🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Third dose controversy .. What happens if people don’t get it?

جدل الجرعة ثالثة.. ماذا يحدث إذا لم يحصل عليها الناس؟

News Agencies

Dr. Anthony Fauchi, director of the U.S. National Institute of Allergy and Infectious Diseases, answered an important question about the possibility of needing a third enhanced dose of COVID-19 vaccines, and what happens if people don’t get them?

“One of the things I’ve noticed is that there’s some confusion,” Dr. Fauchi said in an interview with CNN. “What I would like to clarify is when we talk about the need for a third dose in the two dose system, you don’t talk about potency because now and immediately, 14 days after the second dose, you have a very effective vaccine, and you’re very protected.”

He added: The third dose or additional enhancement indicates the durability of that protection, i.e. how long it lasts, you should not make it a reflection of whether the vaccine you received is effective or not. It’s very effective.”

“We’re trying to figure out how long the strength of protection will last, we know it lasts at least six months, and it’s probably much longer, but we don’t know exactly how long.”

“What companies are doing properly and the National Institutes of Health are working with them to develop that information to see if you’ve reached a point where the durability of protection begins to decline slightly and falls to a lower level, then you may need an enhanced dose to keep it within the high protection range,” he said.

In response to a question: Will it be one or two doses? “We don’t know, it’s probably going to be a dose, and it could be one we need periodically, just like we do with influenza,” said the director of the U.S. National Institute of Allergy and Disease.

وكالات

أجاب الدكتور أنتوني فاوتشي مدير المعهد الوطني الأمريكي للحساسية والأمراض المعدية عن سؤال هام بشأن احتمالية الحاجة للحصول على جرعة ثالثة معززة من لقاحات فيروس كورونا “كوفيد – 19″، وماذا يحدث إذا لم يحصل عليها الناس؟..

وقال الدكتور فاوتشي في مقابلة مع شبكة سي إن إن الأمريكية، إن “أحد الأمور التي لاحظتها هو أن هناك بعض الالتباس.. ما أود توضيحه هو عندما نتحدث عن الحاجة إلى جرعة ثالثة في نظام الجرعتين فإنك لا تتحدث عن الفاعلية لأنه الآن وفوراً، بعد 14 يوماً من الجرعة الثانية لديك لقاح فعال للغاية، وتكون محمياً للغاية”.

وأضاف: الجرعة الثالثة أو التعزيز الإضافي تشير إلى متانة تلك الحماية، أي إلى متى تستمر، لا يجب أن تجعلها انعكاساً لما إذا كان اللقاح الذي تلقيته فعالاً أم لا.. إنه فعال للغاية”.

وتابع: نحاول معرفة المدى التي ستستمر فيها متانة الحماية، نعلم أنها تستمر لستة أشهر على الأقل، ومن المحتمل أن تكون أطول بكثير لكننا لا نعرف بالضبط كم من الوقت”.

واستطرد قائلاً: ما تفعله الشركات بشكل مناسب وتعمل المعاهد الوطنية للصحة معها لتطوير تلك المعلومات لمعرفة ما إذا كنت قد وصلت إلى نقطة تبدأ فيها متانة الحماية في الانخفاض قليلاً وتنخفض إلى مستوى أدنى فقد تحتاج حينها إلى جرعة معززة لإبقائها ضمن نطاق الحماية المرتفعة”..

وفي رده على سؤال: هل ستكون جرعة واحدة أم جرعتين؟ ، قال مدير المعهد الوطني الأمريكي للحساسية والأمراض: لا نعرف، على الأرجح ستكون جرعة، وقد تكون واحدة نحتاجها بشكل دوري، على غرار ما نفعله مع الأنفلونزا”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format