😎 LifeStyle🌍 World

Model train rings out the tunes in record-setting pandemic project

نموذج قطار مصغر يعزف الألحان في مشروع حطم الأرقام القياسية خلال الوباء

Reuters

Berlin: At Hamburg’s Miniatur Wunderland museum, shut during Germany’s coronavirus lockdown, a Model train chugs along a track lined with thousands of water-filled glasses, tapping out a medley of classical music hits as it passes.

With the museum forced to close, founder and Model train enthusiast Frederik Braun and his team had time on their hands, and spent weeks setting up the musical project.

The effort was worth it, as the museum earned a Guinness World Record for the longest melody played by a Model train.

“It’s not all perfect, but just try to play Verdi on wine glasses. Or worse, the Bolero, when you only have two octaves at your disposal,” Braun said.

Setting up the course, which passes intricate miniature landscapes and tiny colourful versions of cities like Hamburg and Las Vegas, posed significant challenges.

By the time the nearly 3,000 glasses were filled to the right level, the water had already started to evaporate, making them off-key.

“We tried it with plastic wrap, to cover the surface, and we found out that a light oil … creates a layer on top that preserves it, and then there is barely any evaporation,” Braun explained.

The team also had to make sure that the mallets attached to the Model train did not shatter any of the 2,840 wine glasses, set up to play 20 different classical tunes including Johann Strauss’s Radetzky March and Ludwig van Beethoven’s Für Elise.

“This world record is a mega-record. It won’t be beaten anytime soon, I’m certain of that,” Braun said.

It’s not the first time that the museum has made it into the Guinness World Records. It also boasts the world’s largest Model train set, with a total track length of 15,715 metres (9.76 miles). 

رويترز – ترجمة WGOQatar 

برلين: في متحف مينياتور ووندرلاند في هامبورغ، الذي أغلق أبوابه خلال فترة الإغلاق العام في ألمانيا بسبب فيروس كورونا، يسير نموذج قطار مصغر على مسار تمتد على جانبيه آلاف من أكواب الماء، عازفاً مجموعة من الأغاني الكلاسيكية الضاربة بينما يمر.

مع اضطرار المتحف إلى إغلاق، كان لمؤسس وهاوي نماذج القطارات المصغرة فريدريك براون وفريقه الوقت الكافي لهم، حيث قضوا أسابيع في إعداد المشروع الموسيقي.

كان الجهد يستحق كل هذا العناء ، حيث حصل المتحف على رقم قياسي عالمي في موسوعة جينيس لأطول لحن يعزفه نموذج قطار مصغر.

“ليس كل شيء مثاليا، ولكن مجرد محاولة عزف فيردي على كؤوس النبيذ. أو الأسوأ من ذلك ، بوليرو ، عندما يكون لديك مقطوعتين فقط تحت تصرفك ” ، قال براون.

وقد شكل إعداد المسار، الذي يمر بالمناظر الطبيعية المصغرة المعقدة والنسخ الملونة الصغيرة من مدن مثل هامبورغ ولاس فيغاس، تحديات كبيرة.

وبحلول الوقت الذي تم فيه ملء ما يقرب من 3000 كأس إلى المستوى الصحيح ، كانت المياه قد بدأت بالفعل في التبخر ، مما جعلها تخرج عن اللحن.

“حاولنا ذلك مع تغليف من البلاستيك، لتغطية السطح، ووجدنا أن قليلاً من الزيت … يخلق طبقة على السطح تحافظ عليه، وبعد ذلك هناك بالكاد أي تبخر”، كما وضح براون.

وكان على الفريق أيضا أن يتأكد من أن المطارق المرفقة بالقطار النموذجي لم تحطم أي من أكواب النبيذ البالغ عددها 2840، والتي جهزت لعزف 20 إيقاع كلاسيكي مختلف بما في ذلك رادتزكي مارش ليوهان شتراوس وفور أليس للودويغ فان بيتهوفن

“هذا الرقم القياسي العالمي هو رقم قياسي ضخم. لن يتم سحقه في أي وقت قريب، أنا متأكد من ذلك”.

هذه ليست المرة الأولى التي يدخل فيها المتحف موسوعة جينيس للأرقام القياسية. لأنه يضم أيضاً أكبر مجموعة نماذج قطارات مصغرة في العالم، ويبلغ طول المسار الإجمالي 15,715 مترًا (9.76 ميل). 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format