🌍 World

Warning of killer spiders sweeping Sydney

تحذير من اجتياح عناكب قاتلة مدينة سيدني

AFP – WGOQatar Translations 

Sydney:  The world’s most venomous spiders may sweep through Sydney after heavy rains, warning that deadly spiders may turn to homes as they flee floods, the Australian Reptile Park said.

While residents were relieved with the serenity of the weather yesterday, after days of rain, they received an urgent warning to prepare for the influx of one of the most deadly spiders, settled in Sydney. Park Manager Tim Faulkner said in a statement that the expected warm weather and high humidity levels are the perfect combination for these spiders to thrive in the coming days.

Images of thousands of spiders fleeing floodwaters – climbing fences and buildings – have spread on social media in recent days, which terrified residents.

أ ف ب

سيدني: قالت حديقةُ الزواحف الأسترالية: إنّ أكثر العناكب السامة في العالم، قد تجتاح سيدني بعد هطول أمطار غزيرة، محذرةً من أن العناكب القاتلة قد تلجأ إلى المنازل أثناء هروبها من الفيضانات.

وفيما شعر السكان بالراحة مع صفاء الأجواء أمس، بعد أيام من هطول الأمطار، فقد تلقّوا تحذيرًا عاجلًا للاستعداد لتدفّق نوع من أكثر العناكب فتكًا، والمستوطنة في سيدني. وذكر مدير الحديقة تيم فولكنر في بيان أن الطقس الدافئ المرتقب ومستويات الرطوبة المرتفعة، هما المزيج المثالي لازدهار هذه العناكب في الأيام المقبلة.

وانتشرت صورُ الآلاف من العناكب الهاربة من مياه الفيضانات- والتي تتسلّق الأسوار والمباني- على وسائل التواصل الاجتماعي في الأيام الأخيرة، ما أثار الرعب في نفوس السكّان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format