😎 LifeStyle📱 Technology

Free apps & tips to find a stolen or missing iPhone

نصائح وتطبيقات مجانية للعثور على هاتف آيفون المسروق أو المفقود

Doha: The loss or theft of smartphones is a big problem for their owners not only because of their price and material loss but because of photos and personal information.

Each phone has an International Mobile Equipment Identity number (IMEI) that can be useful if your device is stolen or lost somewhere, where you can blacklist an IMEI that others can’t use, according to Russia Today’s website.

The phone that is listed in the blacklist IMEI will not work even with a new SIM card. Fortunately, it is very easy to know this number and can be recorded in a safe place to use when needed.

Regarding iPhone, a report for Russia Today explained that there are a range of easy ways to track the device and make sure it is safe from thieves and contribute to finding your Apple device when it is lost:

 

1: Find My app

  • It is an application from Apple integrated into all its devices. It can be used to locate lost devices on the map, which is great for tracking lost or stolen phones.
  • It is also possible to remotely reset your iPhone, or any other Apple device, to prevent thieves from obtaining your information or files.
  • – If you lose your iPhone, open Find My app on another Apple device that’s signed in with your Apple ID.

– If you don’t have a secondary device, you can access the feature on iCloud.com/find (you’ll need to sign in with your Apple ID).

– You’ll see a map showing the locations of all your Apple tools.

– Click on “All Devices” at the top of the page and select the tool you’re looking for to view where it is.

 

2: Turn on the alarm sound

If your mobile phone is missing in your home or office but you are still unable to locate it, you can force it to make loud noises, even if it’s in silent mode.

Apple’s iCloud storage software features an unknown feature that lets you “test your phone’s connection”, forcing it to issue a quick warning.

This is the easiest way for Apple Watch owners to just scroll up on your watch screen, and then click the iPhone-like button with sound waves.

Anyone with another Apple gadget, such as an iPad or iPod Touch, can download the Find My Phone app.

Once you’ve installed the app, click the lost iPhone, and then press the “Play Audio” button. This will force the iPhone to make sound, even if it is in silent mode.

If you don’t have other Apple devices, your next best option is to sign in to iCloud.com. From there, click the “Find the phone” button and select the device you’re looking for, then click “Play audio.”

 

3: Alternative applications

If you don’t want to use Find My Phone for any reason, there’s a range of alternative apps at your disposal.

Some offer additional features to help you track down thieves. A few apps are free, so be prepared to pay a small fee. Here are 7 device search apps similar to Find My Phone:

  • Device Locator
  • FoneHome
  • GadgetTrak
  • Phone Trace
  • iHound
  • GPSTracker
  • Lookout

 

4: Tracking tool

If you’re constantly losing your phone, you might want to consider investing in a smartphone tracking device.

Tile technology company’s tool, for example, lets you locate devices using the smartphone app.

The tracking device can be connected to your bag, keychain or phone to help you avoid losing it. Apple is rumored to be working on its own version of the technology, a tool believed to be called AirTags.

يمثل فقدان أو سرقة الهواتف الذكية مشكلة كبيرة لأصحابها ليس فقط بسبب سعرها والخسارة المادية ولكن لما تحتويه من صور ومعلومات شخصية.

ويحتوي كل هاتف على رقم تعريف دولي (IMEI) والذي يمكن أن يكون مفيداً إذا سرق جهازك أو فقدته في مكان ما، حيث يمكنك إدراج رقم IMEI في القائمة السوداء من عدم تمكين الآخرين من استخدامه، بحسب موقع روسيا اليوم.

ولن يعمل الهاتف الذي يقع لإدراج رقم تعريفه IMEI في القائمة السوداء حتى مع بطاقة SIM جديدة. ولحسن الحظ، من السهل جداً معرفة هذا الرقم ويمكن تدوينه في مكان آمن لاستخدامه عند الحاجة.

وبشأن هواتف آيفون، أوضح تقرير لموقع روسيا اليوم أن هناك مجموعة من الطرق السهلة لتتبع الجهاز والتأكد من أنه آمن من أيدي اللصوص والمساهمة في العثور على جهاز آبل الخاص بك عند فقدانه:

 

1: تطبيق Find My app

هو تطبيق من آبل مدمج في جميع أجهزتها. ويمكن استخدامه لتحديد موقع الأجهزة المفقودة على الخريطة، وهو أمر رائع لتعقب الهواتف المفقودة أو المسروقة.

ومن الممكن أيضاً مسح جهاز آيفون الخاص بك عن بُعد، أو أي جهاز آخر من آبل، لمنع اللصوص من الحصول على معلوماتك أو ملفاتك.

– إذا فقدت الآيفون الخاص بك، فافتح Find My app على جهاز آبل آخر سجلت عليه الدخول باستخدام Apple ID الخاص بك.

– إذا لم يكن لديك جهاز ثانوي، يمكنك الوصول إلى الميزة على iCloud.com/find (ستحتاج إلى تسجيل الدخول باستخدام معرف آبل الخاص بك).

– ستظهر لك خريطة توضح مواقع جميع أدوات آبل الخاصة بك.

– انقر على “جميع الأجهزة” أعلى الصفحة وحدد الأداة التي تبحث عنها لعرض مكانها.

 

2: تشغيل صوت المنبه

إذا كان هاتفك المحمول مفقوداً في منزلك أو مكتبك ولكنك ما تزال غير قادر على تحديد موقعه، فيمكنك إجباره على إصدار ضوضاء عالية، حتى إذا كان في الوضع الصامت.

ويتميز برنامج التخزين السحابي iCloud من آبل بميزة غير معروفة تتيح لك “اختبار اتصال” هاتفك، ما يجبره على إصدار إنذار سريع.

وهذه الطريقة هي الأسهل لمالكي الساعة الذكية Apple Watch ما عليك سوى التمرير لأعلى على شاشة ساعتك، ثم النقر فوق الزر الذي يشبه آيفون مع وجود موجات صوتية منه.

ويمكن لأي شخص لديه أداة أخرى من آبل، مثل iPad أوiPod Touch، تنزيل تطبيق Find My Phone.

وبمجرد تثبيت التطبيق، انقر فوق آيفون الذي فقدته، ثم اضغط على زر “تشغيل الصوت”. وسيؤدي ذلك إلى إجبار هاتف آيفون على إصدار صوت، حتى لو كان في وضع صامت.

وإذا لم يكن لديك أجهزة آبل أخرى، فإن خيارك الأفضل التالي هو تسجيل الدخول إلى iCloud.com. ومن هناك، انقر على زر “العثور على الهاتف” وحدد الجهاز الذي تبحث عنه، ثم انقر على “تشغيل الصوت”.

 

3: تطبيقات بديلة

إذا كنت لا ترغب في استخدام Find My Phone لأي سبب من الأسباب، فهناك مجموعة من التطبيقات البديلة تحت تصرفك.

ويقدم البعض ميزات إضافية لمساعدتك في تعقب اللصوص. وهناك القليل من التطبيقات مجانية، لذا كن مستعداً لدفع رسوم رمزية. وفي ما يلي 7 تطبيقات للبحث عن الأجهزة مشابهة لـ Find My Phone:

  • Device Locator
  • FoneHome
  • GadgetTrak
  • Phone Trace
  • iHound
  • GPSTracker
  • Lookout

 

4: أداة التتبع

وإذا كنت ممن يفقدون هواتفهم باستمرار، فقد ترغب في التفكير في الاستثمار في جهاز تتبع لهاتفك الذكي.

وتتيح لك الأداة التي تقدمها شركة التكنولوجيا Tile، على سبيل المثال، تحديد موقع الأجهزة باستخدام تطبيق الهاتف الذكي.

ويمكن توصيل جهاز التتبع بحقيبتك أو سلسلة المفاتيح أو الهاتف لمساعدتك على تجنب فقدها. ويشاع أن شركة آبل تعمل على نسختها الخاصة من هذه التكنولوجيا، وهي أداة يُعتقد أنها تسمى AirTags.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format