additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle🦠Coronavirus

WHO: Covid pandemic may lead to increased childhood obesity

منظمة الصحة العالمية: جائحة كورونا قد تؤدي لزيادة البدانة بين الأطفال

QNA

Geneva: The European Office of the World Health Organization (WHO) has warned that the COVID-19 pandemic could have unexpected effects, leading to increased obesity among children

A report issued by WHO’S regional office today concluded that school closures could have negative effects on children’s nutrition and physical exercise, as they miss healthy lunches at school and school activities.

“Corona could lead to an increase in one of the most worrying pathways in the WHO European region, namely, increased childhood obesity,” said Hans Clough, WHO Regional Director for Europe.

Overweight and obesity are linked to life-threatening diseases such as cardiovascular disease, diabetes and cancer, Clough said.

To avoid a negative impact on children’s futures, Clough called for science-based policies to promote healthy diets and physical activity, such as taxes on sweetened beverages, according to the report.

Childhood obesity is a disorder that affects children and adolescents, where the child collects excessive fat and this results in a child’s weight gaining above the normal rate that suits his or her age and height, and childhood obesity is a concern because it is associated with an increased risk of health disorders often affecting adults such as diabetes, high blood pressure and high cholesterol.

قنا

جنيف: حذر المكتب الأوروبي لمنظمة الصحة العالمية، من أن جائحة فيروس كورونا / كوفيد-19/ قد يكون لها آثار غير متوقعة، تؤدي إلى زيادة البدانة بين الأطفال.

وخلص تقرير صادر عن المكتب الإقليمي للمنظمة اليوم، إلى أن إغلاق المدارس قد يكون له آثار سلبية على التغذية والتمارين البدنية للأطفال، حيث إنهم يفتقدون وجبات الغداء الصحية في المدرسة وممارسة الأنشطة المدرسية.

وقال السيد هانز كلوج المدير الإقليمي لمنظمة الصحة العالمية في أوروبا ” يمكن أن يؤدي كورونا إلى زيادة أحد أكثر المسارات إثارة للقلق في المنطقة الأوروبية لمنظمة الصحة العالمية، ألا وهو زيادة البدانة لدى الأطفال”.

وأضاف كلوج ، أن زيادة الوزن والسمنة مرتبطتان بأمراض تهدد الحياة مثل أمراض القلب والأوعية الدموية والسكري والسرطان.

ولتجنب التأثير السلبي على مستقبل الأطفال، دعا كلوج إلى سياسات قائمة على العلم لتعزيز النظم الغذائية الصحية والنشاط البدني، مثل الضرائب على المشروبات المحلاة ، وفقاً للتقرير.

يشار إلى أن سمنة الأطفال هي اضطراب يؤثر في الأطفال والمراهقين، حيث يتجمع في جسم الطفل كمية زائدة من الدهون وينتج عن هذا زيادة وزن الطفل عن المعدل الطبيعي الذي يناسب عمره وطوله، وتعد سمنة الأطفال مثيرة للقلق لارتباطها بزيادة خطر إصابة الطفل بالاضطرابات الصحية المؤثرة غالباً في البالغين كالسكري وارتفاع ضغط الدم وارتفاع الكوليسترول.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format