additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🥅 LEAGUES

Leicester City Win FA Cup

ليستر سيتي يفوز بكأس إنجلترا

QNA

London: Leicester City won FA Cup for the first time in their history, beating Chelsea 1-0 in a pulsating final at the Wembley on Saturday.

There was plenty of drama as the fans at Wembley brought back good memories with energy that is rare in the Covid-19 era. The roar after Youri Tielemans stunning long-range strike in the second half was a testament to the atmosphere in the iconic venue despite only a quarter of its capacity allowed for the FA Cup final.

There was late drama when Chelsea thought they had levelled through a Wes Morgan own goal but VAR ruled that Ben Chilwell had been offside. Leicester City last reached the FA Cup final in 1969. For Brendan Rodgers, this is the first major English English trophy as Leicester ended their wait for FA Cup glory in their 4th final.

Tielemans’s goal will count among the finest to win this 149-year old competition. Collecting the ball centrally he pushed forward and as the Chelsea defense backed off he unleashed a perfectly struck drive which the diving Kepe Arrizabalaga could do nothing about.

Chelsea have lost 2 successive FA Cup final as they were beaten by Arsenal last year.

Chelsea and Leicester City will also meet in a big Premier League match on Tuesday, May 18 as it could potentially help one of the two sides seal a top 4 spot. Chelsea are at the 4th spot on the league table with 64 points from 36 games, 2 less than 3rd-placed Leicester.

قنا

لندن: توج فريق ليستر سيتي بكأس انجلترا لكرة القدم للمرة الأولى في تاريخه بفوزه على تشلسي 1- صفر يوم الأمس في المباراة النهائية التي جرت بينهما على ملعب /ويمبلي/ في العاصمة، لندن.

سجل هدف المباراة الوحيد البلجيكي يوري تيليمانز من تسديدة قوية من مسافة خمسة وعشرين ياردة سكنت أعلى الزاوية اليمنى لمرمى تشيلسي في الدقيقة الثالثة والستين من زمن اللقاء.

وتألق حارس ليستر سيتي كاسبر شمايكل في الذود عن مرماه ببراعة، منقذا فريقه من عدة أهداف محققة خاصة في الشوط الثاني.

وازدادت الإثارة قبل نهاية الوقت الأصلي للمباراة بدقيقتين فقط عندما سجل مدافع ليستر بين تشيلويل هدفا بالخطأ في مرماه، كان سيصبح هدف التعادل لتشلسي لولا إلغاء الحكم له بعد الرجوع إلى تقنية /الفار/ التي كشفت عن تسلل لاعب تشيلسي ماسون ماونت.

وشهدت المباراة حضور 21 ألفا من مشجعي الفريقين في أول ظهور للمشجعين بالمدرجات منذ فرض حالة الإغلاق العام في البلاد في ديسمبر الماضي جراء تفشي وباء كورونا /كوفيد – 19/.

ويعد هذا اللقب هو الأول لليستر سيتي في خمس مباريات نهائية في أعرق وأقدم مسابقة كروية في العالم (خسر أعوام 1949 و1961 و1963 و1969)، كما هو اللقب الأول لمدربه الإيرلندي الشمالي براندن رودجرز في إنجلترا بعد قيادته سلتيك الاسكتلندي إلى لقبين في الدوري ومثلهما في الكأس.

في المقابل، فشل تشلسي في التتويج بلقب المسابقة للمرة التاسعة في مباراته النهائية الخامسة عشرة في المسابقة، كما عجز مدربه الالماني توماس توخل عن إحراز أول لقب له معه بعدما انتقل إلى ادارته الفنية مطلع العام الحالي خلفا لفرانك لامبارد.

ويملك تشلسي وتوخل فرصة إنقاذ الموسم بعد أسبوعين عبر المباراة النهائية لمسابقة دوري أبطال أوروبا ضد مانشستر سيتي في مدينة بورتو البرتغالية يوم 29 مايو الجاري.

وسيتجدد اللقاء بين ليستر سيتي وتشلسي الاسبوع المقبل في المرحلة قبل الاخيرة من الدوري الانجليزي الممتاز، في مباراة بالغة الاهمية في سباق الامتار الاخيرة للمراكز المؤهلة إلى دوري الأبطال حيث يحتل تشلسي المركز الرابع برصيد 64 نقطة، فيما يحتل ليستر سيتي المركز الثالث برصيد 66 نقطة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format