💉 Health🌍 World🦠Coronavirus

Find Out the Perfect Time to undertake a Covid Test

تعرّف على الوقت المثالي لإجراء فحص كورونا

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: The results of a study by a group of researchers at Vanderbilt University Medical Center in Nashville, USA, revealed that the ideal time for a coronavirus test is 2 p.m. because viral load may be higher at this time of day.

The study, published in the French journal Femme Actuelle, suggests that polymerase chain reaction tests for coronavirus are very reliable, but in some cases these tests can give false negative results; This is due to taking the sample the wrong way, early or too late, according to Al-Jazeera

In the Polymerase chain reaction PCR, samples are taken from the saliva of the throat, or a sample of the lung abscess, and through a chemical process the virus genome is monitored in the sample taken, and if detected, this means that the person is infected with coronavirus.

However, if the genetic code of the virus is not found, it does not mean that the person is not infected, it is very likely that the virus is present in the body but has not reached the sample that was extracted.

The study indicated that viral load varies depending on the time of day; therefore, it may be easier to detect the coronavirus in the afternoon.

“This observation is consistent with earlier findings with other viruses such as influenza, herpes and dengue fever, where interactions with the immune system lead to daily variations in virus secretion and symptoms,” the study authors noted.

Viral load is the amount of viruses in a person infected with coronavirus, which develops over time, and is particularly high two days before and two days after the onset of the virus symptoms.

This new study also suggests that viral load also changes throughout the day, as researchers have observed a rise in positive results in the afternoon, so it will be easy to detect the coronavirus at this time of day.

الدوحة: كشفت نتائج دراسة لمجموعة من الباحثين في المركز الطبي بجامعة “فاندربيلت” (Vanderbilt) في مدينة ناشفيل بالولايات المتحدة الأميركية عن أن الوقت المثالي لإجراء فحص كورونا هو الساعة الثانية ظهرًا لأن الحمل الفيروسي قد يكون أعلى في هذا الوقت من اليوم.

وتشير الدراسة، والتي نُشرت في مجلة “فام أكتيال” (Femme Actuelle) الفرنسية، إلى أن اختبارات تفاعل “البوليميراز”  (Polymerase) المتسلسل للكشف عن فيروس كورونا موثوقة للغاية، لكن في بعض الحالات يمكن أن تعطي هذه الاختبارات نتائج سلبية خاطئة؛ ويعود ذلك لأخذ العينة بطريقة خاطئة أو مبكرا أو في وقت متأخر جدا، وفقًا لموقع الجزيرة.

وفي فحص “تفاعل البوليميراز المتسلسل بي سي آر” (Polymerase chain reaction PCR) يتم أخذ عينات من لعاب الحلق، أو عينة من خراج الرئة، وعبر عملية كيميائية يتم رصد ما إذا كان جينوم الفيروس موجودا في العينة المأخوذة أم لا، وفي حال اكتشافه يعني ذلك أن الشخص مصاب بفيروس كورونا المستجد.

لكن في حال لم يتم العثور على الشفرة الوراثية للفيروس فإن ذلك لا يعني أن الإنسان غير مصاب، فمن الوارد جدا أن يكون الفيروس موجودا في الجسم ولم يصل إلى العينة التي تم استخراجها.

وأشارت الدراسة إلى أن الحمل الفيروسي يختلف باختلاف الوقت من اليوم؛ وبناء على ذلك قد يكون من الأسهل اكتشاف فيروس كورونا في فترة ما بعد الظهر.

وأشار القائمون على الدراسة إلى أن “هذه الملاحظة تتناسب مع النتائج التي وقع التوصل إليها سابقا مع فيروسات أخرى مثل الإنفلونزا والهربس وحمى الضنك، حيث تؤدي التفاعلات مع الجهاز المناعي إلى تباين يومي في إفراز الفيروس وفي الأعراض”.

والحمل الفيروسي هو كمية الفيروس لدى الشخص المصاب بفيروس كورونا، وهو يتطور بمرور الوقت، ويكون مرتفعا بشكل خاص قبل يومين من ظهور أعراض الفيروس، وبعد يومين من ذلك.

وتشير هذه الدراسة الجديدة أيضا إلى أن الحمل الفيروسي يتغير أيضا على مدار اليوم، حيث لاحظ الباحثون ارتفاعا في النتائج الإيجابية في فترة ما بعد الظهر، وبالتالي سيكون من السهل اكتشاف فيروس كورونا في هذا الوقت من اليوم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format