💉 Health😎 LifeStyle

With summer approaching .. 5 Common Myths About Sun Exposure

مع قرب فصل الصيف .. ٥ خرافات شائعة حول التعرض لأشعة الشمس

Doha: As the temperature increases and summer approaches, there are many myths and misinformation about sun exposure that will increase the harmful sides or prevent its usefulness

Among these myths, according to CNN:

1. Beach umbrella blocks the sun

In fact, sand reflects 17% of uv rays, so people continue to be exposed to sunlight even under the beach umbrella. So you should stay in the shade when the sun is strong, and make sure to use sunscreen.

2. The sun can’t break through the windows

In fact, the glass filters only one type of radiation, ultraviolet radiation, but sunlight can still pass through the windows and you can take advantage of them.

3. Too much sunscreen causes vitamin D deficiency

In fact, vitamin D can be obtained from certain foods such as milk, enhanced orange juice, and daily exposure to sunlight. Even when applying sunscreen, small amounts of UV radiation can still penetrate the skin, which is more than enough to help the body produce vitamin D.

4. If it’s cloudy outside, you don’t need a sunscreen

Up to 80% of the sun’s UV rays can pass through clouds. Therefore, people often develop serious sunburn on cloudy days if they are outside without sun protection.

5. Tanning is good as long as you are not burned

Sunburn may increase the chances of skin cancer, but there is a risk of tanning even if the skin is not exposed to sunburn.

الدوحة: مع ازدياد درجة الحرارة وقرب فصل الصيف تنتشر العديد من الخرافات والمعلومات المغلوطة حول التعرض لأشعة الشمس من شأنها أن تزيد من أضرار أشعة الشمس أو تمنع الاستفادة منها.

ومن ضمن هذه الخرافات وفقًا لموقع سي إن إن:

1. مظلة الشاطئ تحجب الشمس

في الحقيقة يعكس الرمل نسبة 17% من الأشعة فوق البنفسجية، لذلك يستمر الأشخاص بالتعرض لأشعة الشمس حتى تحت مظلة الشاطئ. لذلك يجب البقاء في الظل عندما تكون أشعة الشمس قوية، والتأكد من استخدام واقٍ شمسي.

2. لا تستطيع الشمس اختراق النوافذ

في الحقيقة يقوم الزجاج بتصفية نوع واحد فقط من الإشعاع، أي الأشعة فوق البنفسجية، لكن أشعة الشمس لا تزال بإمكانها العبور من خلال النوافذ والاستفادة منها.

3. الإكثار من واقي الشمس يسبب نقص فيتامين د

في الحقيقة يمكن الحصول على فيتامين د من بعض الأطعمة مثل الحليب، وعصير البرتقال المدعم، والتعرض اليومي لأشعة الشمس. وحتى عند وضع واقي شمسي، فإن كميات صغيرة من الأشعة فوق البنفسجية لا تزال بإمكانها اختراق البشرة، وهذا أكثر من كافٍ لمساعدة الجسم على إنتاج فيتامين د.

4. إذا كان الجو غائماً بالخارج، فلن تحتاج لواقٍ شمسي

يمكن أن تمر نسبة ما يصل إلى 80% من أشعة الشمس فوق البنفسجية عبر السحب. لذلك غالباً ما يصاب الناس بحروق شمس خطيرة في الأيام الملبدة بالغيوم إذا كانوا في الخارج دون حماية من أشعة الشمس.

5. التسمير جيد طالما أنك لا تتعرض للحروق

قد تضاعف حروق الشمس فرص الإصابة بسرطان الجلد، لكن هنالك خطر من التسمير حتى لو لم يتعرض الجلد لحروق أشعة الشمس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format