🏆2022

Asian Qualifiers: Japan Sweep Mongolia 14-0

اليابان تفوز على منغوليا ١٤-٠ في التصفيات الأسيوية للمونديال

QNA

Tokyo: The Japanese national football team swept through Mongolia 14-0 in the match that brought them together today in Group F, Asian qualifiers for the FIFA World Cup Qatar 2022 / and the AFC Asian Cup 2023 in China.

Japan’s Takumi Minamino scored goals in the 13th minute, Yuya Osako scored three goals in the 23rd and 55th minute and the second minute of extra time, Daichida Kamada 26th minute, Heidimasa Morita in the 33rd minute, and Mongolian Kash Erden by accident in his team’s goal in the 39th minute, and Shaw Inagaki scored two goals in the 68th and third minutes of the match’s stoppage time, Junia Ito two goals in the 73rd and 79th minute, Kyogo Furuhashi two goals in the 78th and 87th minutes, and Takuma Asano in the first minute of extra time from the match.

With this result, Japan tops the group standings with 15 points from five games, second Tajikistan with 10 points , Third Kyrgyzstan with seven points, fourth Myanmar with six points and fifth Mongolia with three points.

The two teams met in the third round of the group competitions, where the Japanese team won 6-0 in Saitama, October of 2019.

قنا

طوكيو: فاز المنتخب الياباني لكرة القدم على نظيره منتخب منغوليا بنتيجة (14-0) في المقابلة التي جمعتهما يوم الأمس ضمن منافسات المجموعة السادسة من التصفيات الآسيوية لكأس العالم لكرة القدم /قطر 2022/ وكأس آسيا 2023 في الصين.

وسجل أهداف المنتخب الياباني تاكومي مينامينو في الدقيقة 13، ويويا أوساكو ثلاثة أهداف في الدقائق 23 و55 والدقيقة الثانية من الوقت البدل الضائع للمباراة، وودايتشي كامادا في الدقيقة 26، وهيديماسا موريتا في الدقيقة 33، والمنغولي كاش ايردين بالخطا في مرمى فريقه في الدقيقة 39، وشو إيناجاكي هدفين في الدقيقتين 68 والثالثة من الوقت بدل الضائع للمباراة، وجونيا إيتو هدفين في الدقيقتين 73 و79، وكيوجو فورو هاشي هدفين في الدقيقتين 78 و87، وتاكوما أسانو في الدقيقة الأولى من الوقت البدل الضائع من المباراة.

وبهذه النتيجة تصدرت اليابان ترتيب مجموعتها برصيد 15 نقطة من خمس مباريات، مقابل 10 نقاط لطاجيكستان، و7 نقاط من خمس مباريات لقرغيزستان، و6 نقاط لميانمار، و3 نقاط لمنغوليا.

وكان المنتخبان قد التقيا في الجولة الثالثة من منافسات المجموعة حيث فاز المنتخب الياباني ( 6/ صفر) على مدينة /سايتاما/ خلال شهر أكتوبر من 2019.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format