additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🌍 World🦠Coronavirus

4 items to test your sense of smell after covid without meds

٤ أشياء لاختبار حاسة الشم بعد كورونا دون أدوية

A research team recommended “olfactory training” to treat sense-of-smell loss caused by Covid-19. The study was conducted by researchers including Professor Carl Philpott of the School of Medicine in Norwich at the University of East Anglia in England and published in the Journal of the International Forum on Allergy and Nasal Diseases, and quoted by several news sites.

According to Al Jazeera Net, “olfactory training” involves smelling 4 things that have a distinctive, recognizable and familiar smell, for example oranges, mints, garlic and coffee, twice a day for several months.

On the other hand, the researchers recommended that corticosteroids , a class of drugs that reduce inflammation in the body, should not be used to treat the loss of olfactory sensory due to covid-19.

“Corticosteroids are a class of drugs that reduce inflammation in the body,” Professor Philpott told Eurekalert. Doctors often prescribe it to help treat conditions such as asthma, and have been considered a therapeutic option for coronavirus’s loss of the sense of sense. But it has known potential side effects including fluid retention, high blood pressure and problems with mood swings and behavior.

The team conducted a systematic, evidence-based review to see if corticosteroids could help people regain their sense of smell.

“What we have found is that there is very little evidence that corticosteroids will help with the loss of smell,” Professor Philpott said. Because they are well known for potentially harmful side effects, our advice is that they should not be prescribed as a treatment for post-virus olfactory loss.

Fortunately, most people who lost their sense of smell as a result of covid-19 will automatically regain their sense of smell. Research shows that 90% of people have completely recovered from their sense of smell after 6 months.

Olfactory training can be useful, Philpott said, and has emerged as a cheap, simple and side-effects-free treatment option for cases of various causes of loss of sense of smell, including covid-19.

 

أوصى فريق بحثي بـ”التدريب على الشم” لعلاج فقدان حاسة الشم والناجم عن كوفيد-19. وأجرى الدراسة باحثون منهم البروفيسور كارل فيلبوت من كلية الطب في نورويتش في جامعة إيست أنجليا في إنجلترا، ونشرت في مجلة المنتدى الدولي للحساسية وأمراض الأنف، ونقلتها عدة مواقع إخبارية.

ووفقا للجزيرة نت، فإنّ “التدريب على الشم” يتضمن استنشاق 4 أشياء لها رائحة مميزة يسهل التعرف عليها ومألوفة، على سبيل المثال البرتقال والنعناع والثوم والقهوة، مرتين يوميا لعدة أشهر.

بالمقابل أوصى الباحثون بعدم استخدام الكورتيكوستيرويدات (corticosteroids) -وهي فئة من الأدوية التي تقلل الالتهاب في الجسم- لعلاج فقدان حساة الشم بسبب كوفيد-19.

وقال البروفيسور فيلبوت في تصريحات لموقع يوريك أليرت (eurekalert) “الكورتيكوستيرويدات هي فئة من الأدوية التي تقلل الالتهاب في الجسم. وغالبا ما يصفها الأطباء للمساعدة في علاج حالات مثل الربو، وقد تم اعتبارها خيارا علاجيا لفقدان حاسة الشم الناجم عن كورونا.. لكن لديها آثار جانبية محتملة معروفة بما في ذلك احتباس السوائل وارتفاع ضغط الدم ومشاكل تقلب المزاج والسلوك”.

وأجرى الفريق مراجعة منهجية قائمة على الأدلة لمعرفة ما إذا كانت الكورتيكوستيرويدات يمكن أن تساعد الناس على استعادة حاسة الشم.

وقال البروفيسور فيلبوت “ما وجدناه أن هناك القليل جدا من الأدلة على أن الكورتيكوستيرويدات ستساعد في فقدان الرائحة. ولأنها معروفة جيدا بآثار جانبية ضارة محتملة، نصيحتنا هي أنه لا ينبغي وصفها علاجا لرائحة ما بعد الفيروس”.

ولحسن الحظ، سيستعيد معظم الأشخاص الذين يعانون من فقدان حاسة الشم نتيجة كوفيد-19 حاسة الشم تلقائيا. تظهر الأبحاث أن 90% من الأشخاص قد تعافوا تماما من حاسة الشم بعد 6 أشهر.

وأضاف فيلبوت أن التدريب على الشم يمكن أن يكون مفيدا، وقد ظهر كخيار علاجي رخيص وبسيط وخال من الآثار الجانبية لحالات من أسباب مختلفة من فقدان حاسة الشم بما ذلك كوفيد-19.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format