🥅 LEAGUES

Will Real Madrid, Manchester City and Chelsea Be Booted out of this Season’s Champions League

هل يتم إقصاء ريال مدريد ومانشستر سيتي وتشيلسي من نصف نهائي دوري الأبطال؟

News Agencies 

After the announcement of 12 European clubs to establish the European Super League, at dawn on Monday, and hours after the UEFA threatened sanctions against participating clubs, the tournament expected to launch in August became the talk of the world, especially the fate of the Champions League, which is of interest to the whole world.

Official sources indicated that Real Madrid, Manchester City and Chelsea could be excluded from the Champions League semi-finals this season, and UEFA Executive Committee member Jesper Møller said in remarks carried by the international media: “Real Madrid, Manchester City and Chelsea are likely to be excluded from the Champions League semi-finals this season.” According to the beIN Sports Group website

Møller, who is president of the Danish Football Federation, added: “These clubs have to go, I expect that to happen on Friday, so we have to know how to finish this season of the Champions League.

For their part, some media have questioned the fate of the Champions League this season in light of the merger of three clubs that qualified for the semi-finals of the European Super Championship and which are met with a categorical rejection by UEFA.

Paris Saint-Germain will play Manchester City in the first semi-finals with Real Madrid meeting Chelsea next week, and PSG have refused to join the tournament which: “Real Madrid, Barcelona, Atlético Madrid, Manchester City, Manchester United, Chelsea, Arsenal, Liverpool, Tottenham, Inter, Juventus and AC Milan” seek to organise.

On Sunday, UEFA announced that any team participating in the so-called European Super League would be banned from all other domestic and continental competitions.

“The clubs concerned will be banned from playing in any other competition at the local, European or international level, and their players may be denied the opportunity to represent their national teams,” UEFA said in a statement.

The organization, called The Super League, said in a statement that among the six founding clubs of the Premier League – Manchester United, Manchester City, Liverpool, Arsenal, Chelsea and Tottenham, as well as The Poles of Spain Real Madrid and Barcelona along with Atlético Madrid, serie A, Inter, Juventus and Ac Milan

The league aims to start its competition “as quickly as possible” and the founding clubs will receive $3.5 billion “to support infrastructure investment plans and counter the repercussions of the Covid-19 pandemic,” the statement said.

FIFA has announced that it is refusing to hold a tournament called the European Super League outside international football.

“According to this background, FIFA can only express its rejection of the establishment of a European separatist league closed outside international football,” FIFA said in a statement

وكالات

بعد إعلان 12 نادياً أوروبياً عن تأسيسهم دوري السوبر الأوروبي، فجر الإثنين، و بعد ساعات من تهديدات الاتحاد الأوروبي بعقوبات تلحق بالأندية المشاركة، باتت البطولة المتوقع انطلاقها في أغسطس المقبل حديث العالم، وبالأخص مصير دوري الأبطال الذي يحظى باهتمام العالم أجمع.

مصادر رسمية أشارت إلى إمكانية استبعاد ريال مدريد ومانشستر سيتي وتشيلسي من نصف نهائي دوري أبطال أوروبا هذا الموسم، وقال يسبر مولر عضو اللجنة التنفيذية للاتحاد الأوروبي لكرة القدم في تصريحات تناقلتها وسائل الإعلام العالمية: “من المحتمل أن يتم استبعاد ريال مدريد ومانشستر سيتي وتشيلسي من نصف نهائي دوري أبطال أوروبا هذا الموسم”. وفقا لموقع مجموعة بي إن سبورتس الرياضية.

وأضاف مولر الذي يشغل منصب رئيس الاتحاد الدنماركي: “هذه الأندية يجب أن تذهب، أتوقع أن يحدث ذلك الجمعة، ومن ثم علينا أن نعرف كيف ننهي هذا الموسم من دوري أبطال أوروبا”.

من جهتها تساءلت بعض وسائل الإعلام عن مصير دوري الأبطال هذا الموسم في ظل اندماج ثلاثة من الأندية التي تأهلت إلى نصف النهائي في بطولة السوبر الأوروبي والتي تلاقي رفضاً قاطعاً من قبل الاتحاد الأوربي لكرة القدم.

وكان سيلعب باريس سان جيرمان الفرنسي مع مانشستر سيتي الإنكليزي في نصف النهائي الأول على أن يلتقي ريال مدريد الإسباني بتشيلسي الإنكليزي الأسبوع المقبل، كما رفض باريس سان جيرمان الانضمام إلى البطولة التي تسعى إلى تنظيمها أندية: “ريال مدريد وبرشلونة وأتلتيكو مدريد، ومانشستر سيتي ومانشستر يونايتد وتشيلسي وأرسنال وليفربول وتوتنهام، وإنتر ويوفنتوس وميلان”.

بدوره أعلن الاتحاد الأوروبي أمس الأحد رفقة اتحادات إنكلترا وإسبانيا وإيطاليا لكرة القدم، منع أي فريق يشارك في ما يسمى بـ”دوري السوبر الأوروبي” من المشاركة في كل المسابقات المحلية والقارية الأخرى.

وأوضح “يويفا” في بيان إن “الأندية المعنيّة ستُمنع من اللعب في أي مسابقة أخرى على المستوى المحلي أو الأوروبي أو العالمي، وقد يحرم لاعبوها من فرصة تمثيل منتخباتهم الوطنية”.

وكانت المنظمة التي تدعى دوري السوبر قد قالت في بيان إن من بين الأندية المؤسسة 6 من الدوري الإنجليزي الممتاز -مانشستر يونايتد ومانشستر سيتي وليفربول وأرسنال وتشلسي وتوتنهام، بالإضافة إلى قطبي إسبانيا ريال مدريد وبرشلونة ومعهما أتلتيكو مدريد، ومن الدوري الإيطالي، إنتر ويوفنتوس وميلان.

وأضاف البيان أن الدوري يستهدف بدء منافساته “بأقصى سرعة ممكنة” وستحصل الأندية المؤسسة على 3.5 مليارات دولار “لدعم خطط الاستثمار في البنية التحتية ومواجهة تداعيات جائحة فيروس كورونا”.

من جانبه، أعلن الاتحاد الدولي لكرة القدم (فيفا) أنه يرفض إقامة بطولة يطلق عليها دوري السوبر الأوروبي خارج إطار كرة القدم الدولية.

وقال الفيفا في بيان “وفقا لهذه الخلفية، فإن الفيفا لا يمكنه إلا التعبير عن رفضه لإقامة دوري أوروبي انفصالي مغلق‭‬ خارج إطار كرة القدم الدولية”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format