additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle

Jet Ski riding attracts beach enthusiasts in Ramadan

رياضة «الجيت سكي» تجذب هواة الشواطئ في رمضان

Al-Raya – WGOQatar Translations 

Doha: The period before iftar has become one of the most important times during which young people are keen to practice their different hobbies, with the aim of maintaining their fitness and as an entertainment activity they practice for fun.

One of the most popular sports in Ramadan is Jet Ski riding, where most ports are transformed into jet ski release areas, after which young people perform show movements in the water in a way that attracts many spectators.

The lens of Al-Raya spotted the demand for this hobby before iftar, where many young people are keen to practice it especially after the high temperatures in the past period, and many are keen to drive it to AlSafliya Island, which is about 10 minutes away from Al-Sheouk Port, and have iftar there with their peers practicing this hobby near the island, and then return to the ports from which they set off.

Young people stressed that following safety measures is very important, from wearing a life jacket that protects the jet ski driver from drowning if he falls to staying away from show movements, and most importantly not to drive near large cruisers and boats to avoid collision, pointing out that jet skis, in general, have a high safety provided that its driver avoids recklessness, especially if he does not have enough experience in driving this type of marine vehicle.

Nayef al-Muslim stressed that jet ski riding is one of the distinguished hobbies both in Ramadan and the rest of the day of the year, but it has a different pleasure in Ramadan, where he is keen to practice it on an almost daily basis between the prayers of Asr and Maghrib, and he is keen every period to bring his iftar with him and eat it on the island of Safliya, which is about 10 minutes away from the port of AlSheouk.

He pointed out that “Jet Ski” driving is safe in Ramadan, but overall it is preferable to practice it before iftar and avoid going out in the afternoon or morning, because the one who practices it loses a lot of fluids, and must compensate them quickly, and in the afternoon or morning the rate of exposure to sun strikes is high, which poses a danger to the lives of drivers.

الراية

الدوحة: أصبحت الفترة التي تسبق موعد الإفطار من أهم المواقيت التي يحرص فيها الشباب على ممارسة هواياتهم المُختلفة، بهدف الحفاظ على لياقتهم البدنية وكنشاط ترفيهي يمارسونه لعدم الشعور بالملل.

ومن تلك الألعاب الرياضية التي يزيد الإقبال عليها في رمضان، قيادة «الجيت سكي»، حيث يتحول معظم الموانئ إلى مناطق لتنزيل «الجيت سكي» ليقوم بعدها الشباب بأداء الحركات الاستعراضية وسط المياه بطريقة تجذب العديد من المُتفرجين.

عدسة الراية رصدت الإقبال على هذه الهواية قبل موعد الإفطار، حيث يحرص العديد من الشباب على ممارستها خاصة بعد ارتفاع درجات الحرارة في الفترة الماضية، كما يحرص الكثيرون على قيادتها إلى جزيرة السافلية التي تبعد عن ميناء الشيوخ 10 دقائق تقريبًا، وتناول وجبة الإفطار هناك مع أقرانهم ممن يمارسون هذه الهواية بالقرب من الجزيرة، ومن ثم العودة إلى الموانئ التي انطلقوا منها.

وأكد الشباب أن اتباع إجراءات السلامة أمر في غاية الأهمية، بداية من ارتداء سترة النجاة التي تحمي قائد «الجيت سكي» من الغرق في حال سقوطه منها والابتعاد عن الحركات الاستعراضية، والأهم من ذلك كله عدم القيادة بالقرب من الطرادات والمراكب الكبيرة لتجنب الاصطدام بها، لافتين إلى أن «الجيت سكي» بشكل عام تتمتع بدرجة أمان عالية بشرط أن يتجنب قائدها التهور، خاصة إن لم يكن يملك الخبرة الكافية في قيادة هذا النوع من الوسائط البحرية.

وأكد نايف المسلم أن ركوب «الجيت سكي» من الهوايات المميزة سواء في رمضان أو باقي أيام السنة، إلا أن لها متعة مختلفة في رمضان، حيث يحرص على ممارستها بشكل شبه يومي في الفترة ما بين صلاتَي العصر والمغرب، كما أنه يحرص كل فترة على جلب إفطاره معه وتناوله في جزيرة السافلية التي تبعد عن ميناء الشيوخ 10 دقائق تقريبًا.

وأشار إلى أن قيادة «الجيت سكي» آمنة في رمضان، لكن في المجمل يُفضل ممارستها قبل موعد الإفطار وتجنب الخروج وقت الظهيرة أو الفترة الصباحية، لأن من يمارسها يفقد الكثير من السوائل، ولا بد أن يعوضها سريعًا، كما أن فترة الظهيرة أو الصباحية تكون نسبة التعرّض للإصابة بضربات الشمس كبيرة، ما يشكل خطرًا على حياة قائديها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format