🥅 LEAGUES

AFC Champions League, AFC Cup Playoff Rounds Kick-Off Today

اليوم انطلاق التصفيات المؤهلة لدوري أبطال آسيا وكأس الاتحاد الآسيوي لكرة القدم

QNA

Kuala Lumpur: The 2021 AFC Champions League and the 2021 AFC Cup Playoff rounds will start on Wednesday.

In Doha, FC AGMK of Uzbekistan seek to reach the AFC Champions League group stage when they take on Qatar’s Al Gharafa on Wednesday at the Suheim bin Hamad Stadium, the AFC website reported.

The UAE’s Al Wahda will face Iraq’s Al Zawraa at Al Nahyan Stadium in the 2021 AFC Champions League Playoff round on Wednesday.

In Makkah, Al Wehda of Saudi Arabia hope to qualify for the AFC Champions League group stage when they host Iraq’s Air Force Club at the King Abdulaziz Sports City Stadium in the 2021 playoff stage on Wednesday.

On Saturday, Foolad Khouzestan FC of Iran will take on Al Ain FC of the UAE at the Prince Faisal Bin Fahd Stadium in Riyadh, Saudi Arabia.

In the AFC Cup, Nepal’s Tribhuvan Army FC will face Sri Lanka’s SL Police SC in the Preliminary Stage at the Dashrath Stadium in Kathmandu, Nepal with the winners facing India’s JSW Bengaluru FC on April 14.

Also, Club Eagles of Maldives will play against Bhutan’s Thimphu City FC at the National Stadium in Male where the winner meets Bangladesh’s Abahani Limited Dhaka.

The first of the AFC Cup play-offs will be between Palestine’s Al Ama’ari Center and Kuwait SC which will take place at the Faisal Al-Husseini Stadium on April 20.

The AFC Champions League (West) Group Stage will start on April 14 while the AFC Cup Group Stage begins on May 14 with both competitions played in centralized venues.

In the East Region, the AFC has postponed the AFC Champions League Group Stage matches, which are now scheduled to take place from June 21 to July 11, taking into consideration the existing travel restrictions and quarantine challenges posed by the COVID-19 pandemic. 

قنا

كوالالمبور:  تستعد جماهير كرة القدم الآسيوية بحماس كبير لانطلاق منافسات البطولات القارية للأندية، حيث تحتدم المنافسة من أجل حجز بطاقات التأهل لدور المجموعات في دوري أبطال آسيا 2021 وكأس الاتحاد الآسيوي 2021.

وبخصوص الدور التمهيدي لدوري أبطال آسيا، ستقام اليوم ثلاث مباريات في منطقة غرب القارة، على أن تقام المباراة الرابعة يوم السبت المقبل.

وسيلتقي اليوم /الأربعاء/ الغرافة القطري مع ضيفه “ايه جي ام كي” الأوزبكي على ستاد سحيم بن حمد في الدوحة، فيما سيلتقي الوحدة الإماراتي الذي كان بلغ قبل نهائي نسخة عام 2007، مع ضيفه الزوراء العراقي على ستاد آل نهيان في أبو ظبي.

وفي مباراة ثالثة، سيتقابل الوحدة السعودي مع القوة الجوية العراقي الفائز ثلاث مرات بلقب كأس الاتحاد الآسيوي، حيث ستقام المباراة على ستاد مدينة الملك عبدالعزيز الرياضية في مكة المكرمة.

أما المباراة الرابعة في تصفيات غرب آسيا، فستقام يوم السبت المقبل، وستجمع بين فولاد خوزستان الإيراني والعين الإماراتي على ستاد الأمير فيصل بن فهد في الرياض.

وفي تصفيات كأس الاتحاد الآسيوي، سيتقابل اليوم /الأربعاء/ تريبوفان من نيبال مع الشرطة السريلانكي على ستاد داشراث في كاتماندو، وسيتأهل الفائز منهما ليتقابل مع بينغالورو الهندي يوم 14 أبريل الجاري.

كما سيلتقي في ذات اليوم “ايغلز” من المالديف مع “ثيمبو” من بوتان، حيث سيتأهل الفائز لمواجهة “أبهاني” من بنغلاديش.

يشار إلى أن مباراة الدور التمهيدي في منطقة غرب آسيا تجمع بين شباب الأمعري الفلسطيني والكويت الكويتي، يوم 20 أبريل الجاري على ستاد فيصل الحسيني في الرام.

وتنطلق منافسات دور المجموعات في دوري أبطال آسيا يوم 14 أبريل الجاري، على أن ينطلق دور المجموعات للمنطقة في كأس الاتحاد الآسيوي يوم 14 مايو المقبل، وتقام منافسات دور المجموعات في كلتا البطولتين بنظام التجمع.

جدير بالذكر أن الاتحاد الآسيوي لكرة القدم قام بتأجيل منافسات دور المجموعات في منطقة شرق آسيا، حيث ستقام خلال الفترة من 21 يونيو ولغاية 11 يوليو المقبلين، وذلك بعد الأخذ بعين الاعتبار قيود السفر وإجراءات الحجر الناتجة عن جائحة فيروس كورونا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format