🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

WHO: Vaccines Remain Out of Reach in Poorest Countries

منظمة الصحة العالمية: لقاحات كورونا بعيدة المنال في الدول الأشد فقرا

QNA

Geneva: Coronavirus vaccines remain out of reach in the poorest countries, the head of the World Health Organization (WHO) said in a report on Friday.

“Nearly 900 million vaccine doses have been administered globally, but over 81 percent have gone to high- or upper middle-income countries, while low-income countries have received just 0.3 percent,” WHO Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus said about the ACT (Access to COVID-19 Tools) Accelerator set up a year ago.

Tedros repeatedly denounced inequities in vaccine distribution and urged wealthier countries to share excess doses to help inoculate health workers in low-income countries. More than 3 million people have died in the pandemic.

COVAX, which has shipped 40.5 million doses to 118 countries so far, aims to secure 2 billion doses by the end of 2021.

قنا

جنيف: قال السيد تيدروس أدهانوم جيبريسوس المدير العام لمنظمة الصحة العالمية إن اللقاحات ضد وباء كورونا /كوفيد – 19/، لاتزال بعيدة المنال في الدول الأشد فقرا.

جاء ذلك في حديث لجيبريسوس ضمن تقرير صدر بمناسبة الذكرى الأولى لبرنامج التعاون الدولي /كوفاكس/ لتسريع التطوير والإنتاج والوصول العادل لاختبارات وعلاجات ولقاحات /كورونا/ الذي انطلق قبل عام.

وأضاف أنه “تم إعطاء ما يقرب من 900 مليون جرعة لقاح على مستوى العالم، لكن أكثر من 81 في المئة منها ذهبت إلى البلدان ذات الدخول المرتفعة أو المتوسطة العليا، في حين تلقت الدول منخفضة الدخل 0.3 بالمئة فقط”.

يشار إلى أن المدير العام لمنظمة الصحة العالمية، ندد مرارا بانعدام المساواة في توزيع اللقاحات وحث البلدان الأكثر ثراء على تقاسم الجرعات الزائدة للمساعدة في تطعيم العاملين الصحيين في الدول ذات الدخول المنخفضة، ضد الوباء الذي حصد حتى الآن أرواح أكثر من 3 ملايين إنسان على مستوى العالم.

ويهدف برنامج /كوفاكس/ الذي شحن 40.5 مليون جرعة إلى 118 دولة حتى الآن، إلى تأمين ملياري جرعة بحلول نهاية العام 2021.

وكان البرنامج الذي يشارك في إدارته /تحالف جافى للقاحات/ ومنظمة الصحة العالمية، قال يوم /الخميس/ إنه يسعى إلى تعزيز إمداداته من اللقاحات للدول الفقيرة من مصنعين جدد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format