🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

WHO urges halt to sale of live wild animals in food markets

الصحة العالمية تدعو لحظر بيع الحيوانات الحية في الأسواق

NEWS AGENCIES

The World Health Organization (WHO) is calling for a halt to the sale of live wild mammals in food markets to prevent the emergence of new diseases.

The WHO said on Tuesday that while traditional markets play a central role in providing food and livelihoods for large populations, banning the sale of live wild mammals could protect the health of market workers and shoppers alike.

It said some of the earliest known cases of COVID-19 were linked to a wholesale traditional food market in Wuhan in China, with many of the initial patients stall owners, market employees or regular visitors to the market.

The coronavirus’s origins more than a year ago have been the source of intense speculation, much of it centred around the likelihood that it was carried by bats and passed to humans through an intermediary species sold as food or medicine in traditional Chinese wet markets.

The interim guidance was drawn up alongside the World Organisation for Animal Health (OIE) and the United Nations Environment Programme (UNEP).

“The guidance calls on countries to suspend the sale of captured live wild mammals in food markets as an emergency measure,” the WHO said.

“Animals, particularly wild animals, are the source of more than 70 percent of all emerging infectious diseases in humans, many of which are caused by novel viruses. Wild mammals, in particular, pose a risk for the emergence of new diseases,” it said.

“Traditional markets, where live animals are held, slaughtered and dressed, pose a particular risk for pathogen transmission to workers and customers alike,” said the guidance.

It also called on governments to close sections of food markets selling live wild mammals unless adequate risk assessments were in place.

To date, there are more than 136 million coronaviruses cases, according to data collected by Johns Hopkins University in the US. More than 2.9 people have died, while 77.8 million have recovered from the virus.

قنا

جنيف: دعت منظمة الصحة العالمية إلى فرض حظر كامل على بيع الحيوانات الحية في أسواق الأغذية التقليدية في محاولة لوقف تفشي الأمراض في المستقبل مثل فيروس كورونا / كوفيد-19/.

وقد حثت منظمة الصحة العالمية وفقا لصحيفة /الإندبندنت/ البريطانية جميع الحكومات على تعليق التجارة في الحيوانات البرية الحية التي يتم اصطيادها من الثدييات المذبوحة والمباعة بجانب الأطعمة الأخرى لتقليل مخاطر الصحة العامة، وكانت المنظمة قد دعت في السابق إلى تحسين الظروف في أسواق الحيوانات الحية، لكنها حذرت من أن إغلاقها تمامًا قد يؤدى إلى انقطاع الإمدادات الغذائية.

يأتي ذلك في أعقاب دراسة مشتركة أجرتها منظمة الصحة العالمية، ومسؤولون عن الصحة في الصين حول أصول فيروس كورونا، والتي قالت إن ما يسمى بالأسواق الرطبة، التي تحتوي على كل من الحيوانات الحية والمذبوحة، كانت مصدرًا محتملًا لتفشي هذا الفيروس.

وأشارت إلى أنه على الرغم من تحديد أول حالة إصابة بشرية بكورونا في مدينة ووهان الصينية، كافح مسؤولو المنظمة لتحديد كيفية الإصابة بالعدوى بالضبط.

واوضحت المنظمة العالمية أن المسؤولين يعتقدون أن أسواق الحيوانات الحية تشكل خطرًا كبيرًا في خلق فيروسات جديدة في المستقبل.. مضيفة : “الحيوانات، وخاصة الحيوانات البرية، مصدر أكثر من 70 في المئة من جميع الأمراض المعدية الناشئة لدى البشر”.

وكانت قد واجهت الصين مزاعم بأن حادثًا متعلقًا بالمختبر في معهد ووهان لعلم الفيروسات يمكن أن يكون مصدر فيروس كورونا، لكن خلص فريق من الخبراء من الصين ومنظمة الصحة العالمية إلى أنه من غير المحتمل دخول هذ الفيروس إلى البشر من المختبر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format