضائي.

ويواجه الطاقم الطبي الذي كان يشرف على الحالة الصحية لمارادونا، ومن بينهم جراح الأعصاب الطبيب الخاص لمارادونا ليوبولدو لوكي والطبيبة النفسية أوغوستينا كوساتشوف والأخصائي النفسي كارلوس دياز، السجن ما بين ثمانية إلى 25 عاماً في حال الإدانة.

وقال مصدر من مكتب المدعي العام في سان إيسيدرو الذي يقود التحقيق، الأربعاء، إنّ لائحة الاتهام تستند إلى النتائج التي توصل إليها مجلس خبراء في وفاة مارادونا بنوبة قلبية العام الماضي.

وخلص تقرير اللجنة الذي نُشر في الأول من أيار/مايو الحالي إلى أنّ مارادونا لم يتلقَ الرعاية الطبية الكافية و”تُرك لمصيره” من قبل فريقه المعالج قبيل وفاته، ما أدى إلى “علاج غير ملائم” أسهم في موته البطيء.

وأشار التقرير المؤلف من 70 صفحة، إلى أنّ اللجنة الطبية المكلّفة بالتحقيق بناء على طلب القضاء حيال الساعات الأخيرة للنجم الأرجنتيني، حدّدت أنّ مارادونا “بدأ يموت قبل 12 ساعة على الأقل” قبل وفاته، وتحمل “فترة من العذاب الطويل”، بعد خضوعه لجراحة في الدماغ إثر جلطة دموية.

وقال المصدر لفرانس برس الأربعاء إنّه “بعد مظالم عدة، اكتملت القضية”.

وبالتالي، فإن المتهمين ممنوعون من مغادرة البلاد، ويجب أن يمثلوا أمام التحقيق بين 31 أيار/مايو و14 حزيران/يونيو.

وكانت ابنتان من بنات مارادونا الخمس، جيانينا (31 عاماً) وجانا (24 عاماً)، قد بدأتا الدعوى القضائية.

وحصل الادعاء على سلسلة من الرسائل الصوتية التي تظهر أنّ الفريق الطبي كان على علم بأن مارادونا كان يستخدم الكحول والأدوية النفسية والماريجوانا في الأشهر الأخيرة من حياته.

ومن بين استنتاجات التقرير، قال المجلس الطبي إنّ “علامات الخطر على الحياة” التي أظهرها نجم نابولي وبرشلونة السابق تمّ تجاهلها، وأنّ رعايته في أسابيعه الأخيرة “شابتها نواقص ومخالفات”.

وتأتي هذه الاتهامات إلى جانب قضية أخرى، تتعلق بميراث مارادونا المتنازع عليه، وتشمل أبناءه الخمسة وإخوته ومحاميه السابق ماتياس مورلا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format