additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

Biden administration approved $735 million arms sale to Israel

إدارة بايدن توافق على بيع أسلحة لإسرائيل بقيمة ٧٣٥ مليون دولار

Reuters

Washington: President Joe Biden’s administration approved the potential sale of $735 million in precision-guided weapons to Israel, and congressional sources said on Monday that U.S. lawmakers were not expected to object to the deal despite violence between Israel and Palestinian militants.

Three congressional aides said Congress was officially notified of the intended commercial sale on May 5, as part of the regular review process before major foreign weapons sales agreements can go ahead.

The sale was first reported by the Washington Post.

Congress was informed of the planned sale in April, as part of the normal informal review process before of the formal notification on May 5. Under U.S. law, the formal notification opens up a 15-day window for Congress to object to the sale, which is not expected despite the ongoing violence.

The sale of Joint Direct Attack Munitions, or JDAMs, made by Boeing Co (BA.N), was considered routine at the time, before the start last week of the fiercest hostilities in the region in years.

There were no objections at the time by the Democratic and Republican leaders of the congressional foreign affairs committees that review such sales, aides said.

Asked for comment, a State Department spokesperson noted that the department is restricted under federal law and regulations from publicly commenting on or confirming details of licensing activity related to direct commercial sales like the JDAMs agreement.

“We remain deeply concerned about the current violence and are working towards achieving a sustainable calm,” the spokesperson said.

Strong support for Israel is a core value for both Democratic and Republican members of the U.S. Congress, despite calls from a few of the most progressive Democrats to take a tougher stance against the government of Israeli President Benjamin Netanyahu.

U.S. law allows Congress to object to weapons sales, but it is unlikely to do so in this case. Because Israel is among a handful of countries whose military deals are approved under an expedited process, the typical window for objecting will close before lawmakers can pass a resolution of disapproval, even if they were inclined to.

رويترز

واشنطن: وافقت إدارة الرئيس الأمريكي جو بايدن على بيع محتمل لأسلحة دقيقة التوجيه بقيمة 735 مليون دولار إلى إسرائيل، وقالت مصادر في الكونجرس يوم الاثنين إن من غير المتوقع أن يعترض المشرعون الأمريكيون على ذلك رغم العنف المستعر بين إسرائيل والمسلحين الفلسطينيين.

وقال ثلاثة من موظفي الكونجرس إنه تم إخطار الكونجرس رسميا بعملية البيع المزمعة في الخامس من مايو أيار، في إطار عملية المراجعة المعتادة التي تُجرى قبل المضي قدما في إبرام اتفاقيات كبيرة لمبيعات أسلحة لدول أجنبية.

وكانت صحيفة واشنطن بوست هي أول جهة تنشر نبأ تلك الصفقة.

وجرى في أبريل نيسان إبلاغ الكونجرس بالبيع المقرر في إطار عملية مراجعة قبل الإخطار الرسمي في الخامس من مايو أيار. ويقضي القانون الأمريكي بمنح الكونجرس 15 يوما للاعتراض على الصفقة بعد الإخطار الرسمي. ومن غير المتوقع حدوث اعتراض على الرغم من العنف المستعر في المنطقة.

وكان بيع “ذخائر الهجوم المباشر المشترك”، التي تصنعها شركة بوينج، أمرا روتينيا في ذلك الوقت قبل اشتعال أعنف أعمال عدائية في المنطقة منذ سنوات الأسبوع الماضي.

وقال مساعدون إنه لم تكن هناك اعتراضات في ذاك الوقت من الزعماء الديمقراطيين والجمهوريين بلجنتي الشؤون الخارجية بالكونجرس اللتان تراجعان مثل هذه المبيعات.

وردا على طلب للتعليق أشار متحدث باسم وزارة الخارجية إلى أنه يُحظر على الوزارة بموجب القانون واللوائح الاتحادية التعليق علنا أو تأكيد تفاصيل نشاط التصريح المتعلق بالمبيعات التجارية المباشرة مثل اتفاقية ذخائر الهجوم المباشر المشترك.

وأضاف المتحدث “ما زلنا نشعر بقلق عميق إزاء العنف الراهن ونعمل على التوصل إلى تهدئة دائمة”.

ويعتبر الدعم القوي لإسرائيل من القيم الأساسية للأعضاء الديمقراطيين والجمهوريين في الكونجرس الأمريكي على الرغم من دعوات عدد قليل من الديمقراطيين إلى اتخاذ موقف أكثر صرامة ضد حكومة رئيس الوزراء الإسرائيلي بنيامين نتنياهو.

ويتيح القانون الأمريكي للكونجرس بأن يعترض على مبيعات السلاح، لكن من غير المرجح أن يحدث ذلك في هذه الحالة. لأن إسرائيل من بين بضع دول تتم الموافقة على صفقاتها العسكرية بموجب عملية مستعجلة، وبالتالي فإن نافذة الاعتراض ستُغلق قبل أن يتمكن المشرعون من تمرير قرار الرفض حتى إن رغبوا في ذلك.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format