😎 LifeStyle📱 Technology

10 types of personal information we provide to social media companies

١٠ أنواع من المعلومات الشخصية نقدمها لشركات التواصل الاجتماعي

News Agencies

In 2020, many Internet users became smarter than ever about what they shared or didn’t share on social media, but modern life almost requires dealing with these methods in some way.

How do users give their personal data to these sites? And how can this information be used against them?

To find the answer, Stacker compiled a list of 10 types of information that users voluntarily give to social media companies.

Personal data

In general, any free-to-use website sells your information as a product. This includes personal data such as names, dates of birth, locations, addresses and IP, as well as more abstract information such as hobbies and interests.

Information that makes you interested

How you use free social media sites gives their makers a great deal of data about a product that works and doesn’t work, and can sell it as “advisors” to these products and other sites.

This also includes drafting an ad that lets you interact with a post on social media pages.

Behavioral data

Behavioral data is linked to sharing and includes how you actually interact with social media sites, tracking everything from how your mouse moves around the page to either version of a new website design that you spend more time visiting. This helps site creators develop new features they think you’ll use more.

Information that makes you stay

Behavioral and interactive data helps social media sites last longer, and is the best way to ensure you see more ads. That’s why, for example, websites have turned to controversial or even dishonest content. It can attract more attention and create more conflict.

Geolocation information are also important..

When using social media sites, sharing your location is important to these sites, and disabling site sharing on your part won’t stop you from using other ways to find out where you are, especially if you’re using public Wi-Fi networks.

Information on how you interact with services

Companies want to know and buy data about your interaction patterns with customer service, for example, or support the user on social media sites. By tracking how you use these and other services, sites can help companies prepare a marketing plan that will target a better audience.

Allowing social networks to use your photos

In order for social networks to work, you need certain rights to your photos because they are reassembled, and the user agreements that you accept without thinking include the necessary approval for these social media companies to use your photos and content.

Extra details about your personal life

Many social media users volunteer to provide communication platforms with a large amount of personal data that it is unwise to share.

Information that appears because you don’t know your device settings

One of the easiest ways people accidentally disclose their information is not to look closely at their settings. Leaving your information “public” can be opened by all those who browse these details for use in completely different ways.

Information that enables you to create your own file

Giving sites a comprehensive personal view of your online life, interactions and behaviors means that your file can be easily compiled and sold as part of a marketing group. At least one way to avoid this scenario is to turn off google ad allocation.

وكالات

أصبح العديد من مستخدمي الإنترنت في عام 2020 أذكى من أي وقت مضى بشأن ما شاركوه أو لم يشاركوه على وسائل التواصل الاجتماعي، لكن الحياة العصرية تتطلب تقريبًا التعامل مع هذه الوسائل بطريقة ما.

كيف يعطي المستخدمون بياناتهم الشخصية لهذه المواقع؟ وكيف يمكن استخدامها ضدهم؟

للعثور على الإجابة، جمع موقع “ستاكر” (Stacker) قائمة من 10 أنواع معلومات يعطيها المستخدمون طوعا لشركات التواصل الاجتماعي.

البيانات الشخصية

بشكل عام، فإن أي موقع إلكتروني مجاني الاستخدام يبيع معلوماتك بوصفها منتجا له. يتضمن ذلك البيانات الشخصية مثل الأسماء وتواريخ الميلاد والمواقع والعناوين ومعرفات الجهاز “آي بي” (IP)، بالإضافة إلى المزيد من المعلومات المجردة مثل الهوايات والاهتمامات.

المعلومات التي تجعلك مهتما

إن كيفية استخدامك لمواقع التواصل الاجتماعي المجانية تمنح صانعيها قدرًا كبيرا من البيانات حول المنتج الذي ينجح والذي لا ينجح، ويمكنها بيع هذه البيانات كـ”مستشارين” لهذه المنتجات والمواقع الأخرى.

ويتضمن ذلك أيضا صياغة الإعلان الذي يجعلك تتفاعل مع منشور على صفحة وسائل التواصل الاجتماعي.

البيانات السلوكية

ترتبط البيانات السلوكية بالمشاركة وتتضمن كيفية تفاعلك فعليًا مع مواقع التواصل الاجتماعي، وتتبع كل شيء، بدءًا من كيفية تحرك مؤشر الفأرة حول الصفحة إلى أي من نسختين من تصميم موقع ويب جديد تقضي وقتًا أطول في زيارته. يساعد هذا منشئي المواقع على تطوير ميزات جديدة يعتقدون أنك ستستخدمها أكثر.

معلومات تجعلك تبقى

تساعد البيانات السلوكية والتفاعلية مواقع التواصل الاجتماعي على جعلك تستمر لمدة أطول، وهي أفضل طريقة لضمان مشاهدة المزيد من الإعلانات. لهذا السبب، على سبيل المثال، اتجهت مواقع الويب إلى المحتوى المثير للجدل أو حتى المحتوى غير النزيه. يمكن أن يجذب المزيد من الاهتمام ويخلق المزيد من الصراع.

معلومات الموقع الجغرافي مهمة أيضا

عند استخدام مواقع التواصل الاجتماعي، تعد مشاركة موقعك مهمة لهذه المواقع، ولن يمنع تعطيل مشاركة الموقع من جانبك استخدامها طرقًا أخرى لمعرفة مكانك، خاصة إذا كنت تستخدم شبكات “واي-فاي” (Wi-Fi) عامة.

معلومات عن كيفية تفاعلك مع الخدمات

تريد الشركات معرفة وشراء بيانات حول أنماط تفاعلك مع خدمة العملاء، على سبيل المثال، أو دعم المستخدم على مواقع التواصل الاجتماعي. من خلال تتبع كيفية استخدامك لهذه الخدمات وغيرها، يمكن للمواقع أن تساعد الشركات في إعداد التسويق الذي سيستهدف بشكل أفضل.

السماح للشبكات الاجتماعية باستخدام صورك

لكي تعمل الشبكات الاجتماعية، تحتاج إلى حقوق معينة على صورك لأنها تعيد تجميعها، وتتضمن اتفاقيات المستخدم التي تقبلها دون تفكير الموافقة اللازمة لشركات الوسائط الاجتماعية هذه على استخدام صورك ومحتواك.

التفاصيل الزائدة عن حياتك الشخصية

العديد من مستخدمي وسائل التواصل الاجتماعي يتطوعون بتزويد منصات التواصل بقدر كبير من البيانات الشخصية التي ليس من الحكمة مشاركتها.

معلومات تظهر بسبب جهلك بإعدادات جهازك

تتمثل إحدى أسهل الطرق التي يكشف بها الأشخاص عن معلوماتهم دون قصد، في عدم النظر عن كثب إلى إعداداتهم. إذ إن ترك معلوماتك “عامة” يمكن فتحها من قبل جميع من يتصفحون هذه التفاصيل لاستغلالها في أنواع مختلفة تمامًا من الاستخدامات.

معلومات تمكّن من إنشاء ملف خاص بك

إن إعطاء المواقع نظرة شخصية شاملة لحياتك وتفاعلاتك وسلوكياتك عبر الإنترنت، يعني أنه يمكن تجميع ملف خاص بك وبيعه بسهولة كجزء من مجموعة تسويقية. وهناك طريقة واحدة على الأقل تجنبك هذا السيناريو هي إيقاف تشغيل تخصيص إعلانات غوغل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format