👮‍♂️ Government

Qatar Armed Forces Conducts “Capsule Medical Evacuation” Exercise

القوات المسلحة تنفذ تمرين “الإخلاء الطبي الكبسولة”

 QNA

Doha: Qatar Armed Forces, represented by the Amiri Air Force, conducted the “capsule medical evacuation” exercise at Al Udeid Air Base.

The exercise, which was led by the Air Transport Group at Al Udeid Air Base in conjunction with the US side, aimed at introducing the participating teams to the work procedures required in different situations and gain experience from them; as well as implementing the acquired training in actual accidents and raising the level of practical homogeneity of the participants.

The exercise also aimed at training on procedures for dealing with cases of (COVID-19), and came with the framework of the preparations to host the 2022 World Cup and all future events.

The exercise was attended by a number of officers of the Amiri Air Force and US officers.

قنا

الدوحة: نفذت القوات المسلحة ممثلة بالقوات الجوية الأميرية، تمرين “الإخلاء الطبي الكبسولة”، وذلك بقاعدة العديد الجوية.

ويهدف التمرين الذي تولى قيادته مجموعة النقل الجوي بقاعدة العديد الجوية بالاشتراك مع الجانب الأمريكي، إلى تعريف الفرق المشاركة على إجراءات العمل المطلوبة في المواقف المختلفة واكتساب الخبرة منها، فضلا عن تنفيذ ما تم التدريب عليه في الحوادث الفعلية إضافة إلى رفع مستوى التجانس العملي للمشاركين.

كما يهدف التمرين إلى التدريب على إجراءات التعامل مع حالات الإصابة بـ (كوفيد-19)، بالإضافة إلى أنه يأتي ضمن الاستعداد لاستضافة بطولة كأس العالم 2022، وكافة الفعاليات المستقبلية.

حضر التمرين عدد من ضباط القوات الجوية الأميرية القطرية بالإضافة إلى ضباط من الجانب الأمريكي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format