😎 LifeStyle📱 Technology

How to check your phone’s IMEI? and how to verify it?

تعرف على أهمية رقم التعريف الدولي لهاتفك وكيفية التحقق منه

Doha: For each smartphone, there is an IMEI (International Mobile Equipment Identity) number, it must be verified and kept in a safe place to use when needed, especially in cases of theft or loss of the device.

What should you do to find out the IMEI number of your phone if it is lost or stolen and what is its usefulness? According to a report on Al JazeeraNet, in this case you can blacklist your phone’s IMEI number so others can’t use it, so the blacklisted phone in this case won’t work even with a new SIM card.

 

·        How to check the IMEI on iPhone:

To find your IMEI number on your iPhone, open settings, then click “General” and “About.”

Scroll a little bit and you’ll be able to view your device’s IMEI number, you can also check it from your Apple account.

Sign in, then go to Devices and search for your iPhone and your IMEI number will be available there.

Newer iPhones show the IMEI number where the SIM phone card is placed, but you’ll probably need a magnifying glass to see it.

You can connect your iPhone to your computer and view the information on iTunes or in the Mac Finder section.

 

·        How to check the IMEI number on Android devices:

Some Android phones differ in how to check their IMEI number, but it must be somewhere in the Settings menu.

You’ll need to click “About phone” or a similar title such as “About device” or “Status.”

Some Samsung Galaxy devices display the IMEI number in small typing on the back of the phone. You may be able to find the IMEI number in the phone package.

الدوحة: لكل هاتف ذكي رقم تعريف دولي يُعرف بـ”آي إم إي آي” (IMEI) وهي اختصار لـ(International Mobile Equipment Identity)، يجب أن يتم التحقق منه والاحتفاظ به في مكان آمن لاستخدامه عند الحاجة خاصة في حالات سرقة الجهاز أو ضياعه.

فما الذي يجب عليك فعله لمعرفة رقم التعريف الدولي لهاتفك في حالة ضياعه أو سرقته وما هي فائدته؟.. بحسب تقرير بموقع الجزيرة نت فإنه في هذه الحالة يمكنك إدراج رقم التعريف الدولي الخاص بهاتفك في القائمة السوداء حتى لا يتمكن الآخرون من استخدامه، فالهاتف المدرج في القائمة السوداء في هذه الحالة لن يعمل حتى مع وجود بطاقة هاتف “سيم” (SIM) جديدة.

 

·        كيفية التحقق من رقم التعريف الدولي على هواتف آيفون:

للعثور على رقم “آي إم إي آي” الخاص بك على جهاز آيفون الخاص بك افتح الإعدادات (setting)، ثم انقر فوق “عام” (General)، ثم “حول” (About).

قم بالتمرير قليلاً وستتمكن من عرض رقم “آي إم إي آي” الخاص بجهازك، كما يمكنك معرفة هذا الرقم من حساب آبل (Apple) الخاص بك.

قم بتسجيل الدخول، ثم انتقل إلى “الأجهزة” (Devices) وابحث عن آيفون الخاص بك وسيكون رقم “آي إم إي آي” الخاص بك متاحا هناك.

تحتوي أجهزة آيفون الأحدث على رقم “آي إم إي آي” في المكان الذي توضع فيه بطاقة الهاتف “سيم”، ولكنك ستحتاج على الأرجح إلى عدسة مكبرة لرؤيته.

ويمكنك توصيل جهاز آيفون بجهاز الحاسوب الخاص بك وعرض المعلومات على “آي تيونز” (iTunes) أو في قسم “ماك فيندر” (Mac Finder).

 

·        كيفية التحقق من رقم “آي إم إي آي” في أجهزة أندرويد:

تختلف بعض هواتف أندرويد في كيفية التحقق من رقم “آي إم إي آي” الخاص بها، ولكن يجب أن يكون في مكان ما في قائمة الإعدادات.

ستحتاج إلى النقر فوق “حول الهاتف” (About phone) أو عنوان مشابه مثل “حول الجهاز” (About device) أو “الحالة” (Status).

وتعرض بعض أجهزة سامسونغ غالاكسي (Samsung Galaxy) رقم “آي إم إي آي” بخط صغير على ظهر الهاتف. وقد تستطيع العثور على رقم “آي إم إي آي” في عبوة الهاتف.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format