💉 Health🦠Coronavirus

National COVID-19 Vaccination Program Reaches One Millionth Dose Milestone

تخطي الجرعة رقم مليون في البرنامج الوطني للتطعيم ضد كوفيد-١٩

QNA

Doha: The Ministry of Public Health announced that the millionth dose of the (Covid-19) vaccine has been reached since the start of the national program for vaccination against Coronavirus (Covid-19) in the State of Qatar.

Administering the one millionth vaccine dose is a hugely significant milestone and highlights the rapid pace of the National COVID-19 Vaccination Program which is now vaccinating more than 170,000 people a week.

Since the start of the vaccination program the strategy has prioritized vaccinating people most at risk of severe COVID-19 symptoms and with the availability of more vaccines and the opening of additional vaccination centers, the eligibility criteria has been expanded in line with the phased roll-out of the National COVID-19 Vaccination Program.

With 27 percent of eligible adults and 77 percent of people over 60 years of age having received at least one vaccine dose, a significant proportion of the most at risk members of Qatars population are protected against the virus.

Baby Manalo, a 42-year-old Filipino resident of Qatar, yesterday received the one millionth COVID-19 vaccine dose at Al Waab Health Center to be administered since the start of the National COVID-19 Vaccination Program.

“I am delighted to receive my first vaccine dose today after a very challenging year living under the threat of the virus. I am thankful for the action taken by the Ministry of Public Health and the government to protect the citizens and people in Qatar. I can feel calm that I got my vaccination and can look forward to performing my duties with less concern,” said Baby Manalo.

The National COVID-19 Vaccination Program is being delivered at more than 35 vaccination centers across Qatar, with the majority of doses administered through Primary Health Care Corporations 27 primary health centers, the vaccination center at Qatar National Convention Center and two drive through vaccination centers, in Lusail and Al Wakra.

The current priority groups for COVID-19 vaccinations are, people aged 40 years of age and above regardless of their health conditions, people with moderate chronic medical conditions, and additional healthcare professionals and other key workers in different ministries and industries, including teachers and administration staff in education.

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة العامة أنه تم تخطي الجرعة رقم مليون من لقاح (كوفيد-19) منذ بدء البرنامج الوطني للتطعيم ضد فيروس كورونا (كوفيد-19) في دولة قطر.

وتعتبر مرحلة تخطي الجرعة المليون من لقاح (كوفيد-19) إنجازا عظيما يظهر سرعة وتيرة العمل في تحصين المجتمع القطري ضد هذا الوباء في إطار البرنامج الوطني للتطعيم ضد فيروس كورونا (كوفيد-19)، حيث يتم في الوقت الحالي تطعيم ما يزيد على 170 ألف شخص أسبوعيا.

ومنذ البدء في تطبيق برنامج التطعيم كانت استراتيجية البرنامج ترتكز إلى إعطاء الأولوية في التطعيم للأشخاص الذين يعتبرون الأكثر عرضة للأعراض والمضاعفات الخطيرة الناجمة عن الإصابة بالفيروس، ولكن مع توفر المزيد من إمدادات اللقاح وفتح المزيد من مراكز التطعيم في مختلف أنحاء الدولة تم توسيع نطاق معايير الاستحقاق والأولوية في تلقي اللقاح بما يتوافق مع خطة تطبيق البرنامج الوطني للتطعيم ضد فيروس كورونا (كوفيد-19) في دولة قطر.

وفي ضوء ذلك تم تطعيم 77% ممن تجاوزوا الستين عاما و27% من البالغين المستوفين لمعايير الحصول على التطعيم بجرعة من اللقاح على الأقل ليتم بذلك تحصين نسبة لا يستهان بها من أفراد المجتمع الأكثر عرضة للأعراض والمضاعفات الخطيرة ضد هذا الفيروس.

وكانت الجرعة رقم مليون من نصيب السيدة بيبي مانالو وهي مقيمة فلبينية تبلغ من العمر 42 عاما، حيث تلقت يوم الأمس جرعتها الأولى من لقاح (كوفيد-19) في مركز الوعب الصحي لتكون الجرعة المليون التي يتم إعطاؤها للجمهور منذ البدء في تطبيق البرنامج الوطني للتطعيم ضد فيروس كورونا (كوفيد-19) في دولة قطر.

وعبرت السيدة بيبي مانالو عن سرورها بتلقيها الجرعة الأولى من اللقاح بعد عام من العيش تحت تهديد الإصابة بهذا الفيروس، مثمنة الإجراءات التي تقوم بها حكومة دولة قطر ووزارة الصحة العامة لحماية السكان من خطر هذا المرض.

وقالت إنها ستشعر من الآن بمزيد من الراحة والهدوء بسبب حصولها على التطعيم الذي سيسهم في حماية صحتها والحد من شعورها بالقلق من مخاطر هذا المرض.

تجدر الإشارة إلى أن البرنامج الوطني للتطعيم ضد فيروس كورونا (كوفيد-19) في دولة قطر يتم تطبيقه من خلال 35 مركزا للتطعيم في مختلف أنحاء الدولة، حيث يتم إعطاء معظم جرعات اللقاح في المراكز الصحية السبعة والعشرين التابعة لمؤسسة الرعاية الصحية الأولية إضافة إلى مركز التطعيم في المركز الوطني للمؤتمرات، ومركزي التطعيم داخل السيارات في منطقتي الوسيل والوكرة.

وتشمل مجموعات الأولوية في تلقي لقاح (كوفيد-19) في الوقت الراهن، الأشخاص الذين بلغوا أو تجاوزوا سن الأربعين عاما بغض النظر عن حالاتهم الصحية، والأشخاص الذين يعانون من أمراض مزمنة متوسطة الشدة، والمزيد من كوادر الرعاية الصحية، والموظفين الأساسيين في مختلف الوزارات والقطاعات، بمن فيهم الهيئات التدريسية والإدارية العاملة في مجال التعليم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format