🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Germany: UK strain accounts for nearly 90% of Covid’s infections

ألمانيا: السلالة البريطانية تمثل نحو ٩٠٪ من إصابات “كورونا” بها

QNA – WGOQatar Translations 

Berlin: The German Robert Koch Institute for The Control of Infectious and Non-Communicable Diseases has announced that nearly 90 percent of cases of new Coronavirus (Covid-19) in Germany over a week are related to the strain first discovered in Britain.

The institute cited tests conducted from March 22 to 28, indicating that 88% of cases in Germany are of b117.

In a statement, the Institute noted that the infection rate of the strain is on the rise, and stressed that its prevalence is “alarming because it is significantly more contagious and may cause a more serious disease than other strains according to our previous knowledge”.

The Robert Koch Institute reported that 17,051 new cases of the new CORONA virus were reported in Germany on Wednesday, 249 new deaths were reported due to the virus in the same period

قنا

برلين: أعلن معهد “روبرت كوخ” الألماني لمكافحة الأمراض المعدية وغير المعدية أن ما يقرب من 90 بالمئة من حالات الإصابة بفيروس كورونا المستجد “كوفيد-19” في ألمانيا، على مدى أسبوع، تتعلق بالسلالة التي تم اكتشافها لأول مرة في بريطانيا.

واستدل المعهد بالاختبارات التي أجريت في الفترة من 22 إلى 28 مارس الماضي، موضحا أن نسبة الحالات المصابة بالسلالة (بي 117) وصلت إلى 88% في ألمانيا.

وأشار المعهد، في بيان، إلى أن نسبة حالات الإصابة بهذه السلالة في ارتفاع مستمر، وشدد على أن انتشارها “مثير للقلق لأنها أكثر عدوى بشكل ملحوظ، وربما تسبب مرضا أكثر خطورة من السلالات الأخرى وفقا لمعرفتنا السابقة”.

وكان معهد “روبرت كوخ” قد أعلن أن عدد الإصابات الجديدة بفيروس كورونا المستجد التي تم تسجيلها في ألمانيا خلال الساعات الأربع والعشرين السابقة ليوم أمس /الأربعاء/، قد بلغ 17 ألفا و51 إصابة، كما سجل 249 حالة وفاة جديدة جراء الفيروس في غضون تلك الفترة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format