🥅 LEAGUES

Chelsea into UEFA Champions League Semi-Final

تشيلسي الإنجليزي يحجز مقعده في نصف نهائي دوري أبطال أوربا

QNA

Seville, Spain: Chelsea, England, booked their seat in the semi-finals of the European Champions League despite losing 1-0 to Porto in the return match that was held between them yesterday in the Spanish city of Seville.

The first leg ended with Chelsea winning 2-0.

The match’s only goal was scored by Iranian substitute Mehdi Taremi in injury time.

In the semi-final, the London club faces the winner of the match between Real Madrid and Liverpool tomorrow (Wednesday). The Spanish team won 3/1 in the first-leg match that was held in Madrid last week.

Chelsea won the champions league 2012 and reached the semi-finals in 2014 where they were knocked knocked out at the hands of Atltico Madrid, the same team that they knocked out this year in the previous round .. this is the eighth time that Chelsea have decided the quarter-final match their favor on the last nine occasions. The only exit in was against Manchester United in 2011.

On the other hand, Porto failed to qualify for the semi-finals for the first time since 2004 when they won their second championship title with coach Jose Mourinho.

قنا

اشبيلية /إسبانيا/: حجز تشيلسي الانجليزي مقعده في الدور نصف النهائي لبطولة دوري ابطال أوربا لكرة القدم برغم خسارته بهدف نظيف امام ضيفه بورتو البرتغالي في مباراة العودة التي اقيمت بينهما يوم الأمس في مدينة اشبيلية الاسبانية.

وكانت مباراة الذهاب قد انتهت بفوز تشيلسي 2 / صفر .

احرز هدف المباراة الوحيد البديل الايراني مهدي طارمي في الوقت المحتسب بدل الضائع .

ويواجه النادي اللندني في نصف النهائي الفائز من مباراة العودة التي ستجمع بين ريال مدريد الاسباني وليفربول الانجليزي غدا /الاربعاء/.. وكان الفريق الاسباني قد حقق الفوز 3 / 1 في مباراة الذهاب التي اقيمت في مدريد الاسبوع الماضي .

وكانت آخر مشاركة لنادي تشيلسي بطل أوروبا عام 2012 في المربع الذهبي لدوري الابطال عام 2014 عندما خرج على يد أتلتيكو مدريد الاسباني، علماً أنه أخرجه من ثمن النهائي هذا الموسم.. وهذه المرة الثامنة التي يحسم فيها تشيلسي مواجهة ربع النهائي لصالحه في آخر تسع مناسبات حيث كان الخروج الوحيد في هذه السلسلة المميزة أمام مانشستر يونايتد عام 2011.

في المقابل فشل بورتو في التأهل الى نصف النهائي للمرة الاولى منذ عام 2004 عندما توج بلقبه الثاني في البطولة مع المدرب جوزيه مورينيو.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format