🌍 World

Bright objects illuminate the skies of America likely of Falcon-9 debris

أجسام مضيئة في سماء أمريكا ترجّح تحطيم صاروخ فالكون ٩

AFP – WGOQatar Translations 

San Francisco:  The U.S. National Weather Service announced that mysterious streaks of light over the U.S. northwest Pacific may be due to the debris of a SpaceX rocket that has re-entered the atmosphere.

“We are waiting for further confirmation of the details, but the unofficial information we have so far indicates that the bright objects widely reported in the sky are the wreckage of the second layer of the Falcon 9 rocket,” the Seattle Department of Meteorology tweeted.

Videos posted on social media showed a dense array of glowing dots with glowing streaks of light moving slowly across the sky before fading, and users suggested that the phenomenon was a meteor shower, and some jokingly said it might be a space attack.

أ ف ب

سان فرانسيسكو: أعلنت دائرة الأرصاد الجوية الوطنية الأمريكية أن أضواء تدفقت ليلًا في السماء فوق المناطق الأمريكية الواقعة شمال غرب المحيط الهادئ قد تكون عائدة إلى حطام صاروخ تابع لشركة «سبايس إكس» دخل الغلاف الجوي مرة أخرى.

وجاء في تغريدة لدائرة الأرصاد في سياتل عبر شبكة «تويتر» الاجتماعية «ننتظر مزيدًا من التأكيدات للتفاصيل، لكنّ المعلومات غير الرسمية المتوافرة لدينا حتى الآن تفيد بأن الأجسام الساطعة التي تم الإبلاغ عنها على نطاق واسع في السماء هي حطام الطبقة الثانية من صاروخ فالكون 9».

وأظهرت مقاطع فيديو نشرت على وسائل التواصل الاجتماعي مجموعة كثيفة من النقاط المتوهجة مع مسارات متوهجة من الضوء تتحرك ببطء عبر السماء قبل أن تتلاشى، ورجّح المستخدمون أن تكون الظاهرة عبارة عن زخة نيزكية، ورأى البعض على سبيل المزاح أنها قد تكون هجومًا فضائيًا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format