🏆 Sport

Maradona care ‘deficient and reckless’ before death, medical board report finds

تحقيقات تكشف عن إهمال وتقصير أطباء مارادونا قبل وفاته

Reuters

BUENOS AIRES: A medical board appointed to investigate the death of Diego Maradona has concluded that the soccer star’s medical team acted in an “inappropriate, deficient and reckless manner,” according to a copy of the report shared with Reuters on Friday.

Maradona’s death in November last year rocked the South American nation where he was revered, prompting a period of mourning and angry finger pointing about who was to blame after the icon’s years-long battle with addiction and ill health.

Argentine prosecutors launched investigations shortly after Maradona’s death at age 60 from heart failure at a house near Buenos Aires, including ordering searches of properties of his personal doctor and probing others involved in his care.

Maradona, nicknamed “D10S,” a play on the Spanish word for god, and “Pelusa” for his prominent mane of hair, had battled alcohol and drug addiction for many years and had undergone brain surgery in November.

In March this year, a medical board appointed by the Justice Ministry met to analyze allegations that members of the health team who attended Maradona did not treat him adequately.

“The action of the health team in charge of treating DAM (Diego Armando Maradona) was inadequate, deficient and reckless,” said the medical board report dated April 30 and shared with Reuters by a source close to the investigation.

The report said Maradona had become seriously unwell and was dying for around 12 hours before his death at around midday on Nov. 25.

“He presented unequivocal signs of a prolonged agonizing period, so we conclude that the patient was not properly monitored from 00:30 on 11/25/2020,” the report added.

Reuters could not reach prosecutors and lawyers involved in the case for comment on Friday.

Maradona, a world champion with Argentina in the 1986 Cup, played for Barcelona, ​​Napoli, Seville, Boca Juniors and Argentinos Juniors, and is widely heralded as one of the greatest soccer players of all time.

رويترز

بوينس أيرس: خلصت لجنة طبية تولت التحقيق في ملابسات وفاة نجم كرة القدم الأرجنتيني الراحل دييجو مارادونا إلى أن الفريق الطبي لمارادونا تصرف “بطريقة غير ملائمة تكشف عن تقصير وإهمال”.

ووردت هذه الاستنتاجات في تقرير لجنة التحقيق الذي أطلعت رويترز على نسخة منه.

وصدمت وفاة مارادونا عن 60 عاما في نوفمبر تشرين الثاني من العام الماضي الأرجنتين الواقعة في أمريكا الجنوبية حيث كان يحظى بشعبية هائلة وطالب كثيرون بالتحقيق ومحاسبة المسؤولين.

وشرعت سلطات الادعاء في الأرجنتين في التحقيق بعد وفاة النجم السابق بسبب فشل في القلب في منزل بالقرب من العاصمة بوينس أيرس وشمل ذلك تفتيش متعلقات تخص طبيبه الخاص إلى جانب التحقيق مع أشخاص آخرين من الفريق المسؤول عن رعايته.

ويعتبر مارادونا الذي فاز ببطولة كأس العالم مع الأرجنتين أحد أبرز لاعبي كرة القدم على مدار تاريخها وهو يحظى بمكانة رفيعة في بلده رغم مشكلاته الطويلة مع المخدرات وإدمان الكحوليات وضعف صحته.

وخضع مارادونا لجراحة في المخ في نوفمبر تشرين الثاني الماضي.

وفي مارس آذار الماضي اجتمعت لجنة طبية، تشكلت بناء على طلب وزارة العدل، لتحليل وفاة مارادونا والبحث في ادعاءات تتحدث عن تقصير الفريق الطبي المخول برعايته.

وكان اللاعب السابق الذي فاز بكأس العالم عام 1986 يعاني من مشكلات صحية خطيرة ويتعافى من جراحة بالمخ عندما توفي في إحدى ضواحي بوينس آيرس.

وقال تقرير اللجنة الطبية الذي صدر بتاريخ 30 أبريل نيسان واطلعت رويترز على نسخة منه عن طريق مصدر قريب من التحقيقات إن “عمل الفريق الطبي المخول بعلاج دييجو أرماندو مارادونا كشف عن تقصير وإهمال” في أداء مهمته.

وأشار التقرير إلى أن حالة مارادونا ساءت وأنه كان يحتضر قبل نحو 12 ساعة من وفاته مع انتصاف النهار تقريبا في 25 نوفمبر تشرين الثاني.

وأضاف التقرير “أظهر إشارات واضحة على معاناته لمدة طويلة ولهذا فنحن نستنتج أن المريض لم يحصل على الاهتمام المطلوب من الساعة 00.30 يوم 25 نوفمبر 2020”.

ولم يتسن لرويترز الاتصال بسلطات الادعاء والمحامين المسؤولين عن القضية للتعليق يوم الجمعة.

وسبق لمارادونا اللعب في صفوف برشلونة ونابولي وإشبيلية وبوكا جونيورز وأرجنتينوس جونيورز.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format