🎸 Music🌍 World

“Bella Ciao” Italian singer Milva dies at 81

الموت يغيب مغنية “بيلا تشاو” الإيطالية ميلفا عن 81 عاماً

 AFP

Rome: Celebrated Italian singer Milva, who achieved fame with her beloved performances in the 1960s and 70s, has died aged 81, Italian media reported on Saturday.

She died Friday evening in Milan after a long illness, her daughter told the Ansa agency.

“Her voice has aroused intense emotions for entire generations,” Culture Minister Dario Franceschini said.

“A great Italian, an artist who started from her homeland and rose to international stages.”

Maria Ilva Biocati — her full name — was born in the village of Goro in Emilia-Romagna. She was later nicknamed “The Panther of Goro.”

Known for her striking red hair, her career went far beyond Italy’s borders, with fans in Latin America, Spain, France and especially Germany, a country whose language she learned.

أ ف ب

روما: غيب الموت المغنية الإيطالية الشهيرة ماريا إيلفا بيوكاتي المعروفة باسم «ميلفا» عن عمر يناهز 81 عاماً، بعد معاناة مع المرض لسنوات وفق ما ذكرت وسائل إعلام السبت.

واشتهرت ميلفا التي عرفت بشعرها الأصهب بتقديم أغنيات إيطالية بارزة في ستينات القرن العشرين وسبعيناته.

وذكّر وزير الثقافة داريو فرانشيسكيني بمكانة ميلفا في الأغنية الإيطالية، قائلاً إن «صوتها أثار عواطف شديدة لأجيال كاملة». ووصفها بأنها «فنانة عظيمة انطلقت من بلدها إلى المسرح العالمي».

وولدت ميلفا في 1939 في قرية جورو في إميليا رومانيا، ودخلت المشهد الفني خلال دورة 1961 من مهرجان سان ريمو للأغنية حيث حلّت في المرتبة الثالثة. وتجاوزت شهرتها إيطاليا، وحصدت الإعجاب في أمريكا اللاتينية وإسبانيا وفرنسا ألمانيا.

وطبع تنافسها مع «مينا» التي كانت رمزاً آخر للأغنية الإيطالية جيلاً كاملاً من الإيطاليين، مع أنها دأبت على إنكار هذه المنافسة الفنية التي فجرتها الصحافة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format