🥅 LEAGUES

Lille draw to allow PSG chance to close gap in France

مونبلييه يفرض التعادل على ليل و يقرب سان جيرمان من الصدارة

AFP

Paris: French Ligue 1 leaders Lille needed a spectacular late strike from Luis Araujo to rescue a 1-1 draw at home to Montpellier on Friday which allowed Paris Saint-Germain the chance to turn the screw in the title race.

Lille moved to 70 points but defending champions PSG can close the gap to just a point if they defeat Saint Etienne on Sunday.

Andy Delort headed Montpellier ahead in the 21st minute on Friday.

But Brazil’s Luis Araujo grabbed a deserved equaliser with five minutes left with a memorable half-volley.

قنا

باريس: عزز ليل صدارته للدوري الفرنسي لكرة القدم رغم تعادله مع مونبلييه بهدف لمثله في المباراة التي جرت بينهما يوم الأمس في افتتاح منافسات المرحلة الثالثة والثلاثين من المسابقة.

ورفع ليل، بهذا التعادل، رصيده إلى 70 نقطة في الصدارة بفارق أربع نقاط أمام أقرب منافسيه باريس سان جيرمان صاحب المركز الثاني، كما رفع مونبلييه رصيده إلى 47 نقطة في المركز الثامن.

وكادت المباراة أن تنتهي بفوز مونبلييه بهدف سجله أندي ديلور في الدقيقة 21 لكن لويس أروخو نجح في تسجيل هدف التعادل لفريق ليل في الدقيقة 85 .

ويمكن لباريس سان جيرمان، المنتشي بالتأهل إلى الدور قبل النهائي لدوري أبطال أوروبا على حساب حامل اللقب بايرن ميونخ الألماني، تقليص الفارق الذي يفصله عن الصدارة عبر مباراته المقررة أمام سانت إيتيان مساء /الأحد/ ضمن منافسات المرحلة ذاتها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format