🌍 World

Norway PM Fined by Police over Coronavirus Rules Violation

غرامة على رئيسة وزراء النرويج لانتهاكها قيود كورونا

QNA

Oslo: Norwegian police said on Friday they have fined Prime Minister Erna Solberg for breaking COVID-19 social distancing rules when she organized a family gathering to celebrate her birthday.

The fine is for 20,000 Norwegian crowns (USD 2,352), police chief Ole Saeverud said at a press conference.

The two-term prime minister apologized last month for organizing an event for her 60th birthday with 13 family members at a mountain resort in late February, despite a government ban on gatherings of more than 10 people. 

قنا

أوسلو: فرضت الشرطة النرويجية يوم الأمس غرامة على رئيسة الوزراء إرنا سولبرج بسبب انتهاكها القيود المفروضة على عدد الحضور في الفعاليات الخاصة في إطار جهود الحد من جائحة كورونا بعد احتفالها بعيد ميلادها الستين بشكل مبالغ /بحسب الشرطة/.

وقالت الشرطة إن الغرامة التي تم فرضها بحق سولبرج تبلغ قيمتها 20 ألف كرونه نرويجي أي ما يعادل (2350 دولارا)، وتعود تلك الغرامة لحفلين على صلة بعيد ميلاد سولبرج الستين في نهاية فبراير الماضي، حيث تجمع أفراد أسرتها في منتجع تزلج في جيلو بوسط النرويج.

واعتذرت سولبرج بالفعل عن الواقعتين بعدما جرى تسليط الأضواء عليهما، وقالت “كان يجب أن اتوخى الحذر بشكل أفضل..شخص مثلي يخبر الآخرين كل يوم عن الحماية من الإصابة كان يجب أن يكون على دراية أفضل بالقواعد”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format