🥅 LEAGUES

Atalanta Defeat Bologna 5-0 in Italian Calcio Serie A

أتالانتا يفوز بخماسية نظيفة في الدوري الإيطالي لكرة القدم

QNA

Rome: Atalanta defeated Bologna, 5-0, in the 33rd week of the Italian Calcio Serie A.

Atalanta scored the first goal through Ruslan Malinowski in the 22nd minute, the second goal by Luis Muriel in the 44th minute from a penalty kick, and the third goal by Remo Frelier in the 57th minute. Two minutes later, Duvan Zapata scored the fourth goal in the 59th minute. Alexei Miranchuk concluded the goals of Atalanta by scoring the fifth goal in the 73rd minute, and the meeting saw Bologna player Gerdie Schouten be sent off in the 49th minute.

With this victory, Atalanta raised its score to 68 points in the runner-up behind leaders Inter Milan, while Bologna stuck at the 38th point in twelfth place. 

قنا

روما: فاز أتالانتا على ضيفه بولونيا بنتيجة ( 5 / صفر) في الأسبوع الـ33 من الدوري الإيطالي لكرة القدم.

وسجل أتالانتا الهدف الأول عن طريق اللاعب روسلان مالينوفسكي في الدقيقة الـ22، والهدف الثاني عن طريق اللاعب لويس مورييل في الدقيقة الـ44 من ضربة جزاء، والهدف الثالث عن طريق ريمو فريلير في الدقيقة الـ57، وبعد دقيقتين مباشرة سجل اللاعب دوفان زاباتا الهدف الرابع في الدقيقة الـ59، واختتم اللاعب أليكسي ميرانشوك أهداف اتالانتا بتسجيله الهدف الخامس في الدقيقة الـ73، وشهد اللقاء طرد لاعب بولونيا جيردي شوتن في الدقيقة الـ49.

وبهذا الفوز رفع أتالانتا رصيده إلى 68 نقطة في وصافة الترتيب خلف المتصدر انترميلان، فيما تجمد رصيد بولونيا عند النقطة الـ38 في المركز الثاني عشر.

وقد تعادل أتالانتا في آخر مبارياته مع مضيفه روما بنتيجة ( 1/1)، وسيلتقي اتالانتا يوم الأحد القادم ساسولو صاحب المركز الثامن في الأسبوع الـ34 من الدوري الإيطالي لكرة القدم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format